Black Friday 2023. Zbadano, jak "trzecia cena" wpływa na decyzje zakupowe

Analiza pokazała, że konsumenci bardzo chętnie korzystają z możliwości sprawdzenia, czy rzeczywiście mają do czynienia z korzystną ofertą. Kiedy uznają, że tak nie jest, bez wahania rezygnują z zakupu.

Publikacja: 22.11.2023 18:48

Black Friday 2023. Dzięki regulacjom dyrektywy Omnibus można sprawdzić, które oferty są naprawdę kor

Black Friday 2023. Dzięki regulacjom dyrektywy Omnibus można sprawdzić, które oferty są naprawdę korzystne.

Foto: Adobe Stock

Z nowego badania SMSAPI, platformy do masowej wysyłki wiadomość SMS i MMS, wynika, że podawana w wypadku promocji najniższa cena z ostatnich 30 dni stała się bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na decyzję o zakupie. Prawie 70 proc. konsumentów zrezygnowało z kupna produktu, gdy okazywało się, że aktualna cena jest wyższa od najniższej z ostatnich 30 dni.

61 proc. badanych zadeklarowało, że skorzysta z tegorocznych przecen z okazji Black Friday - rok wcześniej było to 56 proc. Dodatkowo kolejne 31 proc. uzależnia decyzję od tego, jak korzystne będą to oferty. W weryfikacji promocji pomaga konsumentom dyrektywa Omnibus. Jej przepisy wprowadzono w Polsce z początkiem tego roku. Zgodnie z wymogami nałożonymi na sprzedawców przez nowe regulacje, mają oni obowiązek informować o najniższej cenie produktu, w której był on dostępny 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. 

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes i prawo
Doradczyni podatkowa: W relacjach z klientem nie ma miejsca na ukrywanie prawdy
Biznes i prawo
Dyrektywa o jawności wynagrodzeń już wkrótce wejdzie w życie. Czy zmniejszy lukę płacową?
Materiał Promocyjny
Abonament dla firm, który zrewolucjonizuje Twoją e-commerce! Sprawdź, jak zyskać przewagę na rynku!
Biznes i prawo
Współzałożycielka Fundacji IT Girls o swoim podejściu do pracy: Boję się i robię
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Biznes i prawo
Ubrania z Shein, Temu i AliExpress przekroczyły normy bezpieczeństwa kilkaset razy. Wyniki kontroli
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką