Joanna Trepka, twórczyni marki L37: Koszty biznesowych błędów wzięli na siebie moi rodzice

Przez pierwsze 3–4 lata działaliśmy właściwie na granicy zera. Dzisiaj spółka jest rentowna, zyski wahają się od 500 tysięcy do półtora miliona złotych rocznie – mówi Joanna Trepka, twórczyni marki L37, produkującej buty i torebki.

Publikacja: 20.11.2024 15:43

Joanna Trepka: Zakładając firmę w wieku 28-29 lat, jako prawniczka, nie miałam doświadczenia bizneso

Joanna Trepka

Joanna Trepka: Zakładając firmę w wieku 28-29 lat, jako prawniczka, nie miałam doświadczenia biznesowego.

Foto: Vlad Baranov

Jak zrodził się pomysł na stworzenie marki Loft 37 i produkcję butów?

Skończyłam prawo, ale po studiach nie chciałam pracować w zawodzie, szukałam własnej drogi. Spotkałam wtedy moją przyszłą wspólniczkę; uznałyśmy, że fajnie byłoby stworzyć coś wspólnie. Pochodzę z Częstochowy, tam jest wiele firm produkujących buty. Moi rodzice na przełomie lat 80. i 90. również założyli taką firmę. Miałam więc zaplecze technologiczne, dlatego zdecydowałyśmy się na markę obuwniczą. Moja wspólniczka była architektką wnętrz i uwielbiała styl loftowy - zaproponowała nazwę „Loft.” Natomiast „37” nawiązuje do naszego rozmiaru buta, bo okazało się, że obie nosimy ten właśnie rozmiar. Jest to najbardziej proporcjonalny rozmiar, często wystawiany na targach czy wystawach.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Biznes
Zmiana ścieżki zawodowej to nie chwilowy trend. „Fundament nowego ładu pracy”
Biznes
Phoebe Gates, najmłodsza córka Billa ruszyła z własnym biznesem. Skazana na sukces?
Biznes
Lady Margarita Armstrong-Jones to wnuczka księżniczki Małgorzaty. Czym się zajmuje?
Biznes
Zofia Chylak-Widmańska: Liczy się nie tylko produkt, ale cała estetyka marki
Biznes
Odciążanie z wyrzucania. „Misyjny” start-up Polek idzie jak burza