Reklama

Black Friday 2023. Zbadano, jak "trzecia cena" wpływa na decyzje zakupowe

Analiza pokazała, że konsumenci bardzo chętnie korzystają z możliwości sprawdzenia, czy rzeczywiście mają do czynienia z korzystną ofertą. Kiedy uznają, że tak nie jest, bez wahania rezygnują z zakupu.

Publikacja: 22.11.2023 18:48

Black Friday 2023. Dzięki regulacjom dyrektywy Omnibus można sprawdzić, które oferty są naprawdę kor

Black Friday 2023. Dzięki regulacjom dyrektywy Omnibus można sprawdzić, które oferty są naprawdę korzystne.

Foto: Adobe Stock

Z nowego badania SMSAPI, platformy do masowej wysyłki wiadomość SMS i MMS, wynika, że podawana w wypadku promocji najniższa cena z ostatnich 30 dni stała się bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na decyzję o zakupie. Prawie 70 proc. konsumentów zrezygnowało z kupna produktu, gdy okazywało się, że aktualna cena jest wyższa od najniższej z ostatnich 30 dni.

61 proc. badanych zadeklarowało, że skorzysta z tegorocznych przecen z okazji Black Friday - rok wcześniej było to 56 proc. Dodatkowo kolejne 31 proc. uzależnia decyzję od tego, jak korzystne będą to oferty. W weryfikacji promocji pomaga konsumentom dyrektywa Omnibus. Jej przepisy wprowadzono w Polsce z początkiem tego roku. Zgodnie z wymogami nałożonymi na sprzedawców przez nowe regulacje, mają oni obowiązek informować o najniższej cenie produktu, w której był on dostępny 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. 

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes i prawo
Prof. Elżbieta Marciszewska: Inwestowanie w sektor kosmiczny to bardzo efektywne wydawanie pieniędzy
Biznes i prawo
AI przyczynia się do pogłębiania nierówności płciowych? Wyniki raportu
Prawo
Co zrobić, gdy zostało się okradzionym i straciło dokumenty na wakacjach za granicą?
Biznes i prawo
Raport Światowego Forum Ekonomicznego nt. równości płci. Polska coraz bliżej ideału?
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Biznes i prawo
W mobbingu w Polsce prym wiodą kobiety. Wyniki raportu „Pracować po ludzku”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama