Chrom i spółka. Zjawiska i trendy, o których będzie głośno w 2024 roku

W publikowanym corocznie zestawieniu Pinterest Predicts pojawiają się najnowsze trendy na nadchodzące miesiące – 482 miliony osób używa tej platformy w poszukiwaniu inspiracji dla swoich mieszkań, kierunków podróży czy restauracji, które chcieliby odwiedzić – piszą autorzy raportu, przewidując między innymi, który kolor zyska największą popularność w tym roku.

Publikacja: 19.02.2024 21:44

O popularności chromu w stylistyce wnętrz w najbliższych miesiącach otwarcie mówią też redaktorzy ma

O popularności chromu w stylistyce wnętrz w najbliższych miesiącach otwarcie mówią też redaktorzy magazynu "Architectual Digest".

Foto: Adobe Stock

Jakie inne trendy i zjawiska, a nawet zachowania, zdaniem twórców raportu, zyskiwać będą popularność w bieżącym roku?

House of Chrome

Kiedy Beyoncé wkraczała na scenę podczas swoich koncertów w ramach Renaissance Tour, odpowiednie efekty świetlne zapewniały nie tylko blaski reflektorów, ale i mocno połyskujące kreacje artystki: metaliczne, utrzymane w futurystycznym stylu, przypominające zbroję lub stylizowane na kreacje wieczorowe z gigantycznym wachlarzem zakrywającym jedno ramię – miały jedną cechę wspólną: stanowiły zapowiedź nowego trendu w palecie kolorystycznej na nadchodzący rok: chłodne odcienie srebra i chromu.

Autorka hitów takich jak Single Ladies czy If I were a Boy poprosiła swoich fanów, aby i oni, przychodząc na jej koncerty, zdecydowali się na ubrania w tym kolorze, co pozwoliło na stworzenie efektu gigantycznej kuli disco na stadionach, gdzie widowiska miały miejsce. – Otoczmy się kulą światła, odbijając się od siebie jak w lustrze – zachęcała artystka za pośrednictwem swoich mediów społecznościowych. – Stwórzmy razem House of Chrome – pisała.

Wybór czerni i chromu zawsze trafiony

Trend można zaobserwować nie tylko w spektakularnych kreacjach scenicznych, ale i w stylistyce paznokci, obok czego nie mogłyby przejść obojętnie takie znawczynie mody jak Dua Lipa, Hailey Bieber czy Bella Hadid. Podczas gdy małżonka Justina Biebera zaprezentowała swoim obserwatorom kolorystykę dark chocolate chrome, to jedna z sióstr Hadid postawiła na lawendowy metaliczny kolor paznokci, natomiast gwiada pop zdecydowała się srebrny odcień przypominający fantazyjne kule disco.

O popularności chromu w stylistyce wnętrz w najbliższych miesiącach otwarcie mówią też redaktorzy magazynu Architectual Digest, zaznaczając jednocześnie, że chrom powoli wypiera wszechobecny dotychczas mosiądz. – Jest łatwy w czyszczeniu i dobrze dostosowuje się do charakteru pomieszczeń, ponieważ nie dominuje kolorystycznie innych sprzętów – wymienia redaktorka Arrchitectual Design, Amanda Sims. – Jest materiałem na tyle uniwersalnym, że można zdecydować się na niego przy wyborze mebli, kranów, a nawet akcesoriów dekoracyjnych. Dodatkowym plusem jest cena. To materiał znacznie tańszy niż mosiądz – dodaje.

Popularny w Stanach Zjednoczonych sklep Kaiyo zajmujący się sprzedażą używanych mebli również odnotowuje wzrost zainteresowania tą stylistyką, potwierdzając na swoim profilu instagramowym, że przy wyborze czerni i chromu po prostu nie można się pomylić.

Czytaj więcej

W 2024 roku azjatyckie pająki opanują Nowy Jork. Naukowcy ostrzegają Stany Zjednoczone

Big talks i Eclectic Grandpa

Poza kolorystyką, jaka zdaniem autorów raportu zdominuje trendy w nadchodzących miesiącach, skupiono się też na takich dziedzinach ja rozrywka, moda, finanse, hobby, a nawet rodzicielstwo. W tej ostatniej kategorii wskazano na zjawisko Inchstones, polegające na celebracji ważnych momentów w życiu dziecka, które dotychczas traktowano wprawdzie jako nowe etapy rozwoju potomka, teraz jednak urastają do rangi prawdziwych uroczystości: świętowanie pojawienia się pierwszego zęba, pierwsze samodzielne kroki czy początek edukacji w nowym przedszkolu. Wśród sportów sporą popularnością będą cieszyć się karate, kickboxing czy jiujitsu, a nawet, jak przewidują eksperci, shadow boxing workout, oznaczający po prostu uderzanie pięściami w powietrzu, bez użycia specjalistycznego sprzętu oraz bez obecności przeciwnika, jak ma to miejsce przy praktykowaniu innych sportów walki.

2024 rok, jak przewiduje raport Pinterest, to czas głębszych więzi i rozmów już nie tylko za pośrednictwem komunikatorów internetowych czy aplikacji do krótkich wymian wiadomości opartych na emotikonach. Specjaliści piszą o Big talks – konwersacjach mających na celu bliższe poznanie człowieka i zrozumienie jego emocjocji – jako przeciwwadze do powszechnie panujących błahych pogawędek o pogodzie znanych jako small talks.

Z kim rozmawiać lepiej jak nie z najbliższymi? Choćby z dziadkami. Termin Eclectic Grandpa również znalazł swoje miejsce w raporcie. Dotyczy stylistyki opartej na retro swetrach, ugrzecznionych apaszkach czy wetkniętych pod wełniane kamizelki kołnierzach starannie wykrochmalonych koszul. Ponoć styl Coastal Grandma odszedł do lamusa wraz z końcem 2023 roku.

Źródła:

https://business.pinterest.com/

https://www.bustle.com/

https://www.architecturaldigest.com/

https://www.instagram.com/p/C2qBT9IM6sA/?igsh=aDd2cGFrOW9kYWg5

Design
Warszawski bar wśród najpiękniejszych w Europie. Zachwyca nie tylko wnętrzem
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji