Reklama

Produkty ich marek to obiekt pożądania. Jak siostry Olsen zbudowały swoje imperium biznesowe?

Ubrania marek stworzonych przez siostry Olsen noszą największe osobistości współczesnego świata mody i show-biznesu. Siostry perfekcyjnie wykorzystały popularność, którą dało im aktorstwo. W ich historii nic nie było jednak kwestią przypadku. Na wszystko, co mają, zapracowały.

Publikacja: 07.03.2024 17:20

Mary-Kate i Ashley Olsen w pracy są profesjonalistkami.

Siostry Olsen

Mary-Kate i Ashley Olsen w pracy są profesjonalistkami.

Foto: East News

Miały trzy miesiące, kiedy pojawiły się w reklamach telewizyjnych. Pół roku później Mary-Kate i Ashley Olsen zauroczyły widzów serialu „Pełna chata”, grając na zmianę małą Michelle. W sumie wzięły udział w ponad 50 produkcjach, między innymi w filmie "Czy to ty, czy to ja". W 1993 roku, w celu dbania o ich interesy, założono holding Dualstar kontrolujący wpływy z filmów, seriali telewizyjnych, czasopism, licencji na ubrania, zabawek i gier wideo, w których wykorzystywano ich wizerunek. Zostały milionerkami, mając 10 lat. Przejęły kontrolę nad firmą w swoje 18 urodziny. Jak podaje „Financial Times”, Dualstar wygenerował do wtedy sprzedaż detaliczną wysokości około 1,2 miliarda dolarów. Więcej w grupie młodych odbiorców zarabiał jedynie Disney. Forbes umieścił wówczas Ashley i Mary-Kate na 11. miejscu wśród najbogatszych kobiet w branży rozrywkowej. Były także ikonami stylu, cenionymi ze względu na stylizacje, które łączyły w sobie styl grunge-girl i szyk vintage z początku lat 90.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Jej historia
43 lata temu zmarła Grace Kelly. To dzięki niej Monako stało się modne
Jej historia
Polki zapamiętały Trinny Woodall jako stylistkę. Teraz buduje nowe imperium
Jej historia
Vera Wang zadebiutowała tuż przed czterdziestką. Dziś jest w panteonie kreatorów mody
Jej historia
Camille Gottlieb, wnuczka Grace Kelly: Często słyszę, że ją przypominam
Jej historia
17-letnia Kornelia Wieczorek wyróżniona przez magazyn Time. LEGO stworzyło jej figurkę
Reklama
Reklama