Pokolenie Z znalazło sprytny sposób na bezkosztowe luksusowe wakacje. Jak to działa?

Przedstawiciele pokolenia Z coraz chętniej jeżdżą na wakacje z. Chociaż to ci ostatni często płacą rachunki, młode pokolenie decyduje o tym, dokąd pojechać. W swoich wyborach niejednokrotnie kieruje się tym, co widzi w mediach społecznościowych.

Publikacja: 05.11.2024 05:30

Pokolenie Z coraz częściej jeździ na luksusowe wakacje z rodzicami.

Pokolenie Z coraz częściej jeździ na luksusowe wakacje z rodzicami.

Foto: Adobe Stock

W amerykańskim serwisie Business Insider ukazał się artykuł mówiący o tym, że pokolenie Z coraz częściej jeździ na luksusowe wakacje z rodzicami i jednocześnie dyktuje, jak mają one wyglądać. Trend ten zauważają niektóre biura podróży organizujące ekskluzywne wyjazdy.

Pokolenie Z decyduje o tym, jak mają wyglądać rodzinne wakacje

Pokoleniem Z najczęściej umownie określa się osoby urodzone w latach 1995-2012. Należą więc do niego zarówno uczniowie szkół średnich, studenci i absolwenci, jak i młode osoby pracujące. Coraz więcej tych osób chętnie wybiera się na luksusowe wakacje z rodzicami.

Zdaniem cytowanej przez BI Julii Carter, założycielki Craft Travel – biura podróży oferującego luksusowe wakacje dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów – jeszcze 10 lat temu młodzież w wieku około 20 lat niezbyt chętnie podróżowała z rodzicami. Na wakacje wybierała się zazwyczaj ze swoimi partnerami lub przyjaciółmi.

Obecnie jednak pokolenie Z coraz chętniej nie tylko wybiera się na luksusowe wakacje z rodzicami, ale samo je organizuje i decyduje o tym, jak mają wyglądać. Jak przyznała Carter, około 80 proc. rodzinnych wakacji, które pomaga zorganizować Craft Travel, to wyjazdy pozostające pod wpływem pokolenia Z. Założycielka luksusowego biura podróży zauważyła również, że często rodzice młodych ludzi zwracają szczególną uwagę na ich zdanie i potrzeby związane z podróżami.

Czytaj więcej

Pokolenie Z kontra boomersi. Nowy sondaż w USA pokazuje rozdźwięk dotyczący Izraela

Pandemia COVID-19 wpłynęła na wzrost popularności rodzinnych wakacji wśród pokolenia Z?

Zdaniem Julii Carter duży wpływ na to, że pokolenie Z coraz częściej jeździ na luksusowe wakacje z rodzicami, miała pandemia COVID-19, w wyniku której rodziny zaczęły spędzać ze sobą więcej czasu. Nie wiadomo, czy wspomniany trend wynika z faktu, że młodzi czują się obecnie bardziej związani z rodziną niż wcześniej. Ważne jest dla nich jednak, aby mieć wpływ na szczegóły rodzinnych wakacji, w tym wybór hotelu.

Zdaniem cytowanej Diany Hechler, prezes D. Tours Travel – amerykańskiej firmy zajmującej się organizacją luksusowych podróży - wzrost popularności wielopokoleniowych wyjazdów sprawił, że coraz więcej luksusowych hoteli oferuje apartamenty dla rodzin z dorosłymi dziećmi.

Z kolei Carter, na potwierdzenie faktu dostosowywania się branży turystycznej do wspomnianej sytuacji, przytoczyła wrześniowy komunikat prasowy operatora turystycznego Kamba, który zajmuje się organizacją luksusowych wypraw trekkingowych do siedlisk goryli w Republice Konga. Operator ten we wrześniu wprowadził nową stawkę dla podróżnych w wieku 15-30 lat.

Czytaj więcej

Pokolenie Z kreuje nowy trend dotyczący bywania w restauracjach. Koniec tabu

Pokolenie Z wybiera luksusowe hotele na rodzinne wakacje

Jak wspomina Business Insider, wiele osób z pokolenia Z planuje rodzinne wakacje według tego, co widzi w mediach społecznościowych oraz co chce w nich opublikować. Zdaniem Carter, turystów z pokolenia Z najbardziej interesują hotele. To w nich mogą zrobić sobie zdjęcia, które będą dowodem luksusowych wakacji.

Carter, która określiła siebie jako przedstawicielkę starszego pokolenia milenialsów, ma mieszane uczucia odnośnie do rosnącego wpływu pokolenia Z na luksusowe rodzinne wakacje. Zdarzają się jej sytuacje, w których podczas organizacji wakacji swoim klientom, zmuszona jest robić to, czego w rzeczywistości chcą wyłącznie ich dzieci. Przywołała przypadek, w którym klient chciał, aby w czasie pobytu w Paryżu zarezerwowała mu nocleg w hotelu Ritz. Była to w rzeczywistości realizacja marzenia jego dziecka z pokolenia Z. We wspomnianym hotelu nocują bowiem Kardashian-Jennerowie.

Z kolei Diana Hechler z D. Tours Travel uważa, że organizacja przez pokolenie Z rodzinnych wakacji wiąże się też dla nich z pewnymi wyzwaniami. Chociaż chcą, aby wyjazd podobał się wszystkim członkom rodziny, nie są w stanie zaplanować go tak, aby ich rodzice byli z niego zadowoleni. Ci ostatni natomiast płacą rachunki, chociaż nie mają wpływu na to, jak wyglądają wakacje. To natomiast – zdaniem Hechler – jest „trochę szalone”.

W amerykańskim serwisie Business Insider ukazał się artykuł mówiący o tym, że pokolenie Z coraz częściej jeździ na luksusowe wakacje z rodzicami i jednocześnie dyktuje, jak mają one wyglądać. Trend ten zauważają niektóre biura podróży organizujące ekskluzywne wyjazdy.

Pokolenie Z decyduje o tym, jak mają wyglądać rodzinne wakacje

Pozostało 92% artykułu
Rynek pracy
Zetki gotowe zakasać rękawy i pracować fizycznie
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Biznes i prawo
Pokolenie Z znalazło sposób na to, by nie musieć konkurować ze starszymi na rynku pracy. Co robią młodzi?
Podróże
Lizbona nominowana do prestiżowej nagrody. Dlaczego warto odwiedzić stolicę Portugalii?
Podróże
Outback i jezioro Mungo - obowiązkowe punkty (nie tylko) kobiecej podróży po Australii
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Podróże
Niezwykłe zjawisko atmosferyczne na promenadzie w Ustce. Spacerowicze osłupieli