Firma Victorii Beckham po 17 latach wreszcie przyniosła zysk. Jej klucz do sukcesu

Gdy z piosenkarki przeobraziła się w projektantkę mody, fachowcy z branży nie ukrywali drwiących uśmiechów. Jednak Victoria Beckham była zdeterminowana. Teraz wreszcie może świętować. Firma jest na plusie, a prestiżowy miesięcznik przyznał jej tytuł Women of the Year 2024.

Publikacja: 07.12.2024 15:07

Publicyści zajmujący się modą z podziwem piszą o Victorii Beckham, że udało jej się przebić w bardzo

Victoria Beckham

Publicyści zajmujący się modą z podziwem piszą o Victorii Beckham, że udało jej się przebić w bardzo trudnej branży.

Foto: PAP/Abaca

Świat mody to snobistyczne środowisko, a celebrytki aspirujące do miana projektantek są w nim traktowane ze szczególnym dystansem. Victoria Beckham nie dość, że jako członkini zespołu Spice Girls cieszyła się najmniejszą sympatią fanów, to jeszcze na początku 2008 r. została uznana za najgorzej ubraną kobietę na świecie w słynnym rankingu dziennikarza Richarda Blackwella. „Chude spódniczki-potworki i jeszcze ona nadąsana” - uzasadnił. Osiem miesięcy później podczas Nowojorskiego Tygodnia Mody pokazała swoją pierwszą kolekcję.

Victoria Beckham przekonuje nieprzekonanych

W apartamencie hotelu Waldorf zaprezentowała 10 sukienek. - Była gwiazdą popu, jej styl pozostawiał wiele do życzenia, więc własna linia ubrań wydawała się trochę nie na miejscu. Victoria podjęła decyzję, żeby nie organizować pokazu na dużą skalę, tylko zrobić go w salonie. Osobiście przedstawiła każdą stylizację, opowiadała o tkaninach i technikach. To było szczere, wręcz intymne, odsłoniła się przed bardzo cyniczną publicznością i podbiła serca wszystkich – wspomina Miranda Almond, redaktorka ds. mody w Harper's Bazaar. Beckham odniosła sukces. Pokaz stał się jednym z najczęściej komentowanych wydarzeń całego tygodnia mody, a opinie na temat projektów były pozytywne. The Times określił kolekcję jako „bardzo imponującą, udaną i bez żadnego niewypału”. Victoria przyznała niedawno w Vogue’u: - Nie wiedziałam zbyt wiele o branży mody. Byłam raczej naiwna i mało świadoma. Ale się nie bałam. Gdybym wtedy wiedziała to wszystko, co wiem dzisiaj, byłabym przerażona.

Po swoim odważnym debiucie spółka Victoria Beckham Holdings Ltd. szybko zwiększała sprzedaż. Do 2011 roku miała przychód około 15 milionów funtów, co, jak zaznacza Fashion United, jest znaczącym sukcesem dla nowopowstałej firmy odzieżowej. W tym samym roku oraz w 2014 r. Victoria otrzymała prestiżową British Fashion Awards, nagrodę dla najlepszej marki w świecie mody. – Jej eleganckie propozycje w ponadczasowym stylu bardzo się spodobały. - - Kobiety szukają ubrań, które można włożyć zarówno do biura, jak i na wyjście, a projekty Victorii idealnie pasują do obu tych sytuacji – powiedziała Harper’s Bazaar Caroline Rush, prezeska British Fashion Council.

Victoria Beckham wszystkie produkty testuje sama

Beckham postanowiła poszerzać wpływy i stworzyła linię VVB (Victoria, Victoria Beckham), oferującą skrojone przez nią ubrania, ale po niższej cenie. Choć sprzedaż rosła, firma wciąż przynosiła straty, ponieważ sporo inwestowała. W 2016 r. Victoria we współpracy z Estée Lauder wylansowała linię kosmetyków do makijażu. Trzy lata później, gdy już poznała rynek beauty, zdecydowała się na samodzielną działalność i dodała do oferty swojej firmy kremy pielęgnacyjne. Do współpracy zaprosiła profesora Augustinusa Badera, światowej sławy eksperta do spraw badań nad komórkami macierzystymi. Ze śmiechem powiedziała na łamach Harper’s Bazaar, że tak długo go „prześladowała”, aż w końcu zgodził się udostępnić jej swoje receptury.

Jej ubrania i kosmetyki muszą spełniać najwyższe standardy. – Wszystko sprawdzam na sobie, każda rzecz musi przejść test VB. I bardzo trudno mnie zadowolić, mam obsesję na temat każdego szczegółu. To czasami oznacza, że musimy wycofać jakiś produkt, bo nigdy nie idę na kompromisy. Kiedyś kupiłam w Sephorze każdą dostępną tam maskarę. Chciałam się przekonać, która się sprawdzi w wilgotnym klimacie Miami. I mogę z ręką na sercu stwierdzić, że znalazła się tylko jedna. Nasza. – powiedziała w wywiadzie dla Financial Times.

Czytaj więcej

Sophie Ellis-Bextor po latach ponownie na szczycie. Jej utwór podbija listy przebojów

Nie zatrudniała supermodelek do promowania swoich kolekcji, ponieważ ona sama była najlepszą ambasadorką marki. Tu przydał się jej status celebrytki. Niemal każdego dnia w mediach, również społecznościowych, ukazywało się jej zdjęcie, oczywiście ubranej w rzeczy przez nią zaprojektowane. Dziś na instagramie ma prawie 33 miliony obserwujących.

Victoria Beckham doceniona przez królową

W 2017 r. Victoria została odznaczona Orderem Imperium Brytyjskiego za wybitne zasługi dla branży mody. - Jeśli masz wielkie marzenia i ciężko pracujesz, możesz dokonać niezwykłych rzeczy. Odniosłam sukces, bo byłam uparta i zawsze w siebie wierzyłam - powiedziała po ceremonii. Finansowo był to jednak dla jej firmy bardzo trudny czas. Miała rekordowe straty, choć fundusz inwestycyjny Néo Investment Partners zasilił ją kwotą 30 milionów funtów. Don-Alvin Adegeest, dziennikarz Fashion United, napisał: „Prawdziwym problemem Beckham jest pogodzenie jej ulubionego hasła, że projektuje, aby dać kobietom pewność siebie, z wygórowanymi cenami, jakie zmuszone są one za to płacić. Jej sukienka czy torebka kosztuje 1500 funtów”. Dziennikarz zasugerował, że może moda nie jest dla niej i powinna się skupić raczej na branży beauty.

Victoria jednak się nie poddawała. Wzmocniła więc zespół, do którego dołączyli Ralph Toledano, były prezes francuskiej Federacji Haute Couture oraz Marie Leblanc de Reynies, była szefowa do spraw zakupów luksusowego domu towarowego Printemps. - Należało wreszcie spojrzeć pod maskę samochodu i zająć się wszelkimi usterkami. Finanse i logistyka, to części, które trzeba było naprawić. Nie jest to, powiedzmy, szczególnie podniecające zajęcie dla twórczych umysłów, ale okazało się konieczne - przyznała w Financial Times. I dodała: - Czy jestem dobra w strategii biznesowej? Mój Boże, nie wiem. Mam mnóstwo pomysłów i chcę wszystko zrealizować. Tylko zastanawiam się, dlaczego to tak długo trwa?

Cierpliwość się opłaciła. Nowy zarząd przeprowadził restrukturyzację, potem firma wypuściła na rynek linię płaszczy, galanterii skórzanej i okularów przeciwsłonecznych, które przyniosły spore dochody. Po wybuchu pandemii zredukowano objętość sezonowych kolekcji o 40 proc. i zwolniono część pracowników, za co na Victorię spadła ostra krytyka. Tłumaczyła na łamach The Guardian, że to pomogło firmie „wrócić do podstaw”, a zwrot ku minimalizmowi „pobudził w zespole twórczą energię”.

W 2022 r. roku po raz pierwszy pokazała swoje projekty podczas Paryskiego Tygodnia Mody, według Financial Times, była to jedna z dziesięciu najbardziej spektakularnych kolekcji wydarzenia. Jej najnowszy pokaz w tym mieście, wiosna/lato 2025, był najczęściej oglądaną kolekcją na voguerunway.com.

Victoria Beckham już się niczym nie przejmuje

Czytaj więcej

Victoria Beckham: W piątą dekadę życia wkraczam na wysokich obcasach

W tym roku Victoria wylansowała jeszcze trzy luksusowe zapachy, nawiązujące do różnych wspomnień z jej związku z Davidem Beckhamem. - Wiele lat temu pracowałam dla Coty i tworzyłam perfumy z Davidem. Zawsze marzyłam o stworzeniu własnego zapachu, ale chciałam zrobić to po swojemu - powiedziała Financial Times. Już nie jest postrzegana wyłącznie jako żona swojego męża. Niedawno na Netflixie ukazał się serial „Beckham” o karierze Davida, ale uwagę przyciągały jej zabawne wypowiedzi. Teraz platforma zapowiada produkcję dokumentu wyłącznie o Victorii.

Publicyści zajmujący się modą z podziwem piszą o niej, że przebiła się w bardzo trudnej branży. Twierdzą, że dokonała tego, bo nie zrażały jej porażki, a sukcesy nie uderzały do głowy. Miała w sobie i pokorę, i determinację, bo, jak mówi, projektowanie mody było zawsze marzeniem jej życia. W tym roku skończyła 50 lat. W The Guardian oznajmiła, że nazajutrz po urodzinach przestała czymkolwiek się przejmować.

– Moja firma przeszła tak wiele przez ostatnich 17 lat. Był czas, że płonęła i każdego dnia gasiliśmy pożary. W końcu mogę powiedzieć, że jesteśmy rentowni, to ogromne osiągnięcie. Odczuwam wielką dumę, bo branża nie jest łatwa, wręcz coraz trudniejsza, jeśli chodzi o luksus. Przez tyle lat kładłam te cholerne fundamenty. Wreszcie mogę naprawdę zacząć budować dom – powiedziała dla Harper’s Bazaar, gdy magazyn przyznał jej tytuł Kobiety Roku - Women of the Year Awards.

Źródła:
harpersbazaar.com/uk
fashionunited.uk
theindustry.fashion
vogue.com
ft.com
theguardiancom

Jej historia
Marisa Abela zapłaciła wysoką cenę za rolę Amy Winehouse. „Nie byłam na to gotowa”
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Jej historia
Pasażerowie biorą ją za stewardessę. 26-letnia Rachel Gilmour najmłodszym kapitanem na świecie
Jej historia
Absolwentka Oksfordu uczy mongolskich pasterzy używania AI. Z jakim skutkiem?
Jej historia
Koncert Cyndi Lauper w Polsce coraz bliżej. Kiedy zaczynała, kazano jej kopiować inną gwiazdę
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Jej historia
Nancy Leftenant-Colon: Kobieta, która przełamała bariery rasowe w armii USA
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście