Kobiety w zarządach największych polskich firm rodzinnych

W Polsce, ale i na świecie wciąż jeszcze niewykorzystywany jest w pełni potencjał talentu i umiejętności kobiet w procesie zarządzania firmą. “Odrzucanie puli talentów, jakimi dysponują kobiety to nie tylko niesprawiedliwe, ale również niewydajne działanie biznesowe” - mówi Alicja Leszczyńska, CMO w Eternis.

Publikacja: 05.09.2023 10:12

Kobiety w zarządach największych polskich firm rodzinnych

Foto: Adobe Stock

W Polskich spółkach rodzinnych rządzą mężczyźni. W 200 największych pod względem przychodów polskich firmach rodzinnych prezeskami jest tylko 6 pań. W sumie w zarządach tych spółek zasiada 635 osób, z czego 108 to kobiety. W 121 firmach zarząd składa się wyłącznie z panów. Trudno więc mówić o parytetach, jeśli chodzi o polskie firmy rodzinne.

W 6 z 200 firm na stanowisku prezesa zasiadają panie. Tak niski wskaźnik może wynikać z barku sukcesji. W wielu firmach rodzinnych w Polsce władzę sprawują nadal ich założyciele, którymi w większości byli mężczyźni. Właściciele firm rodzinnych w Polsce przeważanie wolą oddać firmę w zarządzanie rodzinie niż osobie z zewnątrz, co oznacza, że jeśli nestor nie miał córki, władzę siłą rzeczy przekazuje synowi. Inna sprawa to tradycja, zgodnie z którą w pierwszej kolejności firmą zarządza syn.

Pozostało 95% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Kosmetyki stworzone przez Polki podbijają Skandynawię. Zaczęło się od problemów ze skórą
Biznes
Pada mit o emocjonalnym stylu zarządzania kobiet. Zaskakujące wyniki badania
Biznes
Co zniechęca Polki do prowadzenia firmy? Zaskakujące wyniki badania
Biznes
Joanna Trepka, twórczyni marki L37: Koszty biznesowych błędów wzięli na siebie moi rodzice
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Biznes
Od chaosu do sukcesu. Właścicielki marki The Odder Side o tym, jak ją budowały
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką