Reklama

Oto jedyna rzecz, w którą naprawdę warto inwestować. "Nie ulega habituacji"

„Ten, kto powiedział, że za pieniądze nie można kupić szczęścia, po prostu nie wiedział, gdzie robić zakupy” – te słowa Bo Derek, amerykańskiej aktorki i modelki, doskonale oddają charakter współczesnego świata. Zdaniem psychologów to niewłaściwe podejście.

Publikacja: 20.08.2024 17:49

Prof. dr hab. Andrzej Falkowski: Kolekcjonowanie doświadczeń wpływa to na budowanie „mojego ja”, czy

Kobiety w podróży

Prof. dr hab. Andrzej Falkowski: Kolekcjonowanie doświadczeń wpływa to na budowanie „mojego ja”, czyli naszej tożsamości, własnej historii.

Foto: Adobe Stock

W czasach, gdy życie przyspiesza, a każdy nowy produkt zdaje się obiecywać poprawę jakości życia, coraz łatwiej uwierzyć, że szczęście można znaleźć w sklepie. Media społecznościowe, reklamy, kolorowe wystawy – wszystko to przyciąga uwagę, kusi obietnicami i podkreśla naszą wartość w oczach innych. Jednak czy naprawdę jest to szczęście, czy jedynie jego złudzenie?

Konsumpcja stała się integralną częścią naszej codzienności, niemalże rytuałem, który dla wielu z nas stał się miarą wartości. Nabywamy nowe rzeczy, wierząc, że najnowsze buty, smartfon czy luksusowy zegarek sprawią, że będziemy szczęśliwsi. Staramy się nadążyć za modą, a czasem nawet za znajomymi, próbując sprostać szybko zmieniającym się trendom. Chwila radości, gdy zdobywamy upragniony przedmiot, szybko mija, potem znów pojawia się pustka, którą próbuje się wypełnić kolejnymi zakupami.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Psychologia
Syndrom najstarszej córki: Taylor Swift porusza ten temat w swojej piosence, psycholog komentuje
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Psychologia
Rezygnacja z pisania ręcznego szkodzi kondycji układu nerwowego. Oto, co się z nim dzieje
Psychologia
Kto martwi się częściej: kobiety czy mężczyźni? Nowy raport ujawnia trwałe nierówności
Psychologia
Dzień Zdrowia Psychicznego. Zdrowa organizacja w firmie to nie benefity wellness
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Psychologia
Shrekking: czy dysproporcja w stopniu atrakcyjności między partnerami bywa zamierzona?
Materiał Promocyjny
ESG w działaniu – obliczenia emisji, GOZ i pozyskiwanie danych środowiskowych
Reklama
Reklama