Miuccia Prada kontestuje luksus i rozwija swój biznes w nowym kierunku

„Lepiej pracuję niż mówię” – powtarza Miuccia Prada, włoska kreatorka mody, która stworzyła dwie uznane marki modowe: Prada i Miu Miu. Właśnie pojawiła się całkiem nowa kategoria produktów Prady – kosmetyki do makijażu rozszerzonego.

Publikacja: 15.02.2024 15:07

Grupa Prada zgromadziła w swoim portfolio kilka flagowych gałęzi biznesu.

Grupa Prada zgromadziła w swoim portfolio kilka flagowych gałęzi biznesu.

Foto: Adobe Stock

Wraz z mężem, Patrizio Bertelli, Miuccia Prada kieruje Prada Group, globalną luksusową marką generującą 4,5 miliarda dolarów rocznych przychodów (dane z 2022 r.) i zatrudniającą ponad 13 tys. pracowników. 

Miuccia Prada lubi słowo użyteczny, ale nie lubi słowa „luksus”, które uważa za wulgarne. W najnowszym wywiadzie dla amerykańskiego wydania „Vogue’a” opowiada o tym, że dzieli swoje życie na trzy segmenty. „Moda to jedna trzecia mojego życia” – powiedziała, dodając, że kolejną część zajmuje kultura i działalność jej fundacji założonej w 1993 roku, a potem rodzina, przyjaciele i ewentualnie przyjemności. „Właściwie to wszystko się pokrywa. Staram się, aby moje życie było pożyteczne” – wyznaje.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Ludzie
Wspomnienie o Ewie Dałkowskiej. „Zawsze była zanurzona w przyszłości”
Ludzie
Jennifer Lawrence ma oryginalną radę dla aspirujących aktorów. Chodzi o posiadanie dzieci
Ludzie
Ośmioro dzieci i ogromne zyski. Królowa ruchu #tradwife powiększa swoje biznesowe imperium
Ludzie
Pozew przeciwko Jennifer Lopez. Czego dotyczą oskarżenia?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Ludzie
Natalie Portman przeciwko czerpaniu pożywienia od zwierząt. „To jak eksploatacja kobiecych ciał”