Aktualizacja: 21.11.2024 16:10 Publikacja: 17.09.2023 08:00
Marie-Lise Jonak: "Najbardziej lubimy moment, gdy ktoś mówi, że zapach przypomina mu wyjątkową chwilę lub osobę".
Foto: Materiały prasowe
Zanim założyłaś Ormaie, pracowałaś jako senselierka dla dużych, międzynarodowych firm. Skąd pojawił się pomysł na własne perfumy, w dodatku w stu procentach naturalne?
Marie-Lise Jonak: Uwielbiałam pracować dla dużych firm, bo dzięki nim wiele się nauczyłam, ale w pewnym momencie chciałam wypróbować własne pomysły, wdrożyć swoją strategię, nie cudzą. W życiu zawsze dążyłam do wolności. Uwielbiam też wyzwania, tym bardziej, gdy są trudne. Kiedy mój syn Baptiste zapytał mnie, czy byłabym w stanie stworzyć w stu procentach naturalny zapach, wiedziałam, że po prostu muszę to zrobić. Nasze perfumy rzeczywiście pochodzą ze składników naturalnych, ale dzisiejsi perfumiarze są zmuszeni pracować głównie ze składnikami syntetycznymi. Te naturalne są zbyt drogie i trudne w obróbce, dlatego używają ich dość oszczędnie. Przed Ormaie kierowałam tworzeniem wielu takich zapachów. Chcąc stworzyć w pełni naturalne perfumy, musiałam wrócić do korzeni sztuki perfumeryjnej: znaleźć domy i perfumiarzy gotowych pracować nad nowymi recepturami zawierającymi wyłącznie naturalne składniki. Oczywiście ważne było też to, aby w kontekście trwałości osiągnąć efekt równy „konwencjonalnym” zapachom.
Generacja Z nie ma problemu ze zmianą pracy i miejsca zamieszkania, aby zarabiać więcej - tak wynika z najnowszego raportu H&R Block 2024 Outlook on American Life. Przedstawiciele tego pokolenia nieustannie poszukują też dodatkowych źródeł zarobku.
Co Europejki i Europejczycy myślą o perspektywie, w której – już jako osobami starszymi lub niedołężnymi – będzie się nimi opiekował robot? Opinie na ten temat zbadał zespół brytyjskich i australijskich naukowców. Okazuje się, że w porównaniu z mężczyznami kobiety są znacznie bardziej sceptyczne.
Jedna z najbardziej prestiżowych uczelni świata, Uniwersytet Yale, zamierza włączyć do programu nauczania przedmiot poświęcony twórczości Beyoncé. Jakie reakcje wśród studentów wzbudza nowa propozycja dydaktyczna?
Jeden z japońskich prawicowych polityków zaproponował ostatnio, aby wprowadzić prawo zakazujące samotnym kobietom powyżej 25 roku życia wchodzenia w związki małżeńskie i jednocześnie zmuszające kobiety po 30 do usunięcia macicy. Postulaty spotkały się z ostrą krytyką wielu środowisk – informuje anglojęzyczny dziennik „The Japan News”.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Dwa miesiące po zakończeniu chemioterapii księżna Kate pojawiła się u boku księcia Williama i króla Karola III podczas obchodów Dnia Pamięci. Kogo zabrakło na uroczystościach?
Redakcja znanego na całym świecie słownika Cambridge wybrała słowo 2024 roku. Zdaniem ekspertów jego popularność pokazuje rosnącą w społeczeństwach popularność afirmacji.
Spowolnienie na rynku dóbr luksusowych sprawia, że czołowe marki poszukują dla siebie nowych, lukratywnych nisz. Czy okażą się tak atrakcyjne jak chcieliby tego potentaci branży luksusowej?
Mieszka w Zambii, jest po 80, a jej efektowne stylizacje od pewnego czasu robią coraz większą furorę w mediach społecznościowych, udowadniając, że wiek to tylko liczba. O fenomenie Margret Choli rozpisują się zachodnie media, ostatnio stylowa seniorka udzieliła wywiadu serwisowi BBC.
Niemiecka supermodelka Heidi Klum, która od ponad 30 lat odnosi sukcesy w swoim zawodzie, w jednym z wywiadów powiedziała, jak reagowała na złośliwe uwagi ze strony projektantów dotyczące jej sylwetki. Jakie miała podejście do restrykcyjnych diet?
Generacja Z nie ma problemu ze zmianą pracy i miejsca zamieszkania, aby zarabiać więcej - tak wynika z najnowszego raportu H&R Block 2024 Outlook on American Life. Przedstawiciele tego pokolenia nieustannie poszukują też dodatkowych źródeł zarobku.
Czy produkty marek luksusowych stały się za drogie? Przedstawiciel jednego z czołowych włoskich domów mody nie szczędzi słów krytyki pod adresem swojej branży.
Popyt na tzw. technologię ubieralną w przyszłym roku skoczy o 20 proc. – wieszczą eksperci. Napędem mają być już nie tylko smartwatche, ale też inteligentne okulary i pierścienie.
Koncern Prada Group czekają zmiany. Najstarszy syn obecnych właścicieli przygotowuje się do przejęcia władzy w rodzinnej firmie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas