Reklama
Rozwiń
Reklama

People pleasing: gdy troska o dobro innych odbywa się kosztem własnych potrzeb

Czy dbanie o dobre samopoczucie innych zawsze wiąże się z korzyścią dla danej osoby? W jakich okolicznościach warto jednak zatroszczyć się o własny dobrostan, rezygnując z tak zwanego people pleasing? Psychoterapeuta radzi.

Publikacja: 19.08.2024 09:47

Nieustanna dbałość o komfort i dobre samopoczucie innych może prowadzić do szeregu negatywnych konse

Kobieta w biurze

Nieustanna dbałość o komfort i dobre samopoczucie innych może prowadzić do szeregu negatywnych konsekwencji.

Foto: Adobe Stock

W najnowszej odsłonie popularnej animacji „W głowie się nie mieści” nastoletnia Riley zostaje skonfrontowana z nowymi emocjami, które dołączają do znanych dotychczas Radości, Smutku, Strachu, Odrazy i Gniewu. Do gry wkracza między innymi Obawa, która nakazuje niepewnej siebie dziewczynce podejmować działania nie zawsze zgodne z jej przekonaniami, ale z pewnością zadowalające inne osoby, obecne w jej najbliższym gronie za sprawą zmiany szkoły. Konsekwencje takiej postawy nie zawsze okażą się dla niej zbawienne, ale za to niełatwe doświadczenia pomogą wyciągnąć cenną lekcję na przyszłość.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Styl życia
To „tylko” internet? Prawdziwe oblicze przemocy wobec kobiet w sieci
Styl życia
Robot, który staje się „członkiem rodziny”. Polska klasa średnia ma swój kolejny symbol
Styl życia
Japońskie korporacje zmieniają zasady dotyczące wyglądu pracownic
Styl życia
Internet zalewa fala fioletowych zdjęć profilowych. Mobilizacja w sprawie kobiet, jakiej dawno nie było
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Styl życia
Pokolenie Z zmienia definicję zaangażowania w pracę. Pracodawcy mają się czego bać?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama