Suknia z sesji dla „Vogue”
Wartość różowej sukni z długimi rękawami, przewiązywanej ozdobionym kryształami paskiem w tym samym kolorze, szacowano na kwotę pomiędzy $40,000 a $60,000. Tymczasem cena, za jaką sprzedano pamiątkę po legendarnej gwieździe kina, wyniosła $325,000.
Zachowana w bardzo dobrym stanie metka zawiera imię i nazwisko projektanta – Emilio Pucci – oraz kraj pochodzenia sukni – Włochy. Z dodatkowych informacji wynika, że ubiór został stworzony wyłącznie dla luksusowej marki Saks Fifth Avenue. Jak podają brytyjskie media, gwiazda między innymi takich filmów jak „Mężczyźni wolą blondynki” czy „Jak poślubić milionera”, miała na sobie jedwabną suknię podczas sesji zdjęciowej dla magazynu „Vogue”. Zdjęcia wykonywane były przez fotografa Berta Sterna.
Kostiumy, scenariusze i pomadka
Wśród innych przedmiotów sprzedanych podczas aukcji zorganizowanej przez Julien’s Auctions i zatytułowanej „Icons: Playboy, Hugh Hefner, Marilyn Monroe”, znalazły się kolejne pamiątki zachowane po zmarłej w 1962 roku aktorce: pierwsza edycja magazynu „Playboy” z 1953 roku, z Monroe na okładce, czarna suknia z filmu „Słomiany wdowiec”, sprzedana za $127,000, także trzyczęściowy kostium kąpielowy z filmu „Nie ma jak show”, do którego dołączono białe poncho w czarne kropki oraz ozdobny czepek kąpielowy. Kostium, mimo widocznych na całej powierzchni uszkodzeń, sprzedano za $29,250.
W ręce kolekcjonerów trafiły też liczne fotografie Marilyn Monroe, a także plakat zatytułowany „Zaproszenie”, przedstawiający aktorkę w otoczeniu takich gwiazd, jak między innymi: Oliver Hardy, Elvis Presley, John Wayne, Charlie Chaplin, James Dean, Humphrey Bogart, Fred Astaire, czy Marlon Brando. Plakat autorstwa Renato Casaro został sprezentowany Hugh Hefnerowi i przez lata zdobił ścianę jego rezydencji. Nowego właściciela znalazła też należąca do Monroe pomadka sprzedana za $65,000, a także oryginalne scenariusze filmów „Nie ma jak show” oraz „Słomiany wdowiec”.