Miuccia Prada kontestuje luksus i rozwija swój biznes w nowym kierunku

„Lepiej pracuję niż mówię” – powtarza Miuccia Prada, włoska kreatorka mody, która stworzyła dwie uznane marki modowe: Prada i Miu Miu. Właśnie pojawiła się całkiem nowa kategoria produktów Prady – kosmetyki do makijażu rozszerzonego.

Publikacja: 15.02.2024 15:07

Grupa Prada zgromadziła w swoim portfolio kilka flagowych gałęzi biznesu.

Grupa Prada zgromadziła w swoim portfolio kilka flagowych gałęzi biznesu.

Foto: Adobe Stock

Wraz z mężem, Patrizio Bertelli, Miuccia Prada kieruje Prada Group, globalną luksusową marką generującą 4,5 miliarda dolarów rocznych przychodów (dane z 2022 r.) i zatrudniającą ponad 13 tys. pracowników. 

Miuccia Prada lubi słowo użyteczny, ale nie lubi słowa „luksus”, które uważa za wulgarne. W najnowszym wywiadzie dla amerykańskiego wydania „Vogue’a” opowiada o tym, że dzieli swoje życie na trzy segmenty. „Moda to jedna trzecia mojego życia” – powiedziała, dodając, że kolejną część zajmuje kultura i działalność jej fundacji założonej w 1993 roku, a potem rodzina, przyjaciele i ewentualnie przyjemności. „Właściwie to wszystko się pokrywa. Staram się, aby moje życie było pożyteczne” – wyznaje.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Ludzie
Księżna Hanoweru wraca do obowiązków po rozwiązanych problemach ze zdrowiem
Ludzie
Nieobecna pierwsza dama. Działanie Melanii Trump drażliwym tematem w Białym Domu
Ludzie
Kai Schreiber, córka aktorów, dokonała coming outu. Reakcje rodziców jednoznaczne
Ludzie
Księżniczka Izabela z Danii skończyła 18 lat. W prezencie dostała diamentową tiarę
Ludzie
Lista Time100. Kobieca reprezentacja nieco mniejsza niż przed rokiem