Aktualizacja: 24.11.2024 23:09 Publikacja: 30.06.2024 10:52
Nowożeńcy z pokolenia Z w większości wybory podejmują samodzielnie, nie kierując się zdaniem bliskich.
Foto: Adobe Stock
W nakręconym w 2009 roku hicie klonowym „Bride Wars” główne bohaterki odgrywane przez Kate Hudson i Anne Hathaway, prześcigają się w pomysłach na niezapomnianą ceremonię ślubną. Każda z nich planuje ten szczególny dzień od dzieciństwa, marząc o przyjęciu w najlepszej restauracji Nowego Jorku. Gdy w trakcie organizacji uroczystości dochodzi do pomyłki, w wyniku której rezerwacji dokonano na ten sam dzień, przyjaciółki zażarcie walczą o możliwość realizacji swoich zamierzeń, nawet kosztem wieloletniej przyjaźni. Partnerzy nieprzejednanych panien młodych odgrywają w filmie rolę drugorzędną. Na pierwszym planie pozostają wystawne wesele, spektakularne kreacje, a także starannie dobrane i przetestowane z odpowiednim wyprzedzeniem fryzury i makijaże.
Pokolenie Z to generacja, która wymyka się prostym klasyfikacjom. Na co dzień młodzi poruszają się w świecie globalnych marek i mediów społecznościowych, a jednocześnie cenią lokalność. Czy faktycznie ich decyzje zakupowe są podyktowane patriotyzmem konsumenckim?
Generacja Z nie ma problemu ze zmianą pracy i miejsca zamieszkania, aby zarabiać więcej - tak wynika z najnowszego raportu H&R Block 2024 Outlook on American Life. Przedstawiciele tego pokolenia nieustannie poszukują też dodatkowych źródeł zarobku.
Co Europejki i Europejczycy myślą o perspektywie, w której – już jako osobami starszymi lub niedołężnymi – będzie się nimi opiekował robot? Opinie na ten temat zbadał zespół brytyjskich i australijskich naukowców. Okazuje się, że w porównaniu z mężczyznami kobiety są znacznie bardziej sceptyczne.
Jedna z najbardziej prestiżowych uczelni świata, Uniwersytet Yale, zamierza włączyć do programu nauczania przedmiot poświęcony twórczości Beyoncé. Jakie reakcje wśród studentów wzbudza nowa propozycja dydaktyczna?
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Jeden z japońskich prawicowych polityków zaproponował ostatnio, aby wprowadzić prawo zakazujące samotnym kobietom powyżej 25 roku życia wchodzenia w związki małżeńskie i jednocześnie zmuszające kobiety po 30 do usunięcia macicy. Postulaty spotkały się z ostrą krytyką wielu środowisk – informuje anglojęzyczny dziennik „The Japan News”.
Elitarne grono dzieł sztuki, które sprzedano na aukcji za kwotę co najmniej 100 milionów dolarów, powiększyło się o kolejną pracę. Wszystko za sprawą licytacji w domu aukcyjnym Christie's.
Pokolenie Z to generacja, która wymyka się prostym klasyfikacjom. Na co dzień młodzi poruszają się w świecie globalnych marek i mediów społecznościowych, a jednocześnie cenią lokalność. Czy faktycznie ich decyzje zakupowe są podyktowane patriotyzmem konsumenckim?
Dopiero po przeprowadzce do Polski nauczyłam się odpoczywać. Patrzeć w niebo i o niczym nie myśleć. Mam nadzieję, że to się nie zmieni, że Polacy nie będą podążać za koreańskim tempem życia – mówi Jade Kim, nauczycielka chińskiego i koreańskiego, która od sześciu lat mieszka w Polsce.
Gdy 15 lat temu Salma Hayek brała ślub z miliarderem François-Henri Pinault, małżonkowie nie podpisali intercyzy. W wywiadzie dla „Wall Street Journal” aktorka wyjaśnia, że zarabia własne pieniądze i ceni sobie niezależność finansową. Co na to mąż?
Samotne spędzanie wolnego czasu to zdaniem branżowych ekspertów jeden z wiodących trendów w świecie podróży. Grupę podróżujących, która odpowiada za jego popularyzację, nazwano „MeMooners”. Co oznacza to określenie?
W kraju, z którego pochodzi Nila Ibrahimi, kobietom i dziewczynkom nie wolno zabierać głosu ani śpiewać publicznie. 17-letnia Afganka przeciwstawiła się tym zakazom i jej działania zostały nagrodzone. Jakie akcje zainicjowała i komu zdołała pomóc?
21 listopada obchodzony jest Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień. Naukowcy z Uniwersytetu SWPS przeprowadzili analizy, w których przyjrzeli się codziennej życzliwości w Polsce. W raporcie z badania napisano m.in. o tym, od czego zależy jej poziom.
Malala Yousafzai i Jennifer Lawrence promują film dokumentalny „Bread & Roses”, który ukazuje życie afgańskich kobiet pod rządami talibów. Przejmujące historie bohaterek, które stawiając opór reżimowi, ryzykowały własne życie, można będzie obejrzeć od jutra na jednej z platform streamingowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas