Reklama
Rozwiń

Victoria’s Secret stawia teraz na inkluzywność. Nie wszystkim jednak to się podoba

Pokaz bielizny Victoria’s Secret wrócił po sześciu latach przerwy spowodowanej zarzutami o promowanie nierealistycznego obrazu kobiet. Aby udowodnić inkluzywność, firma zaprosiła na wybieg modelki ciałopozytywne, o różnych kolorach skóry, w wieku 50+ oraz transpłciowe.

Publikacja: 17.10.2024 14:06

Marka Victoria's Secret zadbała o poszanowanie dla środowiska naturalnego, w porozumieniu z organiza

Ashley Graham

Marka Victoria's Secret zadbała o poszanowanie dla środowiska naturalnego, w porozumieniu z organizacją PETA projektanci zrezygnowali z naturalnych piór, zastępując je sztucznymi.

Foto: East News

Gwóźdź do trumny słynnych pokazów Victoria's Secret wbił pod koniec 2018 roku były dyrektor ds. marketingu firmy, Ed Razek, który powiedział magazynowi „Vogue”, że marka nie jest zainteresowana zatrudnianiem modelek plus size lub transpłciowych. Na wybiegach Victoria's Secret pojawiały się najpiękniejsze kobiety świata, supermodelki o idealnych ciałach. Towarzyszyli im artyści - piosenkarze, którzy od skąpo ubranych „aniołków” nie mogli oderwać oczu. Teraz wszystko się zmieniło. Marka postanowiła pokaz w całości poświęcić kobietom. Symboliczny miał być choćby występ 78-letniej Cher. Zadbano też o poszanowanie dla środowiska naturalnego, w porozumieniu z organizacją PETA projektanci zrezygnowali z naturalnych piór, zastępując je sztucznymi.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Moda
Jane Birkin: Kobiety na całym świecie marzą o torebkach sygnowanych jej nazwiskiem
Moda
Dr Pamela Szczerbik-Chudy o ubiorze: W pierwszych trzech sekundach oceniamy człowieka
Moda
Obrońcy praw zwierząt zarzucają Madonnie, że promuje okrucieństwo. W czym tkwi problem?
Moda
Sashiko – japońskie „małe dźgnięcia” dały początek ciekawemu kobiecemu biznesowi
Moda
Nowy dress code na festiwalu w Cannes. Kto i czego nie będzie mógł nosić?
Moda
Polki z pokolenia Z budują nowe spojrzenie na ubrania. „To nie są po prostu rzeczy"