Reklama

Prezenty na komunię psują dzieci? Psycholog Maria Rotkiel: Winne są zaniedbania dorosłych

- Nie róbmy z kupowania prezentu z okazji Pierwszej Komunii tematu przewodniego i nie budujmy w dzieciach przekonania, że komunia jest fajna, bo się dostaje prezenty – mówi psycholog Maria Rotkiel.

Publikacja: 10.04.2024 12:15

Maria Rotkiel: Prezenty, które dziecko dostawje na komunię, powinny być związane z charakterem, z du

Maria Rotkiel: Prezenty, które dziecko dostawje na komunię, powinny być związane z charakterem, z duchem tego wydarzenia.

Foto: Adobe Stock

Pamięta pani swój prezent z okazji Pierwszej Komunii Świętej?

Dobrze pamiętam, bo to był wymarzony rower, na który bardzo długo czekałam. To było około 40 lat temu, zupełnie inne czasy; dzieci nie miały wtedy tak wielu zabawek, czy rzeczy. Na wszystko się czekało, na pierwszy magnetofon, pierwszy zegarek, każdy taki nowy przedmiot był dużym wydarzeniem. Moja Pierwsza Komunia była skoncentrowana bardziej na tym, że jest to wydarzenie religijne, duchowe. Mniej skupialiśmy się na sferze materialnej. Rower był prezentem składkowym od całej rodziny, ale równie ważne było to, że otrzymałam też medalik, krzyżyk i pięknie oprawioną Biblię. Większość prezentów była więc związana tematycznie z tym wydarzeniem, a ono samo koncentrowało się wokół religijnej sfery, tak, jak to powinno być.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Styl życia
Badanie pokazało, na co naprawdę wydaje pieniądze polskie pokolenie Z. Stereotyp umiera
Styl życia
Miłośniczka zwierząt w nietypowych okolicznościach ocaliła prowadzone schronisko
Styl życia
Polscy rodzice wspierają dzieci w unikaniu jednej z lekcji. Alarmujące dane
Styl życia
The Bird’s Nest: jak domek na kółkach zapoczątkował kobiecą wspólnotę?
Styl życia
Pokolenie Z nie szuka romansów w aplikacjach randkowych. Woli inną przestrzeń
Reklama
Reklama