Reklama
Rozwiń
Reklama

Savoir-vivre w biznesie: kto płaci rachunek za lunch, kto kogo przepuszcza w drzwiach

W sytuacjach biznesowych obowiązują nieco inne zasady grzeczności niż te, z których korzystamy na co dzień.

Publikacja: 19.10.2023 17:24

Rola kobiet w zasadach precedencji ewoluowała wraz z postępem społeczeństw i walką o równość płci.

Para na spotkaniu biznesowym

Rola kobiet w zasadach precedencji ewoluowała wraz z postępem społeczeństw i walką o równość płci.

Foto: Adobe Stock

Zasada pierwszeństwa, czyli precedencja występuje nawet w najmniejszej grupie osób podczas ich wzajemnych kontaktów, na przykład powitania, przedstawiania się, zajmowania miejsc siedzących czy wymiany wizytówek. Historycznie wiele razy kobiety musiały ją sobie wywalczyć, ale współcześnie, zgodnie z zasadami savoir-vivre'u, nie zawsze powinny iść przodem czy nie płacić za posiłek, na który to one zapraszały.

Precedencja wczoraj i dziś

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
PODCAST „POWIEDZ TO KOBIECIE”
Sukces nie jest różowy. Olga Kozierowska o sile kobiet, uprzedzeniach i rewolucji w biznesie
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes i prawo
Ciemna strona ery AI. „Wprowadza do środowiska pracy nową grupę stresorów”
Biznes i prawo
W Polsce przybywa członkiń zarządów firm i prezesek. Nowe dane
Biznes i prawo
Zawód okołoprawniczy na liście zagrożonych przez AI. Kto powinien myśleć o zmianie fachu?
Biznes i prawo
Historyczny moment w Namibii. Najwyższe stanowiska państwowe obejmują trzy kobiety
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama