Victoria’s Secret stawia teraz na inkluzywność. Nie wszystkim jednak to się podoba

Pokaz bielizny Victoria’s Secret wrócił po sześciu latach przerwy spowodowanej zarzutami o promowanie nierealistycznego obrazu kobiet. Aby udowodnić inkluzywność, firma zaprosiła na wybieg modelki ciałopozytywne, o różnych kolorach skóry, w wieku 50+ oraz transpłciowe.

Publikacja: 17.10.2024 14:06

Marka Victoria's Secret zadbała o poszanowanie dla środowiska naturalnego, w porozumieniu z organiza

Ashley Graham

Marka Victoria's Secret zadbała o poszanowanie dla środowiska naturalnego, w porozumieniu z organizacją PETA projektanci zrezygnowali z naturalnych piór, zastępując je sztucznymi.

Foto: East News

Gwóźdź do trumny słynnych pokazów Victoria's Secret wbił pod koniec 2018 roku były dyrektor ds. marketingu firmy, Ed Razek, który powiedział magazynowi „Vogue”, że marka nie jest zainteresowana zatrudnianiem modelek plus size lub transpłciowych. Na wybiegach Victoria's Secret pojawiały się najpiękniejsze kobiety świata, supermodelki o idealnych ciałach. Towarzyszyli im artyści - piosenkarze, którzy od skąpo ubranych „aniołków” nie mogli oderwać oczu. Teraz wszystko się zmieniło. Marka postanowiła pokaz w całości poświęcić kobietom. Symboliczny miał być choćby występ 78-letniej Cher. Zadbano też o poszanowanie dla środowiska naturalnego, w porozumieniu z organizacją PETA projektanci zrezygnowali z naturalnych piór, zastępując je sztucznymi.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Moda
Wyśmiewane show Meghan Markle jednak inspiruje. Oto marki, które dzięki niemu zarabiają krocie
Moda
Klienci brytyjskiej marki odzieżowej skarżą się na wygląd promujących ją modelek. „Hipokryzja”
Moda
Pokolenie Z wskrzesza modę na „power dressing”? Wiele z nich nigdy nie miało okazji tak się ubrać
Moda
To nie zdarza się w każdym sezonie. Wraca moda na kontrowersyjne ozdoby głowy
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Moda
Pokolenie Z pogrąży najstarsze polskie marki odzieżowe? „Nie wystarczy być na czasie”