Reklama

Black Friday 2023. Zbadano, jak "trzecia cena" wpływa na decyzje zakupowe

Analiza pokazała, że konsumenci bardzo chętnie korzystają z możliwości sprawdzenia, czy rzeczywiście mają do czynienia z korzystną ofertą. Kiedy uznają, że tak nie jest, bez wahania rezygnują z zakupu.

Publikacja: 22.11.2023 18:48

Black Friday 2023. Dzięki regulacjom dyrektywy Omnibus można sprawdzić, które oferty są naprawdę kor

Black Friday 2023. Dzięki regulacjom dyrektywy Omnibus można sprawdzić, które oferty są naprawdę korzystne.

Foto: Adobe Stock

Z nowego badania SMSAPI, platformy do masowej wysyłki wiadomość SMS i MMS, wynika, że podawana w wypadku promocji najniższa cena z ostatnich 30 dni stała się bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na decyzję o zakupie. Prawie 70 proc. konsumentów zrezygnowało z kupna produktu, gdy okazywało się, że aktualna cena jest wyższa od najniższej z ostatnich 30 dni.

61 proc. badanych zadeklarowało, że skorzysta z tegorocznych przecen z okazji Black Friday - rok wcześniej było to 56 proc. Dodatkowo kolejne 31 proc. uzależnia decyzję od tego, jak korzystne będą to oferty. W weryfikacji promocji pomaga konsumentom dyrektywa Omnibus. Jej przepisy wprowadzono w Polsce z początkiem tego roku. Zgodnie z wymogami nałożonymi na sprzedawców przez nowe regulacje, mają oni obowiązek informować o najniższej cenie produktu, w której był on dostępny 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. 

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes i prawo
Ciemna strona ery AI. „Wprowadza do środowiska pracy nową grupę stresorów”
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes i prawo
W Polsce przybywa członkiń zarządów firm i prezesek. Nowe dane
Biznes i prawo
Zawód okołoprawniczy na liście zagrożonych przez AI. Kto powinien myśleć o zmianie fachu?
Biznes i prawo
Historyczny moment w Namibii. Najwyższe stanowiska państwowe obejmują trzy kobiety
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes i prawo
„Personalizacja sięga poziomu mikro”. Etyka w marketingu w erze AI nabiera nowego znaczenia
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama