Reklama

Sztuczna inteligencja wspiera diagnostykę raka piersi, ale lekarz wciąż ma ostatnie słowo

Sztuczna inteligencja analizuje duże zbiory danych medycznych, co w programach przesiewowych pozwala zidentyfikować pacjentów z ryzykiem raka piersi szybciej niż tradycyjne metody – mówi dr Marcin Sieniek, naukowiec kierujący zespołem badaczy nad AI w Google Health w Kalifornii.

Publikacja: 15.10.2024 13:34

dr Marcin Sieniek:  Uważam, że sztuczna inteligencja ma największy potencjał we wczesnych etapach di

Diagnostyka AI

dr Marcin Sieniek: Uważam, że sztuczna inteligencja ma największy potencjał we wczesnych etapach diagnostyki, podczas badań przesiewowych, gdzie analizowana jest duża liczba przypadków, a większość pacjentów jest zdrowa. To właśnie tam możemy odciążyć lekarzy, pozwalając im skupić się na bardziej złożonych przypadkach, wymagających indywidualnego podejścia i specjalistycznej wiedzy.

Foto: Adobe Stock

Gdyby miał pan wyjaśnić swojej babci, czym dokładnie zajmuje się pan i pana zespół w Google, to jakby pan to opisał?

Już kilka razy odpowiadałem na to pytanie rodzinie, więc mam wprawę: uczymy komputery rozpoznawać oznaki chorób na obrazach medycznych, na przykład na mammogramach. Komputer analizuje te obrazy i identyfikuje zmiany, które mogą sugerować zmiany chorobowe, również te nowotworowe.

Pozostało jeszcze 98% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Zdrowie
Założycielka fundacji Pokonać Endometriozę: Brakuje lekarzy, którzy potrafią rozpoznać tę chorobę
Zdrowie
Dlaczego na Alzheimera choruje dwa razy więcej kobiet niż mężczyzn? Eksperci wskazują powód
Zdrowie
Odkryto nowe zależności pomiędzy ograniczeniem otyłości a szansą na zajście w ciążę
Zdrowie
Miliarderka założyła szkołę medyczną. Doskonały program nauczania?
Zdrowie
Stalking odciska piętno nie tylko na psychice ofiary. Lekarze ostrzegają
Reklama
Reklama