Reklama

Powstało narzędzie, które nauczy reagowania na oznaki kryzysu psychicznego zauważone w sieci

Z badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Zdrowego Postępu wynika, że połowa Polaków zauważa w mediach społecznościowych publikacje sugerujące, iż osoba, którą obserwują, przechodzi kryzys psychiczny. Jednak aż 61 proc. osób nie wie, jak na taki kryzys zareagować.

Publikacja: 03.04.2025 14:54

Z badania wynika, że tylko co drugi Polak miałby odwagę zareagować na zauważony w mediach społecznoś

Z badania wynika, że tylko co drugi Polak miałby odwagę zareagować na zauważony w mediach społecznościowych kryzys psychiczny znajomego.

Foto: Adobe Stock

Media społecznościowe to przestrzeń, w której wielu ludzi spędza dziś bardzo dużo czasu. To w nich zawiera się znajomości, podtrzymuje istniejące relacje, dzieli swoimi przeżyciami i opiniami. Przeglądając publikacje znajomych w sieci, można także dostrzec symptomy kryzysów psychicznych u obserwowanych osób.

Polacy dostrzegają oznaki kryzysu psychicznego u znajomych

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Psychologia
Rezygnacja z pisania ręcznego szkodzi kondycji układu nerwowego. Oto, co się z nim dzieje
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Psychologia
Kto martwi się częściej: kobiety czy mężczyźni? Nowy raport ujawnia trwałe nierówności
Psychologia
Dzień Zdrowia Psychicznego. Zdrowa organizacja w firmie to nie benefity wellness
Psychologia
Shrekking: czy dysproporcja w stopniu atrakcyjności między partnerami bywa zamierzona?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Psychologia
Naukowcy wskazują nowy interesujący marker przynależności klasowej. Wyniki badania
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama