Reklama

Badacze dowiedli, że fascynacja celebrytami nie idzie w parze z... wysokim ilorazem inteligencji

Czasopismo "BMC Psychology" opublikowało wyniki ciekawego badania. Wskazują one na to, że ludzie obsesyjnie śledzący newsy ze świata gwiazd statystycznie mają niższy iloraz inteligencji.

Publikacja: 09.11.2023 11:25

W fascynacji celebrytami warto zachować zdrowy rozsądek.

W fascynacji celebrytami warto zachować zdrowy rozsądek.

Foto: Adobe Stock

Badaniu poddano grupę 1763 dorosłych Węgrów. Najpierw poproszono, aby wypełnili krótkie ankiety dotyczące ich stosunku do znanych ludzi. Następnie przeprowadzono testy mające zweryfikować prezentowane przez badanych poziomy inteligencji. Badacze odnaleźli wyraźne zbieżności pomiędzy „fascynacją światem celebrytów oraz słabymi wynikami testu”. Nie udało się im jednak sprecyzować, czym konkretnie spowodowane są te zależności.

Zainteresowanie celebrytami - w tym potrzeba umiaru

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Psychologia
Naukowcy udowadniają: delegowanie obowiązków domowych uszczęśliwia małżonków
Psychologia
Syndrom najstarszej córki: Taylor Swift porusza ten temat w swojej piosence, psycholog komentuje
Psychologia
Rezygnacja z pisania ręcznego szkodzi kondycji układu nerwowego. Oto, co się z nim dzieje
Psychologia
Kto martwi się częściej: kobiety czy mężczyźni? Nowy raport ujawnia trwałe nierówności
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Psychologia
Dzień Zdrowia Psychicznego. Zdrowa organizacja w firmie to nie benefity wellness
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama