Aktualizacja: 07.03.2025 03:22 Publikacja: 26.09.2024 12:16
Pokolenie Z
Pokolenie Z adaptuje różnorodne style, od odzieży ulicznej po modę bezpłciową.
Foto: Adobe Stock
- Pokolenie Z z kilku powodów sięga do trendów z czasów, w których rodzili się jego przedstawiciele. Jednym z nich jest ciekawość czegoś, czego nie widzieli, innym pewnego rodzaju nostalgia dla czasów minionych. Pewnie z tych samych pobudek moje pokolenie sięga do mody lat 60. i 70. Dzięki dostępności mediów społecznościowych współcześnie możemy obserwować też u Zetek mikrotrendy, które są modne nawet kilka dni czy tygodni – mówi Adam Chowański, mieszkający w Paryżu stylista, który zajmuje się modą od 14 lat. – Faktem jest, że mam naoczne porównanie tylko mieszkańców dużych miast, jak Paryż czy Warszawa, ale zdaje się, że te trendy są globalne. W każdym miejscu na świecie młodzi ludzie posługują się teraz tymi samymi kodami.
W ostatnim czasie w mediach zaczęło być głośno o Lee So-yeon. Jeszcze nie tak dawno pochodząca z Korei Południowej kobieta nałogowo kupowała nowe ubrania w tanich sieciówkach. Teraz jest aktywistką i promuje całkowicie odmienny styl życia. Swoją historią podzieliła się z redakcją AFP.
Kolejny sezon na wodzie zbliża się wielkimi krokami
W czasie pandemii Covid-19 Nell Diamond zaprojektowała ubranie, które miało zapewnić jej wygodę w domowym biurze. Lekką sukienkę na cienkich ramiączkach pokochały rzesze jej klientek, przyczyniając się do ogromnego sukcesu firmy Hill House Home.
5 lat po tym, jak jeden z wiodących producentów dóbr luksusowych, LVMH, nabył mniejszościowy pakiet akcji marki Stelli McCartney, projektantka odkupiła udziały, zyskując pełną kontrolę nad własną firmą. Czy będzie kontynuować współpracę z gigantem?
Kreacja Ivanki Trump na balu inaugurującym prezydenturę jej ojca to ukłon w stronę Audrey Hepburn. W stylizacji wybranej na ceremonię zaprzysiężenia prezydenta dopatrzono się z kolei analogii do pewnej fikcyjnej postaci. Czy podobieństwo jest widoczne?
Niebieski u Jackie Kennedy, czerwony u Nancy Reagan – kapelusze nakładane przez pierwsze damy z okazji inauguracji prezydentów USA nie są nowością w historii mody. Na nakrycie głowy zdecydowała się też Melania Trump. Jak krytycy oceniają jej wybór?
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Makijażystka i bizneswoman Pat McGrath, którą królowa Elżbieta II uhonorowała tytułem szlacheckim, w ciągu dwóch dekad dorobiła się przydomka „królowej branży beauty”, zbudowała też własne urodowe imperium. Teraz zaczyna współpracę z marką Louis Vuitton.
Czy stojąca na Manhattanie słynna rzeźba „Nieustraszona dziewczynka” zniknie z ulic miasta? Firma, która ufundowała dzieło w ramach kampanii wzywającej do zwiększenia roli kobiet w biznesie, po cichu zmieniła swoją politykę, dostosowując ją do oczekiwań administracji Donalda Trumpa – piszą amerykańskie media.
Dwa i pół roku temu wydawało się to niewykonalne, ale udało się – Adidas sprzedał ostatnią parę butów marki Yeezy rapera Kanye'ego Westa. W ten sposób niemiecki koncern ostatecznie pożegnał się z projektem, który przez długi czas przynosił ogromne pieniądze, by następnie nieoczekiwanie stać się potężnym kamieniem u szyi.
W kampaniach znanych marek odzieżowych zazwyczaj pojawiają się znane modelki albo aktorki. Sportsmenki biorą w nich udział znacznie rzadziej. W tym gronie znalazła się Angelika Wątor, czołowa polska szablistka, która właśnie została bohaterką kampanii reklamowej amerykańskiej marki Guess.
Zmiana zawodu nie była dla niej skokiem w nieznane – raczej koniecznością, która stała się nowym początkiem. Dziś Joanna Sydor, znana z roli Teresy w serialu „M jak miłość”, też kreuje świat - w architekturze wnętrz. Zarządza projektami, kieruje zespołem i czuje, że jest na właściwym miejscu.
Czołowy francuski dom mody zamierza rozszerzyć swoją ofertę. Jeszcze w tym roku w butikach Louis Vuitton na całym świecie pojawi się nowość – kosmetyki do makijażu. To ma być jeden ze sposobów na spowolnienie na rynku dóbr luksusowych, z którymi borykają się czołowi europejscy gracze segmentu dóbr luksusowych.
Nigdy nie chciała być tylko „żoną Romana Polańskiego”. Pytana o problemy z prawem reżysera, odpowiadała: „to nie moja sprawa”. Jednak od czasu, gdy aresztowano go w Szwajcarii, robi wszystko, by przywrócić jego dobre imię. Teraz promuje książkę męża, która ukazuje się 5 marca.
2024 nie był łatwym rokiem dla firm z branży luksusowej, ale nie wszyscy mówią o rozczarowaniu i spadkach sprzedaży. Włoska marka Miu Miu, „młodsza siostra” słynnej włoskiej Prady, wyrasta na nową perłę w koronie koncernu Prada Group.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas