Reklama
Rozwiń
Reklama

Rękodzieło cieszy dziś bardziej niż gotowy produkt. Na czym polega efekt IKEA?

Czy przedmioty, dekoracje, meble wykonane własnoręcznie cieszą bardziej niż te nabyte w sklepie? Jaką mają nad nimi przewagę i na czym polega „efekt IKEA”? Specjalista ds. e-commerce oraz PR wyjaśnia.

Publikacja: 18.07.2024 11:00

Naukowcy zauważają, że nawet mający pewne niedoskonałości produkt będący wynikiem pracy własnych rąk

Kobieta odnawia krzesło

Naukowcy zauważają, że nawet mający pewne niedoskonałości produkt będący wynikiem pracy własnych rąk jest ceniony bardziej niż perfekcyjnie wykonany ekwiwalent zakupiony w gotowej, powtarzalnej i przez to mało oryginalnej formie.

Foto: Adobe Stock

Gdy w jednym z odcinków popularnego serialu „Przyjaciele” zakochani Monica i Chandler mieli wręczyć sobie prezenty z okazji Walentynek, podjęli ambitne zadanie wykonania upominków własnoręcznie. Po serii nieudanych prób stworzenia kompozycji z kubka, wieszaka i kilku klamerek, każde z nich obdarowuje ukochaną osobę mało wyszukanym przedmiotem sporządzonym wprawdzie ręcznie, ale niekoniecznie przez nich samych: Chandler otrzymuje trzy zszyte skarpetki imitujące królika, kilka dni wcześniej wyśmiane przez przyjaciół jako rękodzieło ekscentrycznej Phoebe, natomiast w ręce Moniki trafia składanka romantycznych utworów nagrana na kasetę magnetofonową. Zakochani tańczą objęci w rytm „The Way You Look Tonight”, gdy pod koniec piosenki słychać głos byłej dziewczyny Chandlera składającej mu życzenia z okazji rocznicy. Jak widać i ten prezent został sporządzony własnoręcznie, jednak niekoniecznie przekazany właściwej osobie.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Styl życia
To „tylko” internet? Prawdziwe oblicze przemocy wobec kobiet w sieci
Styl życia
Robot, który staje się „członkiem rodziny”. Polska klasa średnia ma swój kolejny symbol
Styl życia
Japońskie korporacje zmieniają zasady dotyczące wyglądu pracownic
Styl życia
Internet zalewa fala fioletowych zdjęć profilowych. Mobilizacja w sprawie kobiet, jakiej dawno nie było
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Styl życia
Pokolenie Z zmienia definicję zaangażowania w pracę. Pracodawcy mają się czego bać?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama