Reklama

Polki z pokolenia Z budują nowe spojrzenie na ubrania. „To nie są po prostu rzeczy"

Najmłodsze Polki to ta grupa wiekowa, wśród której najwięcej kobiet jest zadowolonych ze swojego stylu – wynika z raportu „Demokratyzacja mody w Polsce". Opracowano go na podstawie badania ARC Rynek i Opinia zrealizowanego w marcu 2025 r. na zlecenie marki Pepco.

Publikacja: 12.05.2025 17:06

Młode Polki częściej nie przedstawicieli starszych pokoleń deklarują, że lubią swój styl.

Młode Polki częściej nie przedstawicieli starszych pokoleń deklarują, że lubią swój styl.

Foto: Adobe Stock

We wspomnianym raporcie czytamy, że 73 proc. Polek deklaruje, że lubi kupować ubrania, a dla 57 proc. zakupy są sposobem na dostarczenie sobie przyjemności. Zamiast niedostępnych stylizacji z wybiegów, liczy się dla nich to, co wygodne i osiągalne – zarówno pod względem ceny, jak i dostępności. Styl to dla nich nie tylko wygląd, ale narzędzie wyrażania siebie (takiej odpowiedzi udzieliło 63 proc. badanych) i realny wpływ na samopoczucie (71 proc. odpowiedziało w ten sposób).

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Moda
Zielone złudzenia. Jak greenwashing i eko-metki tworzą nową mitologię konsumpcji
Moda
Agnieszka Rosa: Wartością samą w sobie jest to, że mogę się utrzymywać z własnej pasji
Moda
Narasta problem z ogromem używanej odzieży. Jego ofiarą padają organizacje charytatywne
Moda
Dziś wolno wszystko? Tak wygląd definiuje współcześnie kobiecy autorytet
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Moda
Francuzi się buntują. Będą kary dla influencerów za reklamowanie ultraszybkiej mody
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama