Inicjatywa Goldberg wpisuje się w trend wspierania kobiecego sportu, lecz wyróżnia się skalą i ambicjami. W dobie, kiedy kobiety w sporcie często nadal pozostają na marginesie uwagi mediów, AWSN jest krokiem milowym ku równości i inkluzywności w transmisjach sportowych.
All Women’s Sports Network – spełnione marzenie Whoopi Goldberg
Pomysł stworzenia kanału zrodził się w głowie Whoopi Goldberg wiele lat temu. W trakcie niedawnego wystąpienia w programie The Tonight Show Starring Jimmy Fallon, Goldberg przyznała, że idea AWSN towarzyszyła jej już od 16 lat. "Od kiedy byłam małą dziewczynką, chciałam uprawiać sport. Mój brat potrafił grać. Grał w baseball, grał w softball, grał w koszykówkę, grał we wszystko, a do mnie mówili: „Cześć mała dziewczynko.” – wspominała.
Te wspomnienia oraz lata frustracji z powodu braku równych szans dla kobiet na polu sportu stały się motorem napędowym, który popchnął ją do działania.
Goldberg ma jasną wizję – AWSN to nie tylko platforma, ale i narzędzie, które ma pomagać młodym sportsmenkom zaistnieć i rozwijać swoje umiejętności na arenie międzynarodowej.
Czytaj więcej
Sydney Sweeney przeszła spektakularną metamorfozę na potrzeby nowej roli. Efekty przemiany zaprezentowała na zdjęciach umieszczonych w mediach społecznościowych. Po filigranowej blondynce nie ma śladu.
Od pomysłu do globalnej transmisji
Kanał już teraz dostępny jest w takich krajach jak Indie, Filipiny czy regiony Bliskiego Wschodu, a dzięki współpracy z usługami streamingowymi, jak eLife od Etisalat oraz JioTV, ma szansę dotrzeć do milionów widzów. Planowany debiut w Stanach Zjednoczonych to tylko kolejny krok w budowaniu globalnej sieci.