Brooke Shields wkracza w świat biznesu. Czym zajmie się od czerwca?

Do gwiazd, które wprowadziły na rynek sygnowaną własnym nazwiskiem linię kosmetyków, dołącza właśnie Brooke Shields. Jakie produkty firmować będzie gwiazda amerykańskiego kina i co zainspirowało ją do podjęcia tego kroku?

Publikacja: 14.05.2024 17:42

Stworzona przez Brooke Shields marka kosmetyczna Commence zostanie oficjalnie uruchomiona w czerwcu

Stworzona przez Brooke Shields marka kosmetyczna Commence zostanie oficjalnie uruchomiona w czerwcu bieżącego roku.

Foto: East News

Przedsiębiorcza i niedościgniona w działalności marketingowej Beyoncé, uruchamiając własną linię produktów do włosów Cécred, zadbała o odpowiednią akcję promocyjną marki, podsycając zainteresowanie fanów na długo przed oficjalną premierą własnej linii kosmetyków. Wielbiciele artystki już zawczasu mogli wpisać się na listę mailingową, aby od 20 lutego oficjalnie nabywać produkty sygnowane nazwiskiem autorki takich hitów jak „Texas Hold’Em” czy „16 Carriages”. Podobną metodę zastosowała Meghan Markle, pragnąc najpierw wzbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów swoimi produktami, a następnie rozsyłając spersonalizowane koszyczki z prezentami od American Riviera Orchard do wybranych przez siebie odbiorców. Na jaką strategię zdecydowała się Brooke Shields i czy pójdzie w ślady słynnych bizneswoman?

Kontrola nad upływającym czasem

Jeszcze w trakcie pandemii Covid-19, aktorka i była modelka uruchomiła kanał „Beginning Is Now” adresowany do kobiet po 40. roku życia. Za jego pośrednictwem angażuje obserwatorki do dyskusji na tematy związane z kobiecym zdrowiem, równowagą między pracą a życiem prywatnym, docenianiem swojego dobrostanu psychicznego oraz kondycji fizycznej mimo upływu lat. Na profilu instagramowym marki można znaleźć inspirujące cytaty, rekomendacje literackie, filmowe, a nawet kulinarne. Brooke Shields zamieszcza filmiki, w trakcie których testuje nowe ćwiczenia, kosmetyki, a także przepisy na popularne dania. Zachęca też obserwatorki do zadawania jej pytań w cyklu „Ask Brooke Anything”, a także do wypróbowania nowych czynności za pośrednictwem interaktywnego formularza w formie listy „To-Do”. Przede wszystkim jednak stara się normalizować kwestię upływu czasu, a hasło „Take control of your aging journey” stanowi motyw przewodni prowadzonej przez 58-latkę platformy.

Podobny cel przyświeca stworzonej przez Brooke Shields marce kosmetycznej Commence, która zostanie oficjalnie uruchomiona w czerwcu bieżącego roku. Linia produktów do pielęgnacji włosów będzie skierowana do kobiet po 40. roku życia. Jak podkreśla autorka pomysłu, celem działań promocyjnych marki jest normalizowanie upływu czasu, a także utwierdzenie kobiet w przekonaniu, że o urodę należy dbać w każdym wieku. – Gdy przekroczyłam czterdziestkę, miałam poczucie spełnienia, ale i przeświadczenie, że wiele wspaniałych rzeczy jeszcze przede mną – wspomina aktorka w wywiadzie dla „Beauty Inc”. – Pragnę dzielić się tym optymizmem z innymi kobietami, które wkraczają w dojrzały wiek – dodaje.

Kolejny początek

Wraz z uruchomieniem marki Commence, również prowadzona przez Shields platforma otrzyma tę samą nazwę. To właśnie za sprawą doświadczeń nabytych podczas prac nad „Beginning Is Now” aktorka zyskała inspirację do kontynuowania swojej działalności. – Zazwyczaj kobiety opisuje się jako zazdrosne i złośliwe wobec siebie nawzajem, natomiast ja mam zupełnie inne obserwacje w tej kwestii. Za pośrednictwem „Beginning Is Now” kobiety mogły podkreślić swoją indywidualność, siłę i różnorodność – wymienia twórczyni marki.

Aktorka podkreśla, że dojrzałość to nowy początek, który powinien każdą kobietę skłonić do świadomego działania oraz dbałości o własne zdrowie i piękno. – To czas, kiedy warto zastanowić się nad własnym życiem i zapytać siebie: jak chcę przebrnąć przez ten etap? – wyjaśnia w trakcie cytowanej rozmowy.

Czytaj więcej

Meghan Markle ruszyła ze swoim biznesem. Rozesłała wyjątkowe przesyłki reklamowe

Nie tylko gwiazda filmowa

Dzięki „Beginning Is Now” powstała społeczność miliona kobiet, dla których Brooke Shields jest nie tylko gwiazdą filmową, ale inspiracją do odważnego konfrontowania się z trudnymi kwestiami. – Dla osób urodzonych w latach 70. i 80. pozostaje po prostu idolką i wzorem do naśladowania – potwierdza Madonna Badger, specjalistka do spraw reklamy i promocji kobiecych marek. – W czasach jej największej popularności najbardziej liczyło się piękno zewnętrzne, perfekcyjna figura oraz nienaganna uroda i z tymi aspektami ją kojarzono. Później Brooke Shields otworzyła się i miała odwagę powiedzieć, jak jej życie wyglądało naprawdę – dodaje.

W filmie dokumentalnym z 2023 roku, „Pretty Baby: Brooke Shields” aktorka rozlicza się z trudną przeszłością: rolami w kontrowersyjnych produkcjach „Pretty Baby” i „Just You and Me, Kid”, w których jako zaledwie 11- i 12-letnia dziewczynka zagrała odważne, podszyte erotyzmem sceny, z chorobą alkoholową matki czy pełnym wzlotów i upadków małżeństwem z gwiazdorem tenisa Andre Agassim. – Film pozwolił nam zrozumieć, że życie tej pięknej kobiety nie było usłane różami. Mimo wszystko znajduje w sobie optymizm i siłę, by inspirować inne osoby. To bardzo wzmacniające – dodaje Badger.

Za wcześnie na świat dorosłych

Szczerość i siłę aktorki, która w czasach swojego dzieciństwa była nieustannie fotografowana i traktowana jak obiekt seksualny, doceniają inne kobiety obecne w show biznesie od kilku dekad. – Podziwiam Brooke za jej podejście do tak kontrowersyjnych kwestii i za odważne rozliczenie się z przeszłością – komentuje Drew Barrymoore w oficjalnym zwiastunie filmu.

Shields przyznaje, że jej samej trudno uwierzyć, jak potrafiła poradzić sobie z nieustannym zainteresowaniem jej urodą. – Przez całe życie bez końca mówiono o mnie: „ładna twarz”. Byłam fotografowana i od najmłodszych lat traktowana jak obiekt pożądania. Pojawiłam się na okładce magazynu „Time” jako symbol tego zjawiska. Wciągnięto mnie w świat dorosłych o wiele za wcześnie. Jestem zadziwiona, że to przetrwałam – wyznaje.

Czytaj więcej

Beyonce rusza z nowym biznesem. Będzie działać w branży bliskiej jej mamie

Jakość i skuteczność produktów

Jako dojrzała kobieta Brooke Shields potrafi nie tylko zdobyć się na tak szczere wyznania, ale i zawalczyć o własną karierę na swoich zasadach. Co prawda nadal występuje w filmach – komedia „Mother of the Bride” z jej udziałem jest dostępna na jednej z platform streamingowych od 9 maja – to jednak działalność biznesową traktuje jako swoje największe wyzwanie. – Zależy mi na tym, aby odbiorcy widzieli we mnie eksperta – podkreśla. – Sam fakt, że jestem Brooke Shields i mam zadbane włosy nie czyni mnie ekspertem, dlatego koncentruję się na jakości i skuteczności produktów sygnowanych moim nazwiskiem. Mogę sprzedać każdy kosmetyk jednorazowo, ale zależy mi na tym, aby odbiorcy wracali po wybrane produkty i doceniali ich skuteczność – dodaje.

Właścicielka marki Commence, po oficjalnym rozpoczęciu działalności 4 czerwca, zamierza wprowadzić na rynek kolejnych osiem produktów do końca bieżącego roku. Wprawdzie kosmetyki do pielęgnacji włosów będą stanowić główny kierunek działalności firmy, to w sprzedaży mają pojawić się też perfumy. – Zamierzamy kontynuować działalność Brooke za pośrednictwem mediów społecznościowych, ponieważ pozwala nam to lepiej poznać i zrozumieć potrzeby naszych klientek – wyjaśnia Denise Landman, którą twórczyni marki wybrała na stanowisko prezesa firmy. – Brooke jest bardzo bezpośrednia w kontaktach z ludźmi, nie stawia żadnych barier w kwestii dostępu do swoich mediów społecznościowych i w bardzo swobodny sposób rozmawia ze swoimi obserwatorkami, nawiązując wartościowe relacje – dodaje.

Nie w biznesie boli mniej niż w aktorstwie

Wprawdzie przed rozpoczęciem działalności biznesowej, początkująca przedsiębiorczyni usłyszała niejedną odmowę, to, jak przyznaje w cytowanej rozmowie z „Beauty Inc”, nie zrażała się tym. – Kiedy jestem odrzucana jako aktorka, a rolę dostaje ktoś inny, odbieram to personalnie i mam poczucie, że nie pokazałam pełni swoich możliwości. Gdy to samo dzieje się w świecie biznesu, postrzegam to zupełnie inaczej: nie czuję się dotknięta jako osoba, traktuję to po prostu jak negocjacje w interesach – dodaje.

Mająca w swym dorobku role w niemal 50 filmach i tyluż serialach telewizyjnych aktorka, o zgodę na swoją działalność nie musi już zabiegać, a sądząc po popularności jej profilu na Instagramie, również zdobycie wiernych klientek nie powinno stanowić wyzwania.

Źródła:
https://wwd.com/
https://variety.com/

Przedsiębiorcza i niedościgniona w działalności marketingowej Beyoncé, uruchamiając własną linię produktów do włosów Cécred, zadbała o odpowiednią akcję promocyjną marki, podsycając zainteresowanie fanów na długo przed oficjalną premierą własnej linii kosmetyków. Wielbiciele artystki już zawczasu mogli wpisać się na listę mailingową, aby od 20 lutego oficjalnie nabywać produkty sygnowane nazwiskiem autorki takich hitów jak „Texas Hold’Em” czy „16 Carriages”. Podobną metodę zastosowała Meghan Markle, pragnąc najpierw wzbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów swoimi produktami, a następnie rozsyłając spersonalizowane koszyczki z prezentami od American Riviera Orchard do wybranych przez siebie odbiorców. Na jaką strategię zdecydowała się Brooke Shields i czy pójdzie w ślady słynnych bizneswoman?

Pozostało 91% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Jej historia
80-letnia Koreanka zrobiła furorę jako uczestniczka konkursu Miss Universe
Jej historia
Maye Musk. Jak matka Elona wychowała 3 milionerów i sama zrobiła imponującą karierę?
Jej historia
Królowa piękności Bela Bajaria - kobieta, która decyduje, co świat ogląda na Netfliksie
Jej historia
Klientka szeptuchy z Podlasia: Nawet kiedy Wala z Orli zmarła, czuję jej wpływ na moje życie
Jej historia
Lee Miller. Film o pierwszej fotoreporterce wojennej wkrótce w kinach. Była aniołem i demonem