HoYeon Jung, koreańska modelka po roli w „Squid Game" rozwija karierę aktorską. Nowa gwiazda kina?

Południowokoreańska supermodelka HoYeon Jung zyskuje coraz większą sławę od czasu, kiedy pojawiła się w popularnym serialu Netflixa „Squid Game”. Jest też muzą Nicolasa Ghesquière'a, dyrektora artystycznego damskich kolekcji Louis Vuitton i ambasadorką marki.

Publikacja: 14.05.2024 12:25

HoYeon Jung jest najbardziej znaną i utytułowaną modelką w Korei Południowej.

Ho Yeon

HoYeon Jung jest najbardziej znaną i utytułowaną modelką w Korei Południowej.

Foto: East News

Jej twarz zdobi okładkę najnowszego numeru francuskiego magazynu „Madame Figaro”, czasopismo GQ nazywa „modelką, aktorką i międzynarodową sensacją”, a instagramowe konto 30-letniej HoYeon Jung śledzi prawie 19 milionów osób.

Czerwone włosy i ognisty temperament były jej znakami rozpoznawczymi na początku kariery. Miała 16 lat, kiedy zaczęła pracować na własną rękę. "Pomyślałam sobie: ‘Co powinnam robić, by móc się utrzymać?’ i pomyślałam: ‘Jestem wysoka, więc dlaczego nie spróbować modelingu?’" – opowiadała w rozmowie z amerykańską edycją „Vogue’a”. Pojawiła się w koreańskiej wersji programu telewizyjnego „Top model” oraz na okładkach wszystkich ważnych czasopism modowych. Podczas Tygodnia Mody w Seulu w 2015 roku chodziła w 19 pokazach. Była najbardziej znaną i utytułowaną modelką w swoim kraju. Europie pokazał ją Nicolas Ghesquière, dyrektor artystyczny damskich kolekcji Louis Vuitton, który zdecydował, że HoYeon wystąpiła w kampanii ready-to-wear w 2017 roku. "Natychmiast zakochałem się w wielkim talencie i fantastycznej osobowości HoYeon i nie mogę się doczekać rozpoczęcia tego nowego rozdziału podróży, którą rozpoczęliśmy w Louis Vuitton kilka lat temu" – mówił kiedy została nową globalną ambasadorką tego domu mody, reklamując przede wszystkim zegarki i biżuterię.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Moda
Jane Birkin: Kobiety na całym świecie marzą o torebkach sygnowanych jej nazwiskiem
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Moda
Dr Pamela Szczerbik-Chudy o ubiorze: W pierwszych trzech sekundach oceniamy człowieka
Moda
Obrońcy praw zwierząt zarzucają Madonnie, że promuje okrucieństwo. W czym tkwi problem?
Moda
Sashiko – japońskie „małe dźgnięcia” dały początek ciekawemu kobiecemu biznesowi
Moda
Nowy dress code na festiwalu w Cannes. Kto i czego nie będzie mógł nosić?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama