Aktualizacja: 07.03.2025 03:56 Publikacja: 10.06.2024 09:49
W dobie body positivity nadal nie brakuje gwiazd, które otwarcie przyznają się do stosowania popularnego leku Ozempic.
Foto: Adobe Stock
W wywiadzie opublikowanym 28 maja w magazynie „Grazia” Victoria Beckham wróciła pamięcią do trudnych momentów po urodzeniu pierwszego syna. Jej zdjęcie ukazało się wówczas na okładce jednej z gazet, a graficy dodali do niego szereg strzałek wskazujących na te miejsca jej ciała, w których ich zdaniem gwiazda zyskała dodatkowe kilogramy. – Nie chcę, aby zabrzmiało to jak narzekanie, ale rzeczywiście był to trudny moment, który sprawił, że nie czułam się na tyle komfortowo, by swobodnie usiąść na plaży i pobawić się ze swoim dzieckiem – przyznaje, wspominając tamtą publikację. Zdjęcie ukazało się w 1999 roku, gdy o idei body positivity nie było jeszcze mowy. I choć obecnie tego typu publikacja nie miałaby racji bytu, to jednak zagadnienia związane z nadprogramowymi kilogramami, spektakularnymi metamorfozami gwiazd oraz ciałopozytywnością nadal stanowią temat rozmów, budząc zainteresowanie zarówno osób wspierających te zjawiska, jak i ich oponentów. W kwestii ciałopozytywności, jej niewątpliwych zalet, ale też związanego z nią ryzyka, wypowiada się Monika Piotrowska, prezeska Ogólnopolskiego Centrum Zaburzeń Odżywiania, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna.
Raport Komisji Europejskiej nie pozostawia wątpliwości – brakuje nam wiedzy w podstawowych tematach.
Kolejny sezon na wodzie zbliża się wielkimi krokami
O tym, jak narracja o kryzysie klimatycznym wpływa na emocje i poczucie sprawczości, mówi dr Marzena Cypryańska-Nezlek, autorka badań na ten temat.
Z roku na rok czytamy coraz więcej, jednak prawie połowa Polek i Polaków czyta tylko jedną książkę rocznie. Z czego to wynika? Skomplikowanego obrazu polskiego czytelnictwa dostarczają autorzy najnowszego raportu Polskiej Sieci Ekonomii.
Czy liczniejsza obecność mężczyzn w szkołach wpłynęłaby na edukację i wychowanie dzieci? Czy to w ogóle realne? Na te pytania w podcaście „Powiedz to kobiecie” odpowiada Joanna Ćwiek-Świdecka, dziennikarka "Rzeczpospolitej" specjalizująca się w edukacji.
Wygląda na to, że monochromatyczne, stonowane wnętrza powoli odchodzą do lamusa – przynajmniej zdaniem obserwatorów trendów wnętrzarskich. Nowa moda, którą branżowi eksperci ochrzcili „Pops of Colour”, zapowiada w domach 2025 roku obecność mocnych akcentów kolorystycznych..
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Makijażystka i bizneswoman Pat McGrath, którą królowa Elżbieta II uhonorowała tytułem szlacheckim, w ciągu dwóch dekad dorobiła się przydomka „królowej branży beauty”, zbudowała też własne urodowe imperium. Teraz zaczyna współpracę z marką Louis Vuitton.
Czy stojąca na Manhattanie słynna rzeźba „Nieustraszona dziewczynka” zniknie z ulic miasta? Firma, która ufundowała dzieło w ramach kampanii wzywającej do zwiększenia roli kobiet w biznesie, po cichu zmieniła swoją politykę, dostosowując ją do oczekiwań administracji Donalda Trumpa – piszą amerykańskie media.
Dwa i pół roku temu wydawało się to niewykonalne, ale udało się – Adidas sprzedał ostatnią parę butów marki Yeezy rapera Kanye'ego Westa. W ten sposób niemiecki koncern ostatecznie pożegnał się z projektem, który przez długi czas przynosił ogromne pieniądze, by następnie nieoczekiwanie stać się potężnym kamieniem u szyi.
W kampaniach znanych marek odzieżowych zazwyczaj pojawiają się znane modelki albo aktorki. Sportsmenki biorą w nich udział znacznie rzadziej. W tym gronie znalazła się Angelika Wątor, czołowa polska szablistka, która właśnie została bohaterką kampanii reklamowej amerykańskiej marki Guess.
Zmiana zawodu nie była dla niej skokiem w nieznane – raczej koniecznością, która stała się nowym początkiem. Dziś Joanna Sydor, znana z roli Teresy w serialu „M jak miłość”, też kreuje świat - w architekturze wnętrz. Zarządza projektami, kieruje zespołem i czuje, że jest na właściwym miejscu.
Nigdy nie chciała być tylko „żoną Romana Polańskiego”. Pytana o problemy z prawem reżysera, odpowiadała: „to nie moja sprawa”. Jednak od czasu, gdy aresztowano go w Szwajcarii, robi wszystko, by przywrócić jego dobre imię. Teraz promuje książkę męża, która ukazuje się 5 marca.
2024 nie był łatwym rokiem dla firm z branży luksusowej, ale nie wszyscy mówią o rozczarowaniu i spadkach sprzedaży. Włoska marka Miu Miu, „młodsza siostra” słynnej włoskiej Prady, wyrasta na nową perłę w koronie koncernu Prada Group.
Selma Blair pojawiła się na przyjęciu „Vanity Fair” w wyjątkowym towarzystwie. Labrador Scout skradł serca gości, pełniąc też bardzo ważną funkcję u boku zmagającej się z chorobą aktorki. Jaką drogę pokonała 52-latka, zanim usłyszała właściwą diagnozę?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas