Reklama

Kobiety w zarządach największych polskich firm rodzinnych

W Polsce, ale i na świecie wciąż jeszcze niewykorzystywany jest w pełni potencjał talentu i umiejętności kobiet w procesie zarządzania firmą. “Odrzucanie puli talentów, jakimi dysponują kobiety to nie tylko niesprawiedliwe, ale również niewydajne działanie biznesowe” - mówi Alicja Leszczyńska, CMO w Eternis.

Publikacja: 05.09.2023 10:12

Kobiety w zarządach największych polskich firm rodzinnych

Kobiety w biznesie

Foto: Adobe Stock

W Polskich spółkach rodzinnych rządzą mężczyźni. W 200 największych pod względem przychodów polskich firmach rodzinnych prezeskami jest tylko 6 pań. W sumie w zarządach tych spółek zasiada 635 osób, z czego 108 to kobiety. W 121 firmach zarząd składa się wyłącznie z panów. Trudno więc mówić o parytetach, jeśli chodzi o polskie firmy rodzinne.

W 6 z 200 firm na stanowisku prezesa zasiadają panie. Tak niski wskaźnik może wynikać z barku sukcesji. W wielu firmach rodzinnych w Polsce władzę sprawują nadal ich założyciele, którymi w większości byli mężczyźni. Właściciele firm rodzinnych w Polsce przeważanie wolą oddać firmę w zarządzanie rodzinie niż osobie z zewnątrz, co oznacza, że jeśli nestor nie miał córki, władzę siłą rzeczy przekazuje synowi. Inna sprawa to tradycja, zgodnie z którą w pierwszej kolejności firmą zarządza syn.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Female Founder World. Od upadku firmy do pomysłu, który inspiruje miliony kobiet
Biznes
Fortuna zbita na pomaganiu. Tak miliarderka Lauren Leichtman zbudowała swoje imperium
Biznes
50 ofert, jedna odpowiedź. Jak Kimberley Ho zbudowała milionowe imperium firmy Evereden?
Biznes
Urszula Rzepniewska, współtwórczyni marki Marlu: Jeszcze nie czas na odcinanie kuponów
Biznes
Lucy Guo deklasuje Taylor Swift na liście najmłodszych miliarderek. Na czym się wzbogaciła?
Reklama
Reklama