Blue Monday - najsmutniejszy dzień w roku czy chwyt marketingowy?

Najbardziej depresyjny dzień roku, czyli Blue Monday wcale nie musi taki być. Psycholożka radzi, jak zmienić podejście do niego, a także podpowiada, jak na co dzień dbać o swoje zdrowie psychiczne.

Publikacja: 20.01.2025 14:03

Halina Piasecka, psycholożka, trenerka biznesowa

Halina Piasecka, psycholożka, trenerka biznesowa

Foto: podcasty.rp.pl

Blue Monday – już od dłuższego czasu wiele osób używa tego określenia na nazwanie najbardziej depresyjnego dnia w roku, czyli trzeciego poniedziałku jego pierwszego miesiąca. W 2025 roku wypada on 20 stycznia. Czy rzeczywiście istnieją dowody naukowe na to, że tak jest, czy hasło to należy traktować jako kolejny chwyt marketingowy, skłaniający nas do wykupienia biletów na letni urlop? Próbujemy to ustalić razem z Haliną Piasecką, psycholożką, trenerką biznesową z 20-letnim doświadczeniem, ekspertką w obszarze szczęścia w pracy.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Psychologia
Informacje o zmianach klimatycznych mogą zrujnować psychikę. „Realne zagrożenie”
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Psychologia
Ariana Grande: Terapia dla młodych artystów powinna być zapisana w kontrakcie
Psychologia
Uwaga na psychoterapie w sieci. "Równie dobrze mogę leczyć sokiem z jarzębiny"
Psychologia
Morning anxiety - napięcie, które może być niebezpieczne dla zdrowia. Jak mu zaradzić?
PODCAST "POWIEDZ TO KOBIECIE"
Psycholożka o życiowej zmianie: Odwagi można się nauczyć
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”