Reklama
Rozwiń
Reklama

Dlaczego kupujemy dobra luksusowe? „Wizerunku eksperta nie buduje się tym, co się posiada”

Mimo że większości ludzi nie stać na dobra powszechnie uznawane za luksusowe, wielu z nich o nich marzy i jest gotowa na duże poświęcenia, by posiadać to, co bardzo drogie. O tym, dlaczego tak się dzieje, mówi Dagmara Kokoszka-Lassota, psycholog i ekspertka ds. psychologii. marketingu i sprzedaży.

Publikacja: 25.03.2025 15:10

Dagmara Kokoszka-Lassota: Trzeba świadomie budować swoją tożsamość nie na tym, co się ma, tylko na t

Dagmara Kokoszka-Lassota: Trzeba świadomie budować swoją tożsamość nie na tym, co się ma, tylko na tym, kim się jest.

Foto: Adobe Stock

Czy istnieje jedna uniwersalna definicja dóbr luksusowych, czy dla każdego oznacza to coś innego?

Dagmara Kokoszka-Lassota: Nie ma jednej definicji, która pasowałaby do wszystkich. Dla jednej osoby luksusem będzie torebka za 10 tysięcy, dla innej – godzina ciszy i spokoju. Dobra luksusowe są mocno związane z emocjami, aspiracjami i osobistym poczuciem wartości. W marketingu mówimy, że to nie cena definiuje luksus, a to, jaką wartość nadaje mu klient.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Styl życia
„Normalność plus”. Zamożni ludzie w Polsce zmienili priorytety. Wyniki badania
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Styl życia
137 – najbardziej przerażająca liczba w Dniu Eliminacji Przemocy Wobec Kobiet
Styl życia
To „tylko” internet? Prawdziwe oblicze przemocy wobec kobiet w sieci
Styl życia
Robot, który staje się „członkiem rodziny”. Polska klasa średnia ma swój kolejny symbol
Styl życia
Japońskie korporacje zmieniają zasady dotyczące wyglądu pracownic
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama