Reklama
Rozwiń
Reklama

Ubranie na home office wpływa na efektywność pracy. Co warto na siebie zakładać?

Wyniki wielu badań wskazują na to, że pracując w systemie home office, warto nosić coś bardziej formalnego niż dres. Nie chodzi jednak o to, aby w domu zakładać najlepszy garnitur czy garsonkę, ale ubrania, które pomagają "wejść w tryb pracy".

Publikacja: 30.01.2025 16:22

To, jak się ubieramy wpływa nie tylko na to jak postrzegają nas inni, lecz także na nasz sposób myśl

To, jak się ubieramy wpływa nie tylko na to jak postrzegają nas inni, lecz także na nasz sposób myślenia o sobie.

Foto: Adobe Stock

Nie od dziś wiadomo, że wygląd człowieka ma duży wpływ na to, jak jest on postrzegany przez otoczenie. Osobie wyglądającej elegancko lub co najmniej schludnie jesteśmy skłonni przypisywać takie cechy jak profesjonalizm i ogólne wysokie kompetencje w obszarze, w którym działa. Co ważne: wyglądem można nawet niekiedy „nadrobić braki merytoryczne". Te zasady działają też w odwrotnym kierunku. Osoby, których wygląd nie spełnia usankcjonowanych społecznie wymogów elegancji i schludności, mogą być negatywnie oceniane w innych kontekstach – np. na polu zawodowym.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Styl życia
To „tylko” internet? Prawdziwe oblicze przemocy wobec kobiet w sieci
Styl życia
Robot, który staje się „członkiem rodziny”. Polska klasa średnia ma swój kolejny symbol
Styl życia
Japońskie korporacje zmieniają zasady dotyczące wyglądu pracownic
Styl życia
Internet zalewa fala fioletowych zdjęć profilowych. Mobilizacja w sprawie kobiet, jakiej dawno nie było
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Styl życia
Pokolenie Z zmienia definicję zaangażowania w pracę. Pracodawcy mają się czego bać?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama