Miuccia Prada kontestuje luksus i rozwija swój biznes w nowym kierunku

„Lepiej pracuję niż mówię” – powtarza Miuccia Prada, włoska kreatorka mody, która stworzyła dwie uznane marki modowe: Prada i Miu Miu. Właśnie pojawiła się całkiem nowa kategoria produktów Prady – kosmetyki do makijażu rozszerzonego.

Publikacja: 15.02.2024 15:07

Grupa Prada zgromadziła w swoim portfolio kilka flagowych gałęzi biznesu.

Grupa Prada zgromadziła w swoim portfolio kilka flagowych gałęzi biznesu.

Foto: Adobe Stock

Wraz z mężem, Patrizio Bertelli, Miuccia Prada kieruje Prada Group, globalną luksusową marką generującą 4,5 miliarda dolarów rocznych przychodów (dane z 2022 r.) i zatrudniającą ponad 13 tys. pracowników. 

Miuccia Prada lubi słowo użyteczny, ale nie lubi słowa „luksus”, które uważa za wulgarne. W najnowszym wywiadzie dla amerykańskiego wydania „Vogue’a” opowiada o tym, że dzieli swoje życie na trzy segmenty. „Moda to jedna trzecia mojego życia” – powiedziała, dodając, że kolejną część zajmuje kultura i działalność jej fundacji założonej w 1993 roku, a potem rodzina, przyjaciele i ewentualnie przyjemności. „Właściwie to wszystko się pokrywa. Staram się, aby moje życie było pożyteczne” – wyznaje.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Ludzie
Stylizacje na gali Orły 2025. Kto zrobił największe wrażenie?
Ludzie
Anna Wintour przestrzega przed sukcesami w młodym wieku. Czego sama doświadczyła?
Ludzie
Lojalność ponad wszystko: Emmanuelle Seigner promuje nową książkę Romana Polańskiego
Ludzie
Towarzysz Selmy Blair skradł show na przyjęciu „Vanity Fair”. „Z nim wszystko jest lepsze"
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Ludzie
Baletnica pozwała Royal Ballet School za okrutne praktyki nauczycieli