Chiara Ferragni od wielu lat jest jednym z najpopularniejszych towarów eksportowych Włoch. W mediach społecznościowych obserwuje ją wielomilionowe grono odbiorców. Włoszka podejmowała współpracę z wieloma czołowymi markami, nie tylko z branży modowej i kosmetycznej.
Ferragni jest też kobietą biznesu – ma własną firmę odzieżową i prowadzi agencję marketingową TBS Crew. Niestety, 37-latka zaliczyła ostatnio kolejną wizerunkową wpadkę, która mocno odbije się na jej portfelu.
Chiara Ferragni dostała karę. Słynna Włoszka musi zapłacić 1,2 miliona euro
Autorita' Garante della Concorrenza e del Mercato (AGCM), czyli odpowiednik włoskiego UOKiK-u, poinformował, że dwie firmy Ferragni – Fenice i TBS Crew – muszą zapłacić co najmniej 1,2 miliona euro kary. Pieniądze mają trafić na konto organizacji charytatywnej działającej na rzecz dzieci z autyzmem i niepełnosprawnościami.
Decyzja stanowi finał śledztwa AGCM w sprawie kampanii reklamowych Ferragni z lat 2021-2022. Włoszce zarzucono, że kampanie czekoladowych jajek wielkanocnych opatrzone jej imieniem i nazwiskiem wprowadzały w klientów w błąd, ponieważ niesłusznie sugerowały, że kupując ten produkt, konsumenci wspierają włoską organizację charytatywną I Bambini delle Fate.
Czytaj więcej
Chiara Ferragni to najbardziej wpływowa influencerka modowa we Włoszech i ważna osoba w świecie mody. Od kilku miesięcy Włoszka przeżywa jednak nie najlepszy okres, jeśli chodzi o działania zawodowe.