Pada mit o emocjonalnym stylu zarządzania kobiet. Zaskakujące wyniki badania

Z badania przeprowadzonego przez „Harvard Business Review” wynika, że kobiety na stanowiskach kierowniczych w mniejszym stopniu niż mężczyźni pozwalają, by stres negatywnie wpływał na ich zachowania w pracy. Jak uzasadniono te zaskakujące obserwacje?

Publikacja: 04.12.2024 12:12

Podczas badania zauważono, że osoby doświadczające lęku mają poczucie znikomego wpływu na przebieg w

menedżerki w biurze

Podczas badania zauważono, że osoby doświadczające lęku mają poczucie znikomego wpływu na przebieg wydarzeń w trudnych okolicznościach.

Foto: Adobe Stock

W popularnym serialu „The Office” obowiązki zaangażowanego managera w kilkuosobowym zespole pełni Michael Scott – nieprzewidywalny, pełen sprzecznych emocji i specjalizujący się w niestosownych komentarzach, często wprawia pracowników w zakłopotanie, a interwencje ze strony przełożonych wyższego szczebla nie są rzadkością w jego gabinecie. Trudne emocje, takie jak rozczarowanie czy smutek po rozstaniu komunikuje w sposób na tyle czytelny, że członkowie jego zespołu nie mogą przejść obok nich obojętnie, angażując się w wykonywanie obowiązków strapionego szefa. O kilka szczebli wyżej w firmowej hierarchii znajduje się opanowana, w pełni profesjonalna Jan Levinson-Gould, która konflikty rozwiązuje w sposób zgodny z obowiązującymi w korporacji zasadami, a o życiu prywatnym nie rozmawia wcale.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes
Polki zamknęły żywe bakterie w kosmetykach. "Sprzedaż co roku rośnie o 50 procent"
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Biznes
Milena Inglot: Skontaktowała się z nami agencja Jennifer Lopez
Biznes
Empatyczne przywództwo - na czym polega i kiedy się opłaca ten styl zarządzania?
Biznes
Multitasking jest przereklamowany. Oto, jaki styl pracy daje dużo lepsze efekty
Biznes
Czas na zmianę: Ważna decyzja biznesowa Meghan Markle
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”