Reklama

To nie zdarza się w każdym sezonie. Wraca moda na kontrowersyjne ozdoby głowy

Po latach królowania minimalistycznych stylizacji fryzur swój wielki powrót będą świętować wyraziste, przykuwające wzrok ozdoby włosów – tak przynajmniej uważa wielu ekspertów z branży mody. Obserwując wybiegi czołowych marek, spodziewają się oni, że wiosną 2025 roku kobiety będą śmiało wpinać we włosy najrozmaitsze błyskotki.

Publikacja: 19.03.2025 12:30

Styliści sugerują, aby w tym sezonie śmiało umieszczać błyskotki we włosach.

Styliści sugerują, aby w tym sezonie śmiało umieszczać błyskotki we włosach.

Foto: Adobe Stock

Coraz wyższe temperatury sprzyjają temu, aby już nie nakładać czapki, ale mieć ją co najwyżej w torebce – na wszelki wypadek. Zdaniem obserwatorów modowych trendów wiosną 2025 roku to właśnie głowa, a konkretnie nasza fryzura – będzie w centrum uwagi, a to za sprawą różnego rodzaju ozdób w kolorze złota, srebra, a także wysadzanych kryształkami i naturalnymi kamieniami.

Klipsy, spinki, błyskotki: biżuteria włosów znów są modne

Inspiracji dostarczają czołowi projektanci mody. Modelki, które prezentowały najnowsze kolekcje w ramach ostatnich tygodni mody w Paryżu, Mediolanie czy Nowym Jorku, często miały we włosach różnego rodzaju błyskotki, które w niczym nie ustępowały klasycznej biżuterii.

To nie zdarza się w każdym sezonie. Już od lat w modzie króluje minimalistyczny i zachowawczy „cichy luksus (ang. „quiet luxury”). Wydaje się jednak, że powoli ustępuje on maksymalistycznej estetyce spod znaku blasku i koloru. Dotyczy to nie tylko w ubioru, ale też ozdób ciała, również włosów.

Marki Chloé i Valentino włączyły do swoich ostatnich kolekcji kunsztownie wykonane ozdoby włosów. Z kolei dom mody Saint Laurent postawił na logomanię i zaproponował pozłacane spinki do włosów w kształcie swojego logotypu.

Nie zabrakło też kryształków. Wysadzane lśniącymi kamieniami ozdoby włosów wypuściły takie marki jak Erdem czy Simone Rocha.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Pokolenie Z pogrąży najstarsze polskie marki odzieżowe? „Nie wystarczy być na czasie”

Wciąż modne są też minimalistyczne i niezwykle eleganckie złote spinki na gumkach, przy pomocy których można związać włosy w koński ogon. Styliści sugerują, aby śmiało umieszczać te błyskotki na całej długości kucyka – to pozwoli osiągnąć niebanalny efekt.

Głowy będą lśnić – nie tylko na specjalnie okazje

Eksperci z Business of Fashion zauważają, że jednym z najgorętszych tematów – tym razem w sferze beauty – stały się w ostatnim czasie nowoczesne metody pielęgnacji włosów, najlepiej takie, w których wykorzystuje się naturalne składniki. Wydaje się, że to logiczna konsekwencja mody na pełne blasku, dobrze widoczne ozdoby, które, co oczywiste, najlepiej wyglądają na zdrowych, lśniących włosach.

Coraz więcej mówi się o innowacyjnych urządzeniach do stylizacji włosów, które wykorzystują nie tylko dobrze znaną jonizację, ale również podczerwień. Na rynku pojawiły się na przykład elektryczne okrągłe szczotki emitujące promienie podczerwone – technologię, która od pewnego czasu robi furorę w pielęgnacji twarzy.

Czytaj więcej

Słynna marka luksusowych torebek ma kłopoty. Klienci zarzucają jej nieuczciwe praktyki

Kolejny ważny trend w pielęgnacji w włosów to kosmetyki z peptydami – popularnym składnikiem, który można znaleźć w kremów i serach do twarzy. Peptydów zapobiegają łamaniu się włosów i jednocześnie zapewniają im blask.

Reklama
Reklama

Na fali popularności wszelkich produktów, które wspierają dobry sen, rośnie zainteresowanie kosmetyki, które należy aplikować przed pójściem spać. Nie inaczej jest z preparatami do włosów. Na rynku pojawiają się różnego rodzaju produkty wspierające kondycję skóry głowy i włosów w trakcie snu – od mgiełek, poprzez olejki aż po całonocne maski.

Źródło:
ww.businessoffashion.com

Materiał Promocyjny
Sukienka vs. spódnica - co ubrać do biura w chłodne miesiące?
Moda
Met Gala 2026 – motyw przewodni potwierdzony. W tle istotna zmiana organizacyjna
Moda
Suknia ślubna Taylor Swift w centrum uwagi najlepszych projektantów. Co proponują artystce?
Moda
Marki luksusowe mają problem z klientelą z pokolenia Z. Dlaczego się nie rozumieją?
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Materiał Promocyjny
Botki czy trzewiki? Jesienny przewodnik po butach
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama