Reklama
Rozwiń
Reklama

Badanie: taka sama ilość ćwiczeń daje kobietom 2 razy więcej korzyści niż mężczyznom

Na podstawie analizy danych z ostatnich dwóch dekad amerykańscy naukowcy doszli do wniosku, że kobiety czerpią dwa razy więcej korzyści z tej samej dawki aktywności fizycznej w porównaniu z mężczyznami. Obserwacja ta dotyczy praktycznie każdego rodzaju ćwiczeń, niezależnie od ich intensywności.

Publikacja: 22.02.2024 12:09

Naukowcy ustalili, że kobiety nie muszą ćwiczyć, ani więcej, ani nawet tyle samo, co mężczyźni, aby

Naukowcy ustalili, że kobiety nie muszą ćwiczyć, ani więcej, ani nawet tyle samo, co mężczyźni, aby poprawić swój stan zdrowia w takim samym stopniu.

Foto: Adobe Stock

Tyle samo ćwiczeń, dwa razy więcej korzyści

Kobiety nie muszą ćwiczyć, ani więcej, ani nawet tyle samo, co mężczyźni, aby poprawić swój stan zdrowia w takim samym stopniu. Do takiego wniosku doszedł zespół amerykańskich naukowców, którzy przeprowadzili analizę dokumentacji medycznej. Projekt badawczy odbył się na zlecenie Narodowych Instytutów Zdrowia (NIH), działających z ramienia amerykańskiego departamentu zdrowia.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Styl życia
Bardzo odległe 70 punktów. Tak Polki widzą swój dobrostan finansowy
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Styl życia
Pada mit o roszczeniowości pracowników z pokolenia Z. Oto, do jakich poświęceń są gotowi
Styl życia
Budowanie poduszki bezpieczeństwa finansowego – słaba strona polskich rodziców. Badanie
Styl życia
W Niemczech nie opłaca się być matką. Oto, jak dotkliwa jest tam „kara za macierzyństwo”
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Styl życia
Dyniowy concierge – w USA ten fach to żyła złota. Czy ma szanse zaistnieć w Polsce?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama