Pary świadomie rezygnujące z dzietności ryzykują rozpad związku? Psycholog wyjaśnia

- Jeszcze kilka dekad temu planowanie dzieci było naturalnym i często nienegocjowanym etapem rozwoju związku. Dziś decyzja ta najczęściej podejmowana jest przez pary bardzo świadomie – mówi psycholog i psychoterapeutka Karolina Misztal.

Publikacja: 03.09.2024 11:33

Psycholog Karolina Misztal: Pary bezdzietne niekiedy z czasem tracą wspólną przestrzeń, poprzez inte

Double income no kids

Psycholog Karolina Misztal: Pary bezdzietne niekiedy z czasem tracą wspólną przestrzeń, poprzez intensywne zaangażowanie w rozwój indywidualny.

Foto: Adobe Stock

W grudniu 2023 roku amerykańska firma finansowa NerdWallet wraz z firmą analityczną The Harris Poll przeprowadziły badania, którego rezultatami podzieliły się na łamach portalu Business Insider. Przedmiotem tych badań było rosnące w siłę zjawisko DINK. Spośród 2000 ankietowanych Amerykanów aż 56 proc. bezdzietnych par poniżej 60 roku życia wskazało, że nie planuje nigdy zostawać rodzicami. 36 proc. z nich zadeklarowało, iż za tą decyzją kryją się względy finansowe. Wśród innych przyczyn wymieniono m.in. brak wystarczającego wsparcia dla pracujących rodziców oraz potencjalne trudności ze znalezieniem opieki dla dziecka.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Psychologia
Informacje o zmianach klimatycznych mogą zrujnować psychikę. „Realne zagrożenie”
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Psychologia
Ariana Grande: Terapia dla młodych artystów powinna być zapisana w kontrakcie
Psychologia
Uwaga na psychoterapie w sieci. "Równie dobrze mogę leczyć sokiem z jarzębiny"
Psychologia
Morning anxiety - napięcie, które może być niebezpieczne dla zdrowia. Jak mu zaradzić?
PODCAST "POWIEDZ TO KOBIECIE"
Psycholożka o życiowej zmianie: Odwagi można się nauczyć
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”