Potrzeba uzyskania atencji
Angielskie określenie oversharing używane jest dla opisania zjawiska, w którym osoba udostępnia zbyt dużo osobistych treści, szczególnie na platformach społecznościowych. Może to dotyczyć zarówno intymnych detali z życia prywatnego, jak i informacji na swój temat oraz opisu sytuacji, które danej osobie przytrafiły się w ciągu dnia – Sądzę, że wiele osób nieświadomie stosuje oversharing. Mogą to robić z różnych powodów, takich jak potrzeba uzyskania atencji, chęć zdobycia akceptacji, a czasem nawet dla zwrócenia na siebie uwagi – wymienia Ewelina Salwuk-Marko, specjalistka PR, dziennikarka, wykładowca akademicki na Uniwersytecie Dolnośląskim DSW, przedsiębiorczyni. – Jednakże nadmierne dzielenie się informacjami może prowadzić do niekomfortowych sytuacji, m.in utraty prywatności, a także negatywnych konsekwencji społecznych takich jak hejt. W świecie, w którym tak dużo mówi się o budowaniu marki osobistej, zaciera się pewna granica w ilości publikowanych treści. Dlatego ważne jest, aby ludzie byli świadomi granic prywatności i odpowiedzialnie zarządzali swoimi informacjami osobistymi – podkreśla ekspertka.