19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 16.01.2025 00:26 Publikacja: 26.09.2023 15:26
Otwarcie sezonu tanecznego w paryskiej operze. Tancerki w kostiumach Chanel
Foto: Materiały prasowe
Dom mody Chanel jest głównym patronem Paryskiej Opery Narodowej. To, że moda i sztuka mają ze sobą wiele wspólnego, udowodniła już prawie 100 lat temu sama Coco - założycielka modowego imperium. Projektantka przyjaźniła się z Igorem Strawińskim - kompozytorem, pianistą i dyrygentem. Fascynował ją balet. Tworzyła kostiumy do spektakli, a inspiracje, z których czerpała na tym polu, wykorzystywała także w innych projektach. W czasach, w których żyła, przenoszenie motywów scenicznych do zwykłych ubrań było uznawane za wyjątkowo odważne, ale bynajmniej nie zniechęcało to Coco do działania w zgodzie ze swoją intuicją i estetyką. Najbardziej znane elementy garderoby jej autorstwa powstałe właśnie z fascynacji baletem, to płaskie buty z okrągłym noskiem - popularnie nazywane baletkami - a także szerokie tiulowe spódnice.
Legendarna projektantka, która zmarła w ubiegłym roku, pozostawiła po sobie pokaźną kolekcję dzieł sztuki i przedmiotów osobistych – w tym charakterystycznych, ogromnych okularów. Będzie można je wylicytować w domu aukcyjnym Christie’s.
Wyzwanie, wdzięczność, rozwój – tak Kim Ye-ji opisała mijający rok. Zawodniczka przykuła uwagę internautów nonszalancką postawą w trakcie Igrzysk Olimpijskich w Paryżu, gdzie zdobyła srebro strzelając z pistoletu pneumatycznego. Teraz podbija świat mody.
Mieszka w Zambii, jest po 80, a jej efektowne stylizacje od pewnego czasu robią coraz większą furorę w mediach społecznościowych, udowadniając, że wiek to tylko liczba. O fenomenie Margret Choli rozpisują się zachodnie media, ostatnio stylowa seniorka udzieliła wywiadu serwisowi BBC.
Do jednego z kalifornijskich sądów trafił pozew przeciwko francuskiej marce Hèrmes, słynącej z torebek rozchwytywanych przez zamożnych klientów z całego świata. Stroną pozywającą jest grupa klientek i klientów, którzy zarzucają marce nieuczciwe praktyki.
Pokaz bielizny Victoria’s Secret wrócił po sześciu latach przerwy spowodowanej zarzutami o promowanie nierealistycznego obrazu kobiet. Aby udowodnić inkluzywność, firma zaprosiła na wybieg modelki ciałopozytywne, o różnych kolorach skóry, w wieku 50+ oraz transpłciowe.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Zapowiedzi końca popularności mody na „cichy luksus” okazały się przedwczesne. Udowadniają to wyniki włoskiej marki Brunello Cucinelli, która mimo spowolnienia na rynku dóbr luksusowych radzi sobie znakomicie.
Luksusowym hotelom nie wystarcza już oferowanie klientom i klientkom eleganckich apartamentów, kompleksowych zabiegów spa czy wyjątkowych doznań kulinarnych. Przed najsilniejszymi markami hotelowymi otwiera się cały wachlarz nowych możliwości zarabiania.
Eksperci zajmujący się rynkiem pracy dostrzegają nowe zjawisko, które zaczyna się rozprzestrzeniać wśród pracowników. Młodzi pracownicy korporacji zaczynają zmieniać styl pracy, co potencjalnie może być niekorzystne dla firmy. Na czym polega „soft quitting”?
Legendarna projektantka, która zmarła w ubiegłym roku, pozostawiła po sobie pokaźną kolekcję dzieł sztuki i przedmiotów osobistych – w tym charakterystycznych, ogromnych okularów. Będzie można je wylicytować w domu aukcyjnym Christie’s.
Wraz z początkiem nowego roku wśród młodych ludzi na świecie zyskuje popularność postanowienie nazywane „No-buy 2025”. Na czym polega nowy trend, który stał się bardzo widoczny w mediach społecznościowych?
Minimalizm, lekkość i precyzja – to cechy, dzięki którym Longines Ultra-Chron Carbon, przyciąga uwagę. To pierwsza tegoroczna premiera znanej szwajcarskiej marki.
W Chinach słabnie wprawdzie popyt na produkty luksusowe, ale nie spada za to zainteresowanie chińskich firm europejskimi markami luksusowymi. Początek roku przyniósł nową transakcję tego typu.
Oliviero Toscani, włoski fotograf, autor kampanii reklamowych, które zyskały rozgłos i pomogły odnieść włoskiej marce Benetton globalny sukces, nie żyje. Miał 82 lata.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas