Złote czasy branży dóbr luksusowych. Zyski rosną w nieprawdopodobnym tempie

Po zakończeniu izolacji spowodowanej przez pierwszą falę pandemii Covid-19 wiosną 2020 r., branża produktów luksusowych przeżyła trzyletni okres euforii.

Publikacja: 14.11.2023 16:46

Sprzedaż produktów luksusowych ma wzrosnąć o 10 proc. w 2023 r.

Sprzedaż produktów luksusowych ma wzrosnąć o 10 proc. w 2023 r.

Foto: Adobe Stock

Wzrost jej dochodów był jeszcze silniejszy niż przewidywali przed pandemią najbardziej optymistyczni gracze – ocenia francuski magazyn „Le Figaro”. Ale to wcale nie koniec dobrych wiadomości, w tym roku rynek najdroższych produktów ma jeszcze wzrosnąć.

Wraz ze spowolnieniem wzrostu światowej gospodarki, sektor luksusowy po raz kolejny udowodnił swoją zdolność do osiągania niezwykłych wyników. Według analiz paryskiej firmy konsultingowej Bain & Company, sprzedaż produktów luksusowych ma wzrosnąć o 10 proc. w 2023 r., do 380 miliardów euro. Będzie to niezwykły wyczyn po ostatnich dwóch latach, kiedy rynek zanotował rekordowe wzrosty przekraczające 20 procent, głównie za sprawą Stanów Zjednoczonych i Chin, gdzie już powoli ten postęp przygasa.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Styl życia
Pokolenie Z nie boi się zmieniać pracy dla pieniędzy i zarabia coraz więcej
Styl życia
Co Europejczycy sądzą o robotach zatrudnianych do opieki nad seniorami? Ciekawy wynik badania
Styl życia
Wykłady na temat Beyoncé na Uniwersytecie Yale. Środowisko akademickie reaguje
SPOŁECZEŃSTWO
Japoński polityk postulował okaleczanie i przemoc wobec kobiet. Przeprasza za swoje pomysły
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Styl życia
Intensywne dwa dni księżnej Kate. Zachwyciła na obchodach Dnia Pamięci