Złote czasy branży dóbr luksusowych. Zyski rosną w nieprawdopodobnym tempie

Po zakończeniu izolacji spowodowanej przez pierwszą falę pandemii Covid-19 wiosną 2020 r., branża produktów luksusowych przeżyła trzyletni okres euforii.

Publikacja: 14.11.2023 16:46

Sprzedaż produktów luksusowych ma wzrosnąć o 10 proc. w 2023 r.

Sprzedaż produktów luksusowych ma wzrosnąć o 10 proc. w 2023 r.

Foto: Adobe Stock

Wzrost jej dochodów był jeszcze silniejszy niż przewidywali przed pandemią najbardziej optymistyczni gracze – ocenia francuski magazyn „Le Figaro”. Ale to wcale nie koniec dobrych wiadomości, w tym roku rynek najdroższych produktów ma jeszcze wzrosnąć.

Wraz ze spowolnieniem wzrostu światowej gospodarki, sektor luksusowy po raz kolejny udowodnił swoją zdolność do osiągania niezwykłych wyników. Według analiz paryskiej firmy konsultingowej Bain & Company, sprzedaż produktów luksusowych ma wzrosnąć o 10 proc. w 2023 r., do 380 miliardów euro. Będzie to niezwykły wyczyn po ostatnich dwóch latach, kiedy rynek zanotował rekordowe wzrosty przekraczające 20 procent, głównie za sprawą Stanów Zjednoczonych i Chin, gdzie już powoli ten postęp przygasa.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Styl życia
Nowy zakaz palenia w miejscach publicznych. Dla dobra dzieci
Styl życia
Dzień Dziecka. „Szczególnie dziś szczęśliwy maluch to nie ten, który wszystko ma”
Styl życia
Bezpieczne tylko w domu? Walka o zmianę sytuacji kobiet w Indiach trwa
Styl życia
Koniec szkodliwego trendu w Japonii. Zakazano nadawania dzieciom pewnych imion
Styl życia
Matka doskonała? Nie istnieje. „Zawsze integruje obraz złej macochy i dobrej wróżki”
Styl życia
103-letnia influencerka Joan Partridge podbija TikTok. Czym zasłynęła?
Styl życia
Zegarmistrzostwo wraca do łask? Zapomnianym rzemiosłem interesuje się pokolenie Z