Aktualizacja: 07.03.2025 03:21 Publikacja: 21.08.2024 13:11
Makijaż
Badanie naukowców z Uniwersytetu SWPS udowadnia, że makijaż pełni rozmaite strategiczne funkcje w kontekście autoprezentacji.
Foto: Adobe Stock
Podobnie jak ubiór, makijaż od wielu stuleci pełni w życiu kobiet rozmaite funkcje. Oprócz tego, że kamufluje te cechy urody, które chciało by się ukryć, podkreśla też jej atuty. Odpowiedni makijaż pomaga kobietom wywołać konkretne wrażenie na innych ludziach, w zależności od sytuacji (towarzyskiej, zawodowej, etc.).
Makijażystka i bizneswoman Pat McGrath, którą królowa Elżbieta II uhonorowała tytułem szlacheckim, w ciągu dwóch dekad dorobiła się przydomka „królowej branży beauty”, zbudowała też własne urodowe imperium. Teraz zaczyna współpracę z marką Louis Vuitton.
Kolejny sezon na wodzie zbliża się wielkimi krokami
Od pewnego czasu wiele mówi się o niepokojącym zjawisku o nazwie „Beauty Kids”. Z tym potencjalnie niebezpiecznym dla zdrowia dzieci trendem postanowił zawalczyć jeden z kalifornijskich polityków. Zaproponował ustawę zakazującą sprzedaży kosmetyków dla dorosłych osobom nieletnim.
Okazuje się, że sposób aplikacji kremu, żelu czy innego produktu do stosowania na skórę może mieć duży wpływ na jego skuteczność. Międzynarodowy zespół naukowców doszedł do ciekawych wniosków na ten temat na podstawie badania popularnego kremu na opryszczkę, który można kupić w tubce lub w opakowaniu z pompką.
Służbowy dress code zazwyczaj dotyczy przede wszystkim odzieży, ale w wielu miejscach pracy zasady te mogą również obejmować makijaż i ogólny wygląd. O ile w pewnych firmach ekstrawagancja jest akceptowana, o tyle w większości biur obowiązuje umiar i dyskrecja w makijażu. Jak powinien on wyglądać?
W ostatnich kilku latach, zwłaszcza od początku pandemii, wiele kobiet kupiło sobie przynajmniej jedno profesjonalne urządzenie do pielęgnacji twarzy lub ciała. Ich dynamicznie rosnąca popularność odmienia właśnie oblicze branży beauty – a także codziennej dbałości u urodę.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Makijażystka i bizneswoman Pat McGrath, którą królowa Elżbieta II uhonorowała tytułem szlacheckim, w ciągu dwóch dekad dorobiła się przydomka „królowej branży beauty”, zbudowała też własne urodowe imperium. Teraz zaczyna współpracę z marką Louis Vuitton.
Czy stojąca na Manhattanie słynna rzeźba „Nieustraszona dziewczynka” zniknie z ulic miasta? Firma, która ufundowała dzieło w ramach kampanii wzywającej do zwiększenia roli kobiet w biznesie, po cichu zmieniła swoją politykę, dostosowując ją do oczekiwań administracji Donalda Trumpa – piszą amerykańskie media.
Dwa i pół roku temu wydawało się to niewykonalne, ale udało się – Adidas sprzedał ostatnią parę butów marki Yeezy rapera Kanye'ego Westa. W ten sposób niemiecki koncern ostatecznie pożegnał się z projektem, który przez długi czas przynosił ogromne pieniądze, by następnie nieoczekiwanie stać się potężnym kamieniem u szyi.
W kampaniach znanych marek odzieżowych zazwyczaj pojawiają się znane modelki albo aktorki. Sportsmenki biorą w nich udział znacznie rzadziej. W tym gronie znalazła się Angelika Wątor, czołowa polska szablistka, która właśnie została bohaterką kampanii reklamowej amerykańskiej marki Guess.
Zmiana zawodu nie była dla niej skokiem w nieznane – raczej koniecznością, która stała się nowym początkiem. Dziś Joanna Sydor, znana z roli Teresy w serialu „M jak miłość”, też kreuje świat - w architekturze wnętrz. Zarządza projektami, kieruje zespołem i czuje, że jest na właściwym miejscu.
Nigdy nie chciała być tylko „żoną Romana Polańskiego”. Pytana o problemy z prawem reżysera, odpowiadała: „to nie moja sprawa”. Jednak od czasu, gdy aresztowano go w Szwajcarii, robi wszystko, by przywrócić jego dobre imię. Teraz promuje książkę męża, która ukazuje się 5 marca.
2024 nie był łatwym rokiem dla firm z branży luksusowej, ale nie wszyscy mówią o rozczarowaniu i spadkach sprzedaży. Włoska marka Miu Miu, „młodsza siostra” słynnej włoskiej Prady, wyrasta na nową perłę w koronie koncernu Prada Group.
Selma Blair pojawiła się na przyjęciu „Vanity Fair” w wyjątkowym towarzystwie. Labrador Scout skradł serca gości, pełniąc też bardzo ważną funkcję u boku zmagającej się z chorobą aktorki. Jaką drogę pokonała 52-latka, zanim usłyszała właściwą diagnozę?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas