Pokolenie Z znalazło sposób na to, by nie musieć konkurować ze starszymi na rynku pracy. Co robią młodzi?

Młodym pracownikom trudno jest rywalizować z doświadczonymi osobami, które w wyniku kryzysu straciły zatrudnienie i teraz poszukują nowych możliwości. Dlatego "zetki" nie szukają pracy w dużych międzynarodowych firmach.

Publikacja: 21.10.2024 15:12

Przedstawiciele generacji Z często bywają postrzegani w środowisku pracy jako roszczeniowi, leniwi i

Młodzi ludzie w biurze

Przedstawiciele generacji Z często bywają postrzegani w środowisku pracy jako roszczeniowi, leniwi i nadmiernie emocjonalni.

Foto: Adobe Stock

Pokolenie Z to pierwsza generacja, która wyrasta we w pełni scyfryzowanej rzeczywistości. Według definicji są to osoby urodzone między 1997 a 2012 rokiem, co oznacza, że obecnie mają od 12 do 27 lat. Jak podaje Światowe Forum Ekonomiczne, do 2025 roku pokolenie Z ma stanowić nieco ponad jedną czwartą siły roboczej w krajach OECD. Przedstawiciele pokolenia Z wkraczają na rynek pracy, który jest zdominowany przez wcześniejsze pokolenia, różniące się od nich pod wieloma względami. Różnice te dotyczą celów, wyznawanych wartości, priorytetów oraz oczekiwań wobec miejsca pracy. Zdaniem ekspertów, pokolenie Z ma potencjał, aby zredefiniować rynek pracy w wielu aspektach – wprowadzić nowe wartości i perspektywy, które mogą zmienić dotychczasowe normy i standardy.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes i prawo
Decyzje finansowe w asyście AI? Kobiety widzą to inaczej niż mężczyźni
Biznes i prawo
Zatrudnienie pani do sprzątania domu może „aktywować” wypalenie zawodowe. O co chodzi?
PODCAST "POWIEDZ TO KOBIECIE"
Fundusz awaryjny to nie to samo co poduszka finansowa
Biznes i prawo
Mądra Babcia o biznesie i swoim pokoleniu: Informuję, że my mamy pieniądze
Biznes i prawo
Pokolenie Z wprowadza do firm nowy rodzaj komunikacji. „Inna wrażliwość”