Podróbka to nie problem? Lepiej polować na przedmiot vintage, niż kupować replikę

W 2022 r. celnicy przejęli na całym świecie ponad pięć milionów podrobionych produktów Chanel. W Internecie działają nowi, coraz bardziej wyspecjalizowani fałszerze.

Publikacja: 27.11.2023 14:17

Fałszerze luksusowych produktów podrabiają je coraz rzetelniej.

Fałszerze luksusowych produktów podrabiają je coraz rzetelniej.

Foto: Adobe Stock

W ubiegłym roku z platform e-commerce usunięto ponad 520 tys. reklam fałszywek Chanel, a na portalach społecznościowych 400 tys. postów wprowadzających potencjalnych klientów w błąd.

Luksusowe domy mody od dekad walczą z podróbkami swoich produktów. W 2019 r. stanowiły one 5,8 proc. importu do Unii Europejskiej. W 2021 r. organy celne na terenie UE przejęły prawie 42 miliony podrobionych produktów wszystkich marek, których wartość szacuje się na dwa miliardy euro. Niegdyś torebki, buty, perfumy i inne akcesoria wzorowane na luksusowych towarach sprzedawane były głównie na straganach i w prywatnych butikach. Francuski magazyn „Madame Figaro” przyjrzał się ich dystrybucji w Internecie.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Moda
Kim inspirowała się Ivanka Trump wybierając strój na inaugurację prezydentury ojca? Ciekawa teoria
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Moda
Strój Melanii Trump na inauguracji męża nie był przypadkowy. "Wysłała jednoznaczny komunikat"
Moda
Dziedzictwo Iris Apfel: obrazy i przedmioty osobiste należące do projektantki idą pod młotek
Moda
Kim Ye-ji: wicemistrzyni olimpijska podbija świat mody. Gdzie można ją zobaczyć?
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Moda
Piękna 80-letnia. Seniorka z Zambii robi furorę w social mediach jako ikona stylu
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej