Od wielu lat dużo mówi się o bardziej zrównoważonym podejściu do kupowania nowych ubrań, akcesoriów i biżuterii. Modne staje się tworzenie własnych kapsułowych kolekcji zawierających niewielką liczbę ponadczasowych, uniwersalnych rzeczy wysokiej jakości, których „życie” obliczone jest na więcej niż parę sezonów.
Kim jest Lee So-yeon?
Równocześnie ogromną popularność wśród konsumentek i konsumentów z całego globu zyskują tanie sieciówki, a zwłaszcza tacy chińscy giganci. Etyczny charakter działalności tych firm, a także ich wpływ na środowisko budzi protesty aktywistów. To jednak nie powstrzymuje rzesz konsumentów (zwłaszcza młodych) przed kupowaniem ubrań tych i innych marek, wpisujących się w sferę szybkiej mody.
O tym, że przestawienie się z konsumpcyjnego na bardziej zrównoważony styl życia jest możliwe, i to dosłownie z dnia na dzień, opowiada historia pochodzącej z Korei Południowej 30-letniej Lee So-yeon. To zyskująca coraz większą rozpoznawalność aktywistka promująca minimalistyczny styl życia — zwłaszcza w kwestii kupowania nowych ubrań.
Sama Lee była niegdyś zakupoholiczką, która niemal każdego dnia odwiedzała sklepy tanich sieciówek. Zachęcona niskimi cenami, kompulsywnie kupowała wszystko, co wpadało jej w oko — nawet jeżeli tak naprawdę nie potrzebowała kolejnego ubrania czy dodatku.
Czytaj więcej
Szerokie spodnie, obszerne bluzy, T-shirty z nazwami zespołów popularnych lata temu, flanelowe koszule, ciężkie buty albo klapki i długie skarpety – to elementy garderoby uwielbiane przez przedstawicieli pokolenia Z. Dlaczego „Zetki” tak chętnie sięgają po trendy lat 90. i przełomu wieków?