Podróbka to nie problem? Lepiej polować na przedmiot vintage, niż kupować replikę

W 2022 r. celnicy przejęli na całym świecie ponad pięć milionów podrobionych produktów Chanel. W Internecie działają nowi, coraz bardziej wyspecjalizowani fałszerze.

Publikacja: 27.11.2023 14:17

Fałszerze luksusowych produktów podrabiają je coraz rzetelniej.

Fałszerze luksusowych produktów podrabiają je coraz rzetelniej.

Foto: Adobe Stock

W ubiegłym roku z platform e-commerce usunięto ponad 520 tys. reklam fałszywek Chanel, a na portalach społecznościowych 400 tys. postów wprowadzających potencjalnych klientów w błąd.

Luksusowe domy mody od dekad walczą z podróbkami swoich produktów. W 2019 r. stanowiły one 5,8 proc. importu do Unii Europejskiej. W 2021 r. organy celne na terenie UE przejęły prawie 42 miliony podrobionych produktów wszystkich marek, których wartość szacuje się na dwa miliardy euro. Niegdyś torebki, buty, perfumy i inne akcesoria wzorowane na luksusowych towarach sprzedawane były głównie na straganach i w prywatnych butikach. Francuski magazyn „Madame Figaro” przyjrzał się ich dystrybucji w Internecie.

Pozostało 86% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Moda
Piękna 80-letnia. Seniorka z Zambii robi furorę w social mediach jako ikona stylu
Moda
Słynna marka luksusowych torebek ma kłopoty. Klienci zarzucają jej nieuczciwe praktyki
Moda
Victoria’s Secret stawia teraz na inkluzywność. Nie wszystkim jednak to się podoba
Moda
Kate Moss wraz z córką wzięły udział w pokazie bielizny. Uroda i talent widoczne gołym okiem?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Moda
Fjällräven - szwedzka jakość na lata