Reklama
Rozwiń

Powstało narzędzie, które nauczy reagowania na oznaki kryzysu psychicznego zauważone w sieci

Z badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Zdrowego Postępu wynika, że połowa Polaków zauważa w mediach społecznościowych publikacje sugerujące, iż osoba, którą obserwują, przechodzi kryzys psychiczny. Jednak aż 61 proc. osób nie wie, jak na taki kryzys zareagować.

Publikacja: 03.04.2025 14:54

Z badania wynika, że tylko co drugi Polak miałby odwagę zareagować na zauważony w mediach społecznoś

Z badania wynika, że tylko co drugi Polak miałby odwagę zareagować na zauważony w mediach społecznościowych kryzys psychiczny znajomego.

Foto: Adobe Stock

Media społecznościowe to przestrzeń, w której wielu ludzi spędza dziś bardzo dużo czasu. To w nich zawiera się znajomości, podtrzymuje istniejące relacje, dzieli swoimi przeżyciami i opiniami. Przeglądając publikacje znajomych w sieci, można także dostrzec symptomy kryzysów psychicznych u obserwowanych osób.

Polacy dostrzegają oznaki kryzysu psychicznego u znajomych

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Psychologia
Raport „Dobrostan Polek 2025” pokazał, ile musi dziś zarabiać kobieta, żeby dobrze się czuć
Psychologia
Nomofobia to współczesna forma uzależnienia. Czego dotyczy i jak sobie z nią radzić?
Psychologia
Śpiewanie ma zbawienny wpływ na psychikę. „Nieocenione korzyści”
Psychologia
Długi weekend może być trudny dla psychiki. Dlaczego tak się dzieje?
Psychologia
CBOS zbadał obowiązujące wzorce kobiecości i męskości. „Takie normy sprzyjają wstydowi”