Marki z branży beauty apelują do nastolatek, aby nie kupowały „dorosłych” kosmetyków

Nastolatki, a także kilkuletnie dziewczynki oszalały na punkcie pielęgnacji „dorosłymi” kosmetykami. Nie wszystkie marki kosmetyczne widzą w tym problem, jednak niektóre z nich zaczęły apelować do młodych klientek, aby zrezygnowały z kupowania ich produktów.

Publikacja: 10.04.2024 15:33

Nastolatki i małe dziewczynki niepokojąco często używają kosmetyków dla dorosłych.

Nastolatki i małe dziewczynki niepokojąco często używają kosmetyków dla dorosłych.

Foto: Adobe Stock

Młode dziewczynki od zawsze podkradały swoim mamom kosmetyki. W dobie mediów społecznościowych zjawisko to nabrało jednak zupełnie innego, niepokojącego wymiaru.

Anglosasi ukuli na to zjawisko określenie „Sephora Kids”. Odnosi się ono do dzieci i nastolatków, którzy stosują duże ilości kosmetyków, również tych przeznaczonych dla dorosłych — nawet jeżeli ich skóra wymaga co najwyżej łagodnego żelu oczyszczającego i kremu nawilżającego.

Pozostało 88% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Uroda
Jak być świadomym konsumentem? Radzi właścicielka bloga o ekologii i naturalnych kosmetykach
Uroda
Miód – kosmetyk stworzony przez naturę. Jak wykorzystać go do domowej pielęgnacji?
Uroda
Angelina Jolie reklamuje kosmetyki znanej marki. Czy jej usta zwiększą sprzedaż?
Uroda
Niedbały makijaż to nie przypadek. Ustalono, dlaczego kobiety tak się malują
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Uroda
Brytyjki pozywają znane koncerny kosmetyczne. Chodzi o azbest w wielu produktach do makijażu