HoYeon Jung, koreańska modelka po roli w „Squid Game" rozwija karierę aktorską. Nowa gwiazda kina?

Południowokoreańska supermodelka HoYeon Jung zyskuje coraz większą sławę od czasu, kiedy pojawiła się w popularnym serialu Netflixa „Squid Game”. Jest też muzą Nicolasa Ghesquière'a, dyrektora artystycznego damskich kolekcji Louis Vuitton i ambasadorką marki.

Publikacja: 14.05.2024 12:25

HoYeon Jung jest najbardziej znaną i utytułowaną modelką w Korei Południowej.

HoYeon Jung jest najbardziej znaną i utytułowaną modelką w Korei Południowej.

Foto: East News

Jej twarz zdobi okładkę najnowszego numeru francuskiego magazynu „Madame Figaro”, czasopismo GQ nazywa „modelką, aktorką i międzynarodową sensacją”, a instagramowe konto 30-letniej HoYeon Jung śledzi prawie 19 milionów osób.

Czerwone włosy i ognisty temperament były jej znakami rozpoznawczymi na początku kariery. Miała 16 lat, kiedy zaczęła pracować na własną rękę. "Pomyślałam sobie: ‘Co powinnam robić, by móc się utrzymać?’ i pomyślałam: ‘Jestem wysoka, więc dlaczego nie spróbować modelingu?’" – opowiadała w rozmowie z amerykańską edycją „Vogue’a”. Pojawiła się w koreańskiej wersji programu telewizyjnego „Top model” oraz na okładkach wszystkich ważnych czasopism modowych. Podczas Tygodnia Mody w Seulu w 2015 roku chodziła w 19 pokazach. Była najbardziej znaną i utytułowaną modelką w swoim kraju. Europie pokazał ją Nicolas Ghesquière, dyrektor artystyczny damskich kolekcji Louis Vuitton, który zdecydował, że HoYeon wystąpiła w kampanii ready-to-wear w 2017 roku. "Natychmiast zakochałem się w wielkim talencie i fantastycznej osobowości HoYeon i nie mogę się doczekać rozpoczęcia tego nowego rozdziału podróży, którą rozpoczęliśmy w Louis Vuitton kilka lat temu" – mówił kiedy została nową globalną ambasadorką tego domu mody, reklamując przede wszystkim zegarki i biżuterię.

Czytaj więcej

Agel Akol– najbardziej rozchwytywana modelka na pokazach Tygodnia Mody sezonu 2024/2025

"Kiedy spotkałam Nicolasa, od razu poczułam, że stoję przed artystą z silną wizją i przekonaniami. Dorastałam w Korei Południowej, a on we Francji, pochodzimy z różnych kultur i pokoleń, a mimo to udało mu się zbudować solidne i istotne mosty między ludźmi, którzy mogli nigdy się nie spotkać. Jego kreacje przekształcają kobiety w bohaterki” – wspominała azjatycka gwiazda.

Czytaj więcej

Linda Evangelista kończy 59 lat. Jej obecność na MET Gala 2024 wywołała ogrom komentarzy

„W dzisiejszych czasach modelkom i tak nie wystarczą tylko pokazy i sesje zdjęciowe, trzeba kręcić filmy i znajdować sposoby na tworzenie innych treści — tak właśnie myślę” – dodała w wywiadzie dla „Vogue’a”. W „Squid Game”, serialu, który okazał się hitem i zyskał fanów na całym świecie, HoYeon zagrała Kang Sae-byeok. Jej postać to aktorka i supermodelka, która za kilka tygodni będzie obchodzić swoje 30. urodziny. Wraz z grupą innych ludzi ryzykuje życie w okrutnej grze o przetrwanie. Trzymająca w napięciu produkcja będzia miała kontynuację. Nowe odcinki pojawią się jesienią. HoYeon wzięła też udział w filmie „Disclaimer”, który Alfonso Cuarón reżyseruje dla platformy Apple TV+. „Gram asystentkę postaci granej przez Cate Blanchett, dziennikarki telewizyjnej, która specjalizuje się w ujawnianiu skandali i która staje w obliczu pogrzebanego sekretu, który powraca” – opowiada komplementując swoją koleżankę z planu. „Urzekła mnie! Jest wzorem do naśladowania dla wszystkich młodych aktorek”.

Choć niewielu było aktorów azjatyckiego pochodzenia, którym udało się zrobić karierę w Hollywood, ona się nie zraża. Nadal to jedno z jej marzeń, nad realizacją którego ciężko pracuje. „Jest tak wiele historii do opowiedzenia i tak wiele do zrobienia. Azjatyccy aktorzy są na to gotowi” – przekonuje w „Vanity Fair”. Wypada trzymać za nich kciuki.

Źródła:

https://madame.lefigaro.fr

https://www.vogue.com

https://www.vanityfair.com

https://www.vanityfair.fr

https://www.instagram.com

https://www.facebook.com

Jej twarz zdobi okładkę najnowszego numeru francuskiego magazynu „Madame Figaro”, czasopismo GQ nazywa „modelką, aktorką i międzynarodową sensacją”, a instagramowe konto 30-letniej HoYeon Jung śledzi prawie 19 milionów osób.

Czerwone włosy i ognisty temperament były jej znakami rozpoznawczymi na początku kariery. Miała 16 lat, kiedy zaczęła pracować na własną rękę. "Pomyślałam sobie: ‘Co powinnam robić, by móc się utrzymać?’ i pomyślałam: ‘Jestem wysoka, więc dlaczego nie spróbować modelingu?’" – opowiadała w rozmowie z amerykańską edycją „Vogue’a”. Pojawiła się w koreańskiej wersji programu telewizyjnego „Top model” oraz na okładkach wszystkich ważnych czasopism modowych. Podczas Tygodnia Mody w Seulu w 2015 roku chodziła w 19 pokazach. Była najbardziej znaną i utytułowaną modelką w swoim kraju. Europie pokazał ją Nicolas Ghesquière, dyrektor artystyczny damskich kolekcji Louis Vuitton, który zdecydował, że HoYeon wystąpiła w kampanii ready-to-wear w 2017 roku. "Natychmiast zakochałem się w wielkim talencie i fantastycznej osobowości HoYeon i nie mogę się doczekać rozpoczęcia tego nowego rozdziału podróży, którą rozpoczęliśmy w Louis Vuitton kilka lat temu" – mówił kiedy została nową globalną ambasadorką tego domu mody, reklamując przede wszystkim zegarki i biżuterię.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Moda
Pokolenie Z redefiniuje trend "ubieraj się jak bogata". Na czym on teraz polega?
Moda
Dom mody Givenchy ma nową dyrektor kreatywną. To autorka sukni ślubnej księżnej Kate
Moda
Meghan Markle inspiruje się stylem księżnej Diany. Dała temu wyraz w czasie podróży do Kolumbii
Moda
Kolejny sukces Polki za granicą. Zrealizowała sesję zdjęciową dla znanej marki
Moda
Biurowy dress code latem. Stylistka radzi: Najlepsze są naturalne tkaniny
Materiał Promocyjny
Jak wygląda auto elektryczne