Polki z pokolenia Z budują nowe spojrzenie na ubrania. „To nie są po prostu rzeczy"

Najmłodsze Polki to ta grupa wiekowa, wśród której najwięcej kobiet jest zadowolonych ze swojego stylu – wynika z raportu „Demokratyzacja mody w Polsce". Opracowano go na podstawie badania ARC Rynek i Opinia zrealizowanego w marcu 2025 r. na zlecenie marki Pepco.

Publikacja: 12.05.2025 17:06

Młode Polki częściej nie przedstawicieli starszych pokoleń deklarują, że lubią swój styl.

Młode Polki częściej nie przedstawicieli starszych pokoleń deklarują, że lubią swój styl.

Foto: Adobe Stock

We wspomnianym raporcie czytamy, że 73 proc. Polek deklaruje, że lubi kupować ubrania, a dla 57 proc. zakupy są sposobem na dostarczenie sobie przyjemności. Zamiast niedostępnych stylizacji z wybiegów, liczy się dla nich to, co wygodne i osiągalne – zarówno pod względem ceny, jak i dostępności. Styl to dla nich nie tylko wygląd, ale narzędzie wyrażania siebie (takiej odpowiedzi udzieliło 63 proc. badanych) i realny wpływ na samopoczucie (71 proc. odpowiedziało w ten sposób).

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Moda
Nowy dress code na festiwalu w Cannes. Kto i czego nie będzie mógł nosić?
Moda
Met Gala 2025: garnitur w 400 interpretacjach
Moda
Boom boom, czyli luksus dla tych, których na niewiele stać. Nowy trend w pokoleniu Z
Moda
Zakupy jubilerskie przenoszą się do sieci. Bonore przyciąga ceną i jakością
Moda
Francja chce karać za negatywne skutki ekspresowej mody. Trwają prace nad ustawą