Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 17.07.2025 02:43 Publikacja: 27.11.2023 14:17
Fałszerze luksusowych produktów podrabiają je coraz rzetelniej.
Foto: Adobe Stock
W ubiegłym roku z platform e-commerce usunięto ponad 520 tys. reklam fałszywek Chanel, a na portalach społecznościowych 400 tys. postów wprowadzających potencjalnych klientów w błąd.
Luksusowe domy mody od dekad walczą z podróbkami swoich produktów. W 2019 r. stanowiły one 5,8 proc. importu do Unii Europejskiej. W 2021 r. organy celne na terenie UE przejęły prawie 42 miliony podrobionych produktów wszystkich marek, których wartość szacuje się na dwa miliardy euro. Niegdyś torebki, buty, perfumy i inne akcesoria wzorowane na luksusowych towarach sprzedawane były głównie na straganach i w prywatnych butikach. Francuski magazyn „Madame Figaro” przyjrzał się ich dystrybucji w Internecie.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Kary dla firm zanieczyszczających środowisko, zakazy reklamy w mediach tradycyjnych, nowe obowiązki informacyjne...
Kreowanie się na dziedzica pokoleniowej fortuny to swoista forma społecznego performansu, bez intencji oszustwa,...
Jane Birkin, która stała się muzą twórców kultowych torebek marki Hermès, z nieskrywaną niechęcią odnosiła się d...
Gościem kolejnego odcinka podcastu „Powiedz to kobiecie” jest Pamela Szczerbik-Chudy, doktor nauk o kulturze, sp...
Moda na motocykle przybiera na sile już od kilku lat. W ubiegłym roku liczba nowych rejestracji była dwa razy wyższa niż pięć lat wcześniej.
Najnowsze zdjęcia Madonny pozującej w kilku różnych stylizacjach, zostały zauważone przez obrońców praw zwierząt...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas