Marki z branży beauty apelują do nastolatek, aby nie kupowały „dorosłych” kosmetyków

Nastolatki, a także kilkuletnie dziewczynki oszalały na punkcie pielęgnacji „dorosłymi” kosmetykami. Nie wszystkie marki kosmetyczne widzą w tym problem, jednak niektóre z nich zaczęły apelować do młodych klientek, aby zrezygnowały z kupowania ich produktów.

Publikacja: 10.04.2024 15:33

Nastolatki i małe dziewczynki niepokojąco często używają kosmetyków dla dorosłych.

Nastolatki i małe dziewczynki niepokojąco często używają kosmetyków dla dorosłych.

Foto: Adobe Stock

Młode dziewczynki od zawsze podkradały swoim mamom kosmetyki. W dobie mediów społecznościowych zjawisko to nabrało jednak zupełnie innego, niepokojącego wymiaru.

Anglosasi ukuli na to zjawisko określenie „Sephora Kids”. Odnosi się ono do dzieci i nastolatków, którzy stosują duże ilości kosmetyków, również tych przeznaczonych dla dorosłych — nawet jeżeli ich skóra wymaga co najwyżej łagodnego żelu oczyszczającego i kremu nawilżającego.

Pozostało 88% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Uroda
Jak być świadomym konsumentem? Radzi właścicielka bloga o ekologii i naturalnych kosmetykach
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Uroda
Miód – kosmetyk stworzony przez naturę. Jak wykorzystać go do domowej pielęgnacji?
Uroda
Angelina Jolie reklamuje kosmetyki znanej marki. Czy jej usta zwiększą sprzedaż?
Uroda
Niedbały makijaż to nie przypadek. Ustalono, dlaczego kobiety tak się malują
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Uroda
Brytyjki pozywają znane koncerny kosmetyczne. Chodzi o azbest w wielu produktach do makijażu