Reklama

Złote czasy branży dóbr luksusowych. Zyski rosną w nieprawdopodobnym tempie

Po zakończeniu izolacji spowodowanej przez pierwszą falę pandemii Covid-19 wiosną 2020 r., branża produktów luksusowych przeżyła trzyletni okres euforii.

Publikacja: 14.11.2023 16:46

Sprzedaż produktów luksusowych ma wzrosnąć o 10 proc. w 2023 r.

Sprzedaż produktów luksusowych ma wzrosnąć o 10 proc. w 2023 r.

Foto: Adobe Stock

Wzrost jej dochodów był jeszcze silniejszy niż przewidywali przed pandemią najbardziej optymistyczni gracze – ocenia francuski magazyn „Le Figaro”. Ale to wcale nie koniec dobrych wiadomości, w tym roku rynek najdroższych produktów ma jeszcze wzrosnąć.

Wraz ze spowolnieniem wzrostu światowej gospodarki, sektor luksusowy po raz kolejny udowodnił swoją zdolność do osiągania niezwykłych wyników. Według analiz paryskiej firmy konsultingowej Bain & Company, sprzedaż produktów luksusowych ma wzrosnąć o 10 proc. w 2023 r., do 380 miliardów euro. Będzie to niezwykły wyczyn po ostatnich dwóch latach, kiedy rynek zanotował rekordowe wzrosty przekraczające 20 procent, głównie za sprawą Stanów Zjednoczonych i Chin, gdzie już powoli ten postęp przygasa.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Styl życia
Lagom – szwedzki sposób na szczęście. Na czym polega ta skandynawska filozofia?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Styl życia
Kobiety z pokolenia Z nie czekają na „wielki transfer bogactwa”. Oto, jak patrzą na swoje finanse
Styl życia
Ważny apel księżnej Kate. Bez owijania w bawełnę zwróciła się do wszystkich rodziców
Styl życia
Co trzeci polski rodzic nie docenia ważnego aspektu wychowywania dzieci. Badanie
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Styl życia
Aktorka, która nie istnieje, robi zawrotną karierę. Środowisko filmowe protestuje
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama