Powstało narzędzie, które nauczy reagowania na oznaki kryzysu psychicznego zauważone w sieci

Z badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Zdrowego Postępu wynika, że połowa Polaków zauważa w mediach społecznościowych publikacje sugerujące, iż osoba, którą obserwują, przechodzi kryzys psychiczny. Jednak aż 61 proc. osób nie wie, jak na taki kryzys zareagować.

Publikacja: 03.04.2025 14:54

Z badania wynika, że tylko co drugi Polak miałby odwagę zareagować na zauważony w mediach społecznoś

Z badania wynika, że tylko co drugi Polak miałby odwagę zareagować na zauważony w mediach społecznościowych kryzys psychiczny znajomego.

Foto: Adobe Stock

Media społecznościowe to przestrzeń, w której wielu ludzi spędza dziś bardzo dużo czasu. To w nich zawiera się znajomości, podtrzymuje istniejące relacje, dzieli swoimi przeżyciami i opiniami. Przeglądając publikacje znajomych w sieci, można także dostrzec symptomy kryzysów psychicznych u obserwowanych osób.

Polacy dostrzegają oznaki kryzysu psychicznego u znajomych

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Psychologia
Asertywność – cecha bardzo (nie)kobieca? Oto, jak może wpływać na życie zawodowe
Psychologia
Dlaczego niektórzy chcą tylko zadowalać innych? Psycholog wyjaśnia
Psychologia
Polacy w niepokojący sposób podchodzą do swoich kłopotów z emocjami. Wyniki badania
Psychologia
Duża liczba rodzeństwa zwiększa ryzyko pewnych problemów u dzieci. O co chodzi?
Psychologia
Niechciane komplementy: Co to za słowa i jak na nie reagować?