Reklama
Rozwiń
Reklama

Dlaczego kupujemy dobra luksusowe? „Wizerunku eksperta nie buduje się tym, co się posiada”

Mimo że większości ludzi nie stać na dobra powszechnie uznawane za luksusowe, wielu z nich o nich marzy i jest gotowa na duże poświęcenia, by posiadać to, co bardzo drogie. O tym, dlaczego tak się dzieje, mówi Dagmara Kokoszka-Lassota, psycholog i ekspertka ds. psychologii. marketingu i sprzedaży.

Publikacja: 25.03.2025 15:10

Dagmara Kokoszka-Lassota: Trzeba świadomie budować swoją tożsamość nie na tym, co się ma, tylko na t

Dagmara Kokoszka-Lassota: Trzeba świadomie budować swoją tożsamość nie na tym, co się ma, tylko na tym, kim się jest.

Foto: Adobe Stock

Czy istnieje jedna uniwersalna definicja dóbr luksusowych, czy dla każdego oznacza to coś innego?

Dagmara Kokoszka-Lassota: Nie ma jednej definicji, która pasowałaby do wszystkich. Dla jednej osoby luksusem będzie torebka za 10 tysięcy, dla innej – godzina ciszy i spokoju. Dobra luksusowe są mocno związane z emocjami, aspiracjami i osobistym poczuciem wartości. W marketingu mówimy, że to nie cena definiuje luksus, a to, jaką wartość nadaje mu klient.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Styl życia
Pokolenie Z zmienia definicję zaangażowania w pracę. Pracodawcy mają się czego bać?
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Styl życia
Flamenco inkluzywne – wyjątkowy taniec i projekt, który pozwala przeformatować emocje
Styl życia
Polki nie wiedzą, czy mają oszczędności. Badanie dało niepokojący wynik
Styl życia
Starcie uczestniczki Miss Universe z dyrektorem konkursu: Brak szacunku wobec kobiety
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Styl życia
Bardzo odległe 70 punktów. Tak Polki widzą swój dobrostan finansowy
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama