Kobiety coraz częściej używają w domach profesjonalnych urządzeń do pielęgnacji. Jak to odczuwa branża beauty?

W ostatnich kilku latach, zwłaszcza od początku pandemii, wiele kobiet kupiło sobie przynajmniej jedno profesjonalne urządzenie do pielęgnacji twarzy lub ciała. Ich dynamicznie rosnąca popularność odmienia właśnie oblicze branży beauty – a także codziennej dbałości u urodę.

Publikacja: 28.11.2024 11:59

W ostatnich latach w kobiecych łazienkach pojawia się coraz więcej innowacyjnych urządzeń do pielęgn

W ostatnich latach w kobiecych łazienkach pojawia się coraz więcej innowacyjnych urządzeń do pielęgnacji twarzy i ciała.

Foto: Adobe Stock

Oprócz tradycyjnego depilatora, lokówki, szczoteczki elektrycznej czy lampy LED do utwardzania lakieru hybrydowego wiele kobiet ma w domu również sprzęty, których nie powstydziłby się niejeden kosmetolog. W ostatnich latach w kobiecych łazienkach pojawia się coraz więcej innowacyjnych urządzeń do pielęgnacji twarzy i ciała inspirowanych tymi, których używa się w profesjonalnych
gabinetach.

Profesjonale urządzenia do pielęgnacji robią furorę

Trend na urządzanie spa czy gabinetu dermatologicznego we własnym domu dotarł również do
Polski. Nad zjawiskiem pochyla się branżowy serwis Business of Fashion, dostarczając konkretnych danych, dotyczących wzrostu popularności innowacyjnych urządzeń pielęgnacyjnych.

Pierwsze takie urządzenia do stosowania w domu pojawiły się na początku tego millenium. Jeszcze
do nie dawna segment ten nie cieszył się jednak zbyt dużą popularnością ze względu na stosunkowo wysokie ceny tych sprzętów, a także niską świadomość klientów na temat ich działania – zwłaszcza w przypadku urządzeń do pielęgnacji twarzy.

Czytaj więcej

Jak być świadomym konsumentem? Radzi właścicielka bloga o ekologii i naturalnych kosmetykach

Jak jednak zauważają eksperci, wszystko zmieniło się w okresie pandemii, kiedy nie można było wybrać się do fryzjera, kosmetyczki czy gabinetu odnowy biologicznej. Kobiety zaczęły rozglądać się za urządzeniami oferującymi technologie, które znają z gabinetów, nie szczędząc dużych kwot na ich zakup.

Analitycy zauważają, że profesjonalne urządzenia pielęgnacyjne są obecnie jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów branży beauty. Z najnowszego raportu firm Beauty Tech Group i Price Waterhouse Cooper wynika, że segment ten będzie rozwijał się cztery razy szybciej niż cała branża produktów do pielęgnacji twarzy.

Z czego wynika fenomen profesjonalnych urządzeń pielęgnacyjnych?

Z cytowanych przez serwis Business of Fashion danych zajmującej się badaniami rynku firmy
Circana wynika, że sprzedaż urządzeń, o których mowa, dynamicznie wzrosła już w drugim kwartale 2020 roku, czyli w pierwszych miesiącach pandemii. Analitycy uzasadniają to większą obecnością treści dotyczących tych sprzętów, jakie zaczęły pojawiać się w tamtym czasie w internecie.

Zdaniem obserwatorów całego zjawiska do popularności tych nowoczesnych urządzeń
pielęgnacyjnych w dużej mierze przyczyniają się influencerki i influencerzy. Wśród nich znajdują się również profesjonalni dermatolodzy, kosmetolodzy, fryzjerzy czy manikiurzyści – również ci, których klientami są celebrytki (i celebryci).

Szczególnie dużą popularność zyskały maski emitujące promieniowanie czerwone i podczerwone.
Specjaliści z badającej trendy w mediach społecznościowych firmy Spate zauważają, że na TikToku posty z maskami LED zbierają co tydzień półtora miliona odsłon.

Czytaj więcej

Miód – kosmetyk stworzony przez naturę. Jak wykorzystać go do domowej pielęgnacji?

Choć pandemia dawno minęła, wiele konsumentek przyzwyczaiło się do profesjonalnego dbania o
urodę bez wychodzenia z domu. Rośnie też ich wiedza na temat tego, w jaki sposób powinny pielęgnować swój typ cery, paznokci czy włosów. W rezultacie rośnie liczba marek, które oferują coraz to nowe urządzenia.

Niektóre z nich skupiają się na doskonaleniu jednego urządzenia, inne oferują całe kolekcje, składające się z urządzeń o różnym przeznaczeniu. Można się więc spodziewać, że rynek tych sprzętów będzie z roku na rok coraz bardziej urozmaicony.

Źródło:
https://www.businessoffashion.com/

Oprócz tradycyjnego depilatora, lokówki, szczoteczki elektrycznej czy lampy LED do utwardzania lakieru hybrydowego wiele kobiet ma w domu również sprzęty, których nie powstydziłby się niejeden kosmetolog. W ostatnich latach w kobiecych łazienkach pojawia się coraz więcej innowacyjnych urządzeń do pielęgnacji twarzy i ciała inspirowanych tymi, których używa się w profesjonalnych
gabinetach.

Profesjonale urządzenia do pielęgnacji robią furorę

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Uroda
Jak być świadomym konsumentem? Radzi właścicielka bloga o ekologii i naturalnych kosmetykach
Uroda
Miód – kosmetyk stworzony przez naturę. Jak wykorzystać go do domowej pielęgnacji?
Uroda
Angelina Jolie reklamuje kosmetyki znanej marki. Czy jej usta zwiększą sprzedaż?
Uroda
Niedbały makijaż to nie przypadek. Ustalono, dlaczego kobiety tak się malują
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Uroda
Brytyjki pozywają znane koncerny kosmetyczne. Chodzi o azbest w wielu produktach do makijażu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao SA z ofertą EKO kredytu mieszkaniowego