Dotkliwy cios dla Chiary Ferragni. Zapłaci ponad milion euro kary za nadużycia w reklamie

Czołowa włoska influencerka Chiara Ferragni, której udało się zyskać międzynarodową popularność, przeżywa obecnie dość trudny okres w swojej karierze. Włoski sąd zarządził, że 37-letnia Włoszka musi zapłacić dotkliwą karę finansową – informuje agencja Reuters.

Publikacja: 10.07.2024 18:05

W 2017 roku „Forbes” ogłosił Chiarę Ferragni najbardziej wpływową influencerką modową, ale teraz Wło

W 2017 roku „Forbes” ogłosił Chiarę Ferragni najbardziej wpływową influencerką modową, ale teraz Włoszka ma poważne kłopoty.

Foto: PAP/PA

Chiara Ferragni od wielu lat jest jednym z najpopularniejszych towarów eksportowych Włoch. W mediach społecznościowych obserwuje ją wielomilionowe grono odbiorców. Włoszka podejmowała współpracę z wieloma czołowymi markami, nie tylko z branży modowej i kosmetycznej.

Ferragni jest też kobietą biznesu – ma własną firmę odzieżową i prowadzi agencję marketingową TBS Crew. Niestety, 37-latka zaliczyła ostatnio kolejną wizerunkową wpadkę, która mocno odbije się na jej portfelu.

Chiara Ferragni dostała karę. Słynna Włoszka musi zapłacić 1,2 miliona euro

Autorita' Garante della Concorrenza e del Mercato (AGCM), czyli odpowiednik włoskiego UOKiK-u, poinformował, że dwie firmy Ferragni – Fenice i TBS Crew – muszą zapłacić co najmniej 1,2 miliona euro kary. Pieniądze mają trafić na konto organizacji charytatywnej działającej na rzecz dzieci z autyzmem i niepełnosprawnościami.

Decyzja stanowi finał śledztwa AGCM w sprawie kampanii reklamowych Ferragni z lat 2021-2022. Włoszce zarzucono, że kampanie czekoladowych jajek wielkanocnych opatrzone jej imieniem i nazwiskiem wprowadzały w klientów w błąd, ponieważ niesłusznie sugerowały, że kupując ten produkt, konsumenci wspierają włoską organizację charytatywną I Bambini delle Fate.

Czytaj więcej

Zła passa Chiary Ferragni. Straciła intratną posadę i ma problemy wizerunkowe

AGCM zapowiedział, że w razie nieprzestrzegania przepisów prawa postępowanie zostanie wznowione. Wtedy Włoszce będzie groziła kara do 10 milionów euro.

Chiara Ferragni – historia wzlotu i upadku najsłynniejszej włoskiej influencerki

Kariera pochodzącej z Cremony Chiary Ferragni jako influencerki rozpoczęła się w 2009 roku, kiedy założyła lifestyle’owego bloga „The Blonde Salad”. W ciągu kilku lat Włoszka zyskała ogromną popularność – zarówno w swoim kraju, jak i na całym świecie.

W 2017 roku „Forbes” ogłosił ją najbardziej wpływową influencerką modową. Na jej temat powstał film dokumentalny, a na Harvard Business School prowadzono nawet wykłady o tym, w jaki sposób Ferragni osiągnęła tak spektakularny sukces.

Problemy zaczęły się pod koniec 2023 roku. Wskutek śledztwa AGCM wyszło na jaw, że Ferragni wprowadziła odbiorców w błąd kampanią reklamową sygnowanego jej nazwiskiem świątecznego ciasta. Co gorsza, kosztująca milion euro kampania wykorzystała motyw inicjatywy charytatywnej.

Cała sprawa była więc bardzo podobna do tej, która miała swój finał przed kilkoma dniami. AGCM odkrył bowiem, że kampania dotycząca ciast Ferragni sugerowała, że klienci kupujący wypiek wspierają jeden ze szpitali dziecięcych w Turynie, co nie miało miejsca.

Ferragni co prawda wpłaciła za pośrednictwem swojej firmy 50 tysięcy euro na konto szpitala, ale zrobiła to jeszcze przed startem kampanii. Co więcej, wbrew komunikatowi w reklamie, szpital nie otrzymał żadnych pieniędzy ze sprzedaży ciast.

Czytaj więcej

Burza wokół znanej blogerki modowej. Sprzedaje wodę za 34 zł

Włoszce zasądzono wtedy ponad milion euro kary. Pomimo opublikowania oficjalnych przeprosin, jej wpadka odbiła się głośnym echem w branży e-commerce i nie tylko. Odwróciła się od niej część jej dotychczasowych partnerów biznesowych, między innymi włoska marka okularów Safilo. Influencerkę oficjalnie skrytykowała również premierka Włoch, Giorgia Meloni. Pasmo niepowodzeń zawodowych zbiegło się z rozstaniem z mężem i ojcem jej dzieci, włoskim muzykiem Fedezem.

Źródło: Reuters

Chiara Ferragni od wielu lat jest jednym z najpopularniejszych towarów eksportowych Włoch. W mediach społecznościowych obserwuje ją wielomilionowe grono odbiorców. Włoszka podejmowała współpracę z wieloma czołowymi markami, nie tylko z branży modowej i kosmetycznej.

Ferragni jest też kobietą biznesu – ma własną firmę odzieżową i prowadzi agencję marketingową TBS Crew. Niestety, 37-latka zaliczyła ostatnio kolejną wizerunkową wpadkę, która mocno odbije się na jej portfelu.

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Ludzie
Wygląd księżnej Kate sugeruje, że nie jest leczona tylko chemioterapią? "Istnieje obawa..."
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Ludzie
Adele robi przerwę w śpiewaniu. "Zbiornik jest na ten moment dość pusty"
Ludzie
Brooke Shields w nowej roli. Będzie broniła praw aktorek i aktorów w USA
Ludzie
Angelina Jolie z nowymi oskarżeniami ze strony Brada Pitta
Ludzie
Cameron Diaz wraca z filmowej emerytury. Komu udało się ją do tego namówić?