Telephone 2. Czy Lady Gaga złamie obietnicę dotyczącą współpracy z Beyoncé?

Lady Gaga wychodzi z więzienia dzięki wpłaconej przez Beyoncé kaucji. Po serii niefortunnych zdarzeń panie mkną samochodem w nieznanym kierunku. Czy 15 lat po premierze teledysku „Telephone” fani doczekają się jego kontynuacji?

Publikacja: 07.03.2025 14:46

Mimo krytycznej oceny Lady Gagi piosenka „Telephone” podbiła światowe listy przebojów.

Mimo krytycznej oceny Lady Gagi piosenka „Telephone” podbiła światowe listy przebojów.

Foto: PAP/Newscom

W ciągu pierwszych 12 godzin od premiery teledysku „Telephone” w marcu 2010 roku, nagranie zostało obejrzane 500 tysięcy razy. Niemal 10-minutowy klip powstał w dwa dni, a na potrzeby zmieniających się w ekspresowym tempie ujęć opracowano kilkadziesiąt różnych planów zdjęciowych: od więziennej celi, poprzez pokoje hotelowe, restaurację, kuchnię, wnętrze terenowego samochodu czy pustynię. – Niechętnie oglądam teledysk „Telephone”, choć świetnie pracowało się z Beyoncé i wypadłyśmy bardzo dobrze w duecie. Jednak w nagraniu pojawia się zbyt dużo różnych wątków. Żałuję, że nie powściągnęłam mojej wyobraźni – wyzna Lady Gaga w rozmowie z brytyjskim dziennikarzem Peterem Robinsonem w maju 2011 roku.

Mimo krytycznej oceny pomysłodawczyni projektu, piosenka „Telephone” podbiła światowe listy przebojów, a 7.4 miliona sprzedanych egzemplarzy cyfrowej wersji utworu sprawiło, że znalazł się w ścisłej czołówce najpopularniejszych singli 2010 roku – tuż za „Tik Tok”, „Bad Romance” oraz „Love The Way You Lie” wykonywanymi kolejno przez takich artystów jak Kesha, Lady Gaga oraz Eminem w duecie z Rihanną. Nominacja do nagrody Grammy w kategorii „Najlepsza współpraca” oraz wygrana statuetka MTV Video Music Awards w analogicznej dziedzinie stanowiły niezbity dowód na to, że obie gwiazdy bezbłędnie odnalazły się w rolach przebiegłych partnerek w zbrodni, które z zimną krwią dosypują trucizny do napojów i posiłków podawanych gościom restauracji. – Obiecujesz, że nigdy tu nie wrócimy? – pada pytanie w ostatniej scenie teledysku. – Obiecuję – po chwili milczenia odpowiada Lady Gaga. Za kołami ich samochodu – tego samego, który pojawił się w pierwszej części kultowego „Kill Bill” – pojawia się napis: „Ciąg dalszy nastąpi”. Po 15 latach od premiery nagrania wiele wskazuje na to, że obietnica obu pań zostanie złamana. Czy kontynuacja ikonicznego teledysku jest możliwa? Co na ten temat mówi Lady Gaga?

Czytaj więcej

"Harlequin". Lady Gaga wyjątkowo oryginalnie zapowiedziała swoją nową płytę

Lady Gaga o kontynuacji „Telephone”: być może Beyoncé wystąpi w teledysku

Podczas tegorocznego wywiadu dla „Vanity Fair” Lady Gaga została podłączona do wykrywacza kłamstw. Zadano jej kilka prostych pytań.

– W ostatniej scenie teledysku „Telephone” pojawia się napis: „Ciąg dalszy nastąpi”. Czy rzeczywiście będzie kontynuacja nagrania? – pada pytanie ze strony dziennikarki.

– Tak – odpowiada 14-krotna zdobywczyni Grammy po chwili zawahania, uśmiechając się niepewnie.

– Kiedy? – pada kolejne pytanie.

– Nie wiem – brzmi odpowiedź.

– Czy w teledysku wystąpi ta osoba? – słychać następne pytanie dziennikarki, wskazującej na zdjęcie Beyoncé.

– Być może – zapowiada 38-latka.

Czytaj więcej

Grammy 2025: wokalistki triumfują, choć nie każda ma powody do radości

Telephone: Lady Gaga i Beyoncé jako bezwzględne przestępczynie

Wyreżyserowany przez Jonasa Åkerlunda teledysk z 2010 roku stanowi kontynuację videoclipu do piosenki „Paparazzi”, w którym Lady Gaga ląduje w więzieniu za zabójstwo swojego partnera. „Telephone” rozpoczyna się od sceny nakręconej w celi, a następnie na więziennym spacerniaku i stołówce, gdzie dochodzi do bójki między kilkoma osadzonymi. Ekscentryczna Lady Gaga przygląda się zamieszaniu bez cienia emocji i podobnie reaguje na podaną przez megafon informację o zaproszeniu do rozmowy. – Gaga proszona do telefonu – pada komunikat.

Krótkie dialogi wkomponowane w poszczególne sceny teledysku nadają dynamiki przedstawionym zdarzeniom. – Zrobiłaś bardzo złą rzecz, Gaga – brzmi pierwsza kwestia wypowiedziana przez Beyoncé, na potrzeby „Telephone” wcielającą się w postać Honey Bee. Przyjaciółki kierują się następnie w stronę restauracji, w której beznamiętnie dosypują trucizny do potraw i napojów serwowanych gościom. Gdy na ekranie telewizora widocznego w jednej ze scen pojawia się informacja na temat masowego morderstwa dokonanego przez dwie kobiety, winne zbrodni przestępczynie znajdują się już w samochodzie zmierzającym w bliżej nieokreślonym kierunku.

Czytaj więcej

Beyonce nagrała cover "Jolene" Dolly Parton. Gwiazda country zareagowała

Telephone: dla kogo Lady Gaga pierwotnie stworzyła utwór?

Choć obie wokalistki, w 2010 roku znajdujące się na podobnym etapie kariery artystycznej, świetnie sprawdziły się w powierzonych rolach, bezbłędnie wykonując skomplikowane choreografie i w intrygujący sposób odgrywając role partnerek w zbrodni, to jednak pierwotnie Lady Gaga tworzyła utwór z myślą o innej popularnej wówczas gwieździe pop – Britney Spears. – Nie chcę wdawać się w szczegóły – ucięła wszelkie spekulacje na temat zmiany planów, gdy o dobór partnerki do wykonania ikonicznego utworu została zapytana wprost we wspomnianym wywiadzie z Peterem Robinsonem.

Choć duet z Beyoncé okazał się strzałem w dziesiątkę, artystki nigdy nie wykonały utworu wspólnie na żywo. Piosenka znalazła się na płycie „The Fame Monster”, którą Lady Gaga wydała jako reedycję pierwszego studyjnego albumu z 2008 roku, „The Fame”. Autorka takich hitów jak „Alejandro”, „Born this way” czy „Poker Face”, samodzielnie wykonywała „Telephone” między innymi podczas gali Brit Music Awards w 2010 roku, a także na koncertach w trakcie trasy „The Monster Ball Tour” w latach 2010-2011 czy podczas występu na żywo w programie „Friday Night with Jonathan Ross”. Utwór został też wkomponowany w jej występ podczas finału Super Bowl w 2017 roku. Beyoncé tylko dwukrotnie pokusiła się o zaśpiewanie piosenki solo: podczas występu na festiwalu w Glastonbury w 2011 roku oraz na koncercie kilka dni wcześniej, gdy połączyła „Telephone” z kilkoma wersami przeboju „Beautiful Liar” oryginalnie wyśpiewanego z inną wokalistką, Shakirą. – Lady Gaga i Shakira, wielkie owacje dla was! – wykrzyczała wówczas ze sceny pod koniec występu.

Choć ciąg dalszy muzycznej przygody Lady Gagi i Honey Bee nadal pozostaje pod znakiem zapytania, wnikliwi obserwatorzy poczynań artystycznych obu wokalistek dopatrzyli się pewnych wskazówek w najnowszej twórczości Beyoncé. Wśród 27 piosenek znajdujących się na płycie „Cowboy Carter”, znajduje się zmodyfikowana przez Beyoncé piosenka „Jolene” poprzedzona wstępem nagranym przez Dolly Parton. Legendarna wokalistka country, zwracając się do autorki współczesnej wersji jej popularnego utworu używa pseudonimu Honey Bee – tego samego, który pojawił się w teledysku „Telephone” ponad dekadę temu. Czy jest to wystarczający dowód na to, że TEN telefon po latach zadzwoni ponownie?

Źródła:
https://www.billboard.com/
https://www.elle.com/
https://www.vanityfair.com/

W ciągu pierwszych 12 godzin od premiery teledysku „Telephone” w marcu 2010 roku, nagranie zostało obejrzane 500 tysięcy razy. Niemal 10-minutowy klip powstał w dwa dni, a na potrzeby zmieniających się w ekspresowym tempie ujęć opracowano kilkadziesiąt różnych planów zdjęciowych: od więziennej celi, poprzez pokoje hotelowe, restaurację, kuchnię, wnętrze terenowego samochodu czy pustynię. – Niechętnie oglądam teledysk „Telephone”, choć świetnie pracowało się z Beyoncé i wypadłyśmy bardzo dobrze w duecie. Jednak w nagraniu pojawia się zbyt dużo różnych wątków. Żałuję, że nie powściągnęłam mojej wyobraźni – wyzna Lady Gaga w rozmowie z brytyjskim dziennikarzem Peterem Robinsonem w maju 2011 roku.

Pozostało jeszcze 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Kultura
Sztuczna inteligencja naruszyła prawa autorskie Celine Dion. Artystka alarmuje
Kultura
Catherine Zeta-Jones w nowej roli. Wraca do rodzinnego miasta
Kultura
Otwarto wyjątkowe muzeum. „Nowa normalność” z myślą o kobietach
Kultura
Legalna blondynka ma następczynię. Reese Witherspoon ogłosiła, kto będzie nową Elle Woods
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Kultura
Martyna Krzysztofik przed premierą „Ulissesa“: Nie miałam przywilejów
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń