Emocje w pracy. Dlaczego ich tłumienie nie przynosi dobrych skutków?

Aż 29 proc. pracowników uważa, że przestrzeń zawodowa nie jest odpowiednim miejscem do okazywania emocji - tak wynika z badań przeprowadzonych przez platformę rekrutacyjną Totaljobs. Jak te odczucia mają się do społecznego przekonania, zgodnie którym to kobiety są bardziej skłonne do ulegania emocjom?

Publikacja: 28.09.2023 20:25

Czy tłumienie emocji ma wpływ na jakość pracy?

Czy tłumienie emocji ma wpływ na jakość pracy?

Foto: Adobe Stock

Czy okazywanie emocji w pracy jest nieprofesjonalne? Społecznie przywykliśmy już do tego, że - zwłaszcza w sytuacjach zawodowych - oddzielamy racjonalność od emocjonalności. Osoba twardo stąpająca po ziemi, zachowująca zimną krew i nieulegająca emocjom, jawi się zwykle jako bardziej stabilna. Oddzielamy tym samym zdolność racjonalnego myślenia od okazywania emocji.

Kobiety są zbyt emocjonalne? Krzywdzące stereotypy

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Psychologia
Asertywność – cecha bardzo (nie)kobieca? Oto, jak może wpływać na życie zawodowe
Psychologia
Dlaczego niektórzy chcą tylko zadowalać innych? Psycholog wyjaśnia
Psychologia
Polacy w niepokojący sposób podchodzą do swoich kłopotów z emocjami. Wyniki badania
Psychologia
Duża liczba rodzeństwa zwiększa ryzyko pewnych problemów u dzieci. O co chodzi?
Psychologia
Niechciane komplementy: Co to za słowa i jak na nie reagować?