Przedstawiciele pokolenia Z wyjeżdżając na wypoczynek, szukają intensywnych przeżyć, autentycznych doświadczeń i podejmują decyzje, które mają pozytywny wpływ na środowisko. Co ciekawe, ich wybory mogą mieć wpływ na to, jak reszta społeczeństwa będzie wkrótce spędzać urlopy.
Pokolenie Z planuje urlop z TikTokiem
Dotychczas większość ludzi planując urlop, sięgała po przewodniki – papierowe czy te w internecie – lub szukała porady u bliskich i znajomych. Jednak w przypadku pokolenia Z, „urodzonego ze smartfonem w ręku", tradycyjne metody planowania wyjazdów powoli odchodzą w zapomnienie. Jak wynika z raportu StudentUniverse ”State of Student & Youth Travel 2024”, aż 89 proc. osób w wieku 18-25 lat z USA, Wielkiej Brytanii, Kanady i Australii odkrywa nowe miejsca na wyjazdy za pośrednictwem TikToka. Krótkie filmy, prezentujące piękne krajobrazy, ukryte perełki turystyczne czy lokalne jedzenie, stają się głównym źródłem inspiracji.
Dla przedstawicieli starszych pokoleń, takich jak Baby Boomers czy Gen X, może wydawać się to zaskakujące, ale dla młodych podróżników TikTok stał się czymś w rodzaju cyfrowego przewodnika. To medium, które pozwala szybko odkrywać nowe kierunki i podpowiada, gdzie warto pojechać. Przeglądając filmy innych użytkowników, młodzi ludzie z pokolenia Z kreują swoje plany urlopowe w zupełnie inny sposób niż ich rodzice czy dziadkowie.
Pokolenie Z nie imprezuje na urlopach
Wypoczynek w dawnym stylu często oznaczał szalone noce w klubach i całonocne spotkania towarzyskie. Dziś badania przeprowadzone przez StudentUniverse pokazują nowy trend – 83 proc. młodych podróżników rozważa całkowitą rezygnację z alkoholu podczas urlopu, aby unikać niebezpiecznych sytuacji. Dla pokolenia Z nie liczy się już imprezowy styl życia, który dominował wśród młodych podróżników jeszcze dekadę temu. Teraz ważniejsze stało się odkrywanie nowych miejsc, kultur i zbieranie autentycznych doświadczeń.
Czytaj więcej
Żeby ubrać się „bogato”, nie musisz mieć dużego portfela, ale wiedzę, jak to zrobić i gdzie szukać odpowiednich ubrań. Twoim zasobem jest wiedza – przekonuje Jola Czaja, ekspertka od wizerunku, która na co dzień uważnie śledzi najnowsze trendy mody ulicznej.