HoYeon Jung, koreańska modelka po roli w „Squid Game" rozwija karierę aktorską. Nowa gwiazda kina?

Południowokoreańska supermodelka HoYeon Jung zyskuje coraz większą sławę od czasu, kiedy pojawiła się w popularnym serialu Netflixa „Squid Game”. Jest też muzą Nicolasa Ghesquière'a, dyrektora artystycznego damskich kolekcji Louis Vuitton i ambasadorką marki.

Publikacja: 14.05.2024 12:25

HoYeon Jung jest najbardziej znaną i utytułowaną modelką w Korei Południowej.

HoYeon Jung jest najbardziej znaną i utytułowaną modelką w Korei Południowej.

Foto: East News

Jej twarz zdobi okładkę najnowszego numeru francuskiego magazynu „Madame Figaro”, czasopismo GQ nazywa „modelką, aktorką i międzynarodową sensacją”, a instagramowe konto 30-letniej HoYeon Jung śledzi prawie 19 milionów osób.

Czerwone włosy i ognisty temperament były jej znakami rozpoznawczymi na początku kariery. Miała 16 lat, kiedy zaczęła pracować na własną rękę. "Pomyślałam sobie: ‘Co powinnam robić, by móc się utrzymać?’ i pomyślałam: ‘Jestem wysoka, więc dlaczego nie spróbować modelingu?’" – opowiadała w rozmowie z amerykańską edycją „Vogue’a”. Pojawiła się w koreańskiej wersji programu telewizyjnego „Top model” oraz na okładkach wszystkich ważnych czasopism modowych. Podczas Tygodnia Mody w Seulu w 2015 roku chodziła w 19 pokazach. Była najbardziej znaną i utytułowaną modelką w swoim kraju. Europie pokazał ją Nicolas Ghesquière, dyrektor artystyczny damskich kolekcji Louis Vuitton, który zdecydował, że HoYeon wystąpiła w kampanii ready-to-wear w 2017 roku. "Natychmiast zakochałem się w wielkim talencie i fantastycznej osobowości HoYeon i nie mogę się doczekać rozpoczęcia tego nowego rozdziału podróży, którą rozpoczęliśmy w Louis Vuitton kilka lat temu" – mówił kiedy została nową globalną ambasadorką tego domu mody, reklamując przede wszystkim zegarki i biżuterię.

Czytaj więcej

Agel Akol– najbardziej rozchwytywana modelka na pokazach Tygodnia Mody sezonu 2024/2025

"Kiedy spotkałam Nicolasa, od razu poczułam, że stoję przed artystą z silną wizją i przekonaniami. Dorastałam w Korei Południowej, a on we Francji, pochodzimy z różnych kultur i pokoleń, a mimo to udało mu się zbudować solidne i istotne mosty między ludźmi, którzy mogli nigdy się nie spotkać. Jego kreacje przekształcają kobiety w bohaterki” – wspominała azjatycka gwiazda.

Czytaj więcej

Linda Evangelista kończy 59 lat. Jej obecność na MET Gala 2024 wywołała ogrom komentarzy

„W dzisiejszych czasach modelkom i tak nie wystarczą tylko pokazy i sesje zdjęciowe, trzeba kręcić filmy i znajdować sposoby na tworzenie innych treści — tak właśnie myślę” – dodała w wywiadzie dla „Vogue’a”. W „Squid Game”, serialu, który okazał się hitem i zyskał fanów na całym świecie, HoYeon zagrała Kang Sae-byeok. Jej postać to aktorka i supermodelka, która za kilka tygodni będzie obchodzić swoje 30. urodziny. Wraz z grupą innych ludzi ryzykuje życie w okrutnej grze o przetrwanie. Trzymająca w napięciu produkcja będzia miała kontynuację. Nowe odcinki pojawią się jesienią. HoYeon wzięła też udział w filmie „Disclaimer”, który Alfonso Cuarón reżyseruje dla platformy Apple TV+. „Gram asystentkę postaci granej przez Cate Blanchett, dziennikarki telewizyjnej, która specjalizuje się w ujawnianiu skandali i która staje w obliczu pogrzebanego sekretu, który powraca” – opowiada komplementując swoją koleżankę z planu. „Urzekła mnie! Jest wzorem do naśladowania dla wszystkich młodych aktorek”.

Choć niewielu było aktorów azjatyckiego pochodzenia, którym udało się zrobić karierę w Hollywood, ona się nie zraża. Nadal to jedno z jej marzeń, nad realizacją którego ciężko pracuje. „Jest tak wiele historii do opowiedzenia i tak wiele do zrobienia. Azjatyccy aktorzy są na to gotowi” – przekonuje w „Vanity Fair”. Wypada trzymać za nich kciuki.

Źródła:

https://madame.lefigaro.fr

https://www.vogue.com

https://www.vanityfair.com

https://www.vanityfair.fr

https://www.instagram.com

https://www.facebook.com

Jej twarz zdobi okładkę najnowszego numeru francuskiego magazynu „Madame Figaro”, czasopismo GQ nazywa „modelką, aktorką i międzynarodową sensacją”, a instagramowe konto 30-letniej HoYeon Jung śledzi prawie 19 milionów osób.

Czerwone włosy i ognisty temperament były jej znakami rozpoznawczymi na początku kariery. Miała 16 lat, kiedy zaczęła pracować na własną rękę. "Pomyślałam sobie: ‘Co powinnam robić, by móc się utrzymać?’ i pomyślałam: ‘Jestem wysoka, więc dlaczego nie spróbować modelingu?’" – opowiadała w rozmowie z amerykańską edycją „Vogue’a”. Pojawiła się w koreańskiej wersji programu telewizyjnego „Top model” oraz na okładkach wszystkich ważnych czasopism modowych. Podczas Tygodnia Mody w Seulu w 2015 roku chodziła w 19 pokazach. Była najbardziej znaną i utytułowaną modelką w swoim kraju. Europie pokazał ją Nicolas Ghesquière, dyrektor artystyczny damskich kolekcji Louis Vuitton, który zdecydował, że HoYeon wystąpiła w kampanii ready-to-wear w 2017 roku. "Natychmiast zakochałem się w wielkim talencie i fantastycznej osobowości HoYeon i nie mogę się doczekać rozpoczęcia tego nowego rozdziału podróży, którą rozpoczęliśmy w Louis Vuitton kilka lat temu" – mówił kiedy została nową globalną ambasadorką tego domu mody, reklamując przede wszystkim zegarki i biżuterię.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Moda
Rekordowe wyniki sprzedażowe Prady. Wiadomo, czyja to zasługa
Moda
Zaskakujący bilans MET Gala 2024: czerwony dywan zdominowała znana sieciówka
Moda
Met Gala 2024. Największe gwiazdy na czerwonym dywanie i ich bajeczne stylizacje
Moda
MET Gala 2024. 10 gwiazd, które potrafią zaskoczyć stylizacjami
Moda
Vivienne Westwood: kolekcja ubrań i akcesoriów artystki trafi pod młotek. Akcja z przesłaniem?