Blue Monday - najsmutniejszy dzień w roku czy chwyt marketingowy?

Najbardziej depresyjny dzień roku, czyli Blue Monday wcale nie musi taki być. Psycholożka radzi, jak zmienić podejście do niego, a także podpowiada, jak na co dzień dbać o swoje zdrowie psychiczne.

Publikacja: 20.01.2025 14:03

Halina Piasecka, psycholożka, trenerka biznesowa

Halina Piasecka, psycholożka, trenerka biznesowa

Foto: podcasty.rp.pl

Blue Monday – już od dłuższego czasu wiele osób używa tego określenia na nazwanie najbardziej depresyjnego dnia w roku, czyli trzeciego poniedziałku jego pierwszego miesiąca. W 2025 roku wypada on 20 stycznia. Czy rzeczywiście istnieją dowody naukowe na to, że tak jest, czy hasło to należy traktować jako kolejny chwyt marketingowy, skłaniający nas do wykupienia biletów na letni urlop? Próbujemy to ustalić razem z Haliną Piasecką, psycholożką, trenerką biznesową z 20-letnim doświadczeniem, ekspertką w obszarze szczęścia w pracy.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Psychologia
Szydełkowanie i haftowanie mają wpływ na zdrowie psychiczne. Psycholog wyjaśnia
Psychologia
Oto, co się dzieje w mózgu, gdy pisze się pamiętnik. Każdy powinien to wiedzieć
PODCAST "POWIEDZ TO KOBIECIE"
O syndromie wysokiego maku, czyli na czym polega lęk przed osiąganiem sukcesów
Psychologia
Pacjenci coraz częściej fundują sobie psychoterapię u chatbotów. Co na to eksperci?
Psychologia
Praca „do końca listy” to mit. Oto, co się dzieje w mózgu, gdy człowiek się przepracowuje