Reklama
Rozwiń
Reklama

Polacy przodują w nowym sposobie spędzania Wielkanocy. „Słabnie kościelny wymiar świąt”

W porównaniu z poprzednim rokiem liczba rezerwacji lotów na czas Wielkanocy wzrosła o 60 proc - wynika z danych Kiwi.com. Czy to dowód, że nieodwołalnie zmienia się sposób celebracji jednych z najważniejszych świąt w polskiej tradycji?

Publikacja: 31.03.2025 17:57

Dr Bartosz Kicior: Coraz więcej osób chce spędzać Wielkanoc po swojemu.

Dr Bartosz Kicior: Coraz więcej osób chce spędzać Wielkanoc po swojemu.

Foto: Adobe Stock

Mimo że Wielkanoc przypada w tym roku w drugiej połowie kwietnia i niemal zbiega się z początkiem sezonu turystycznego, czyli majówką, okazuje się, że ten pierwszy w tym roku dłuższy weekend również będzie okazją do wyjazdu dla wielu Polaków. 

- Rezerwacje lotów polskich klientów w trakcie Wielkanocy wzrosły o 60 proc. w porównaniu do tygodnia wielkanocnego rok temu. To największy odnotowany wzrost podróży wielkanocnych w regionie, w porównaniu choćby z Czechami, Słowacją czy Węgrami – mówi Daniela Chovancová, rzeczniczka Kiwi.com. 

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Podróże
Na wieży Eiffla pojawią się nazwiska ważnych kobiet. Historyczna korekta
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Podróże
Paryżanie mają dość turystycznej polityki miasta. Będzie organizacyjna rewolucja?
Podróże
Japończycy pomysłowo wykorzystują opuszczone prowincjonalne szkoły. Co się z w nich dzieje?
Podróże
Niebezpieczny mit dotyczący zapobiegania biegunkom w podróży. „Nie ma na to żadnych badań”
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Podróże
Quietcation, czyli cisza i odłączenie od ekranów. Komu potrzebny jest taki wypoczynek?
Reklama
Reklama