Reklama

Polki z pokolenia Z budują nowe spojrzenie na ubrania. „To nie są po prostu rzeczy"

Najmłodsze Polki to ta grupa wiekowa, wśród której najwięcej kobiet jest zadowolonych ze swojego stylu – wynika z raportu „Demokratyzacja mody w Polsce". Opracowano go na podstawie badania ARC Rynek i Opinia zrealizowanego w marcu 2025 r. na zlecenie marki Pepco.

Publikacja: 12.05.2025 17:06

Młode Polki częściej nie przedstawicieli starszych pokoleń deklarują, że lubią swój styl.

Młode Polki częściej nie przedstawicieli starszych pokoleń deklarują, że lubią swój styl.

Foto: Adobe Stock

We wspomnianym raporcie czytamy, że 73 proc. Polek deklaruje, że lubi kupować ubrania, a dla 57 proc. zakupy są sposobem na dostarczenie sobie przyjemności. Zamiast niedostępnych stylizacji z wybiegów, liczy się dla nich to, co wygodne i osiągalne – zarówno pod względem ceny, jak i dostępności. Styl to dla nich nie tylko wygląd, ale narzędzie wyrażania siebie (takiej odpowiedzi udzieliło 63 proc. badanych) i realny wpływ na samopoczucie (71 proc. odpowiedziało w ten sposób).

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Moda
Słynny dom mody po 37 latach żegna się z dyrektor kreatywną. Koniec pewnej ery
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Moda
Nicole Kidman ponownie podejmuje współpracę ze znaną marką luksusową
Moda
Ekspertka savoir-vivre'u o stylizacji Melanii Trump w Windsorze: Tak się nie siada do stołu
Moda
Julia Kuczyńska najcenniejszą kobiecą marką osobistą w polskiej branży mody. Oto, ile jest warta
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Moda
Trenerka savoir-vivre'u o tym, jak prezydentowa Marta Nawrocka wypadła w Watykanie
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama