„Efekt Meghan” ma drugie dno: Jak księżna Sussex pomaga zaistnieć mniej znanym markom?

Wybory Meghan Markle wywierają duży wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Wiedząc to, żona księcia Harry'ego starannie selekcjonuje marki, które chce promować. Według jakiego klucza dobiera kreacje i na jakie firmy stawia w toku poszukiwań?

Publikacja: 04.09.2024 18:38

Była gwiazda serialu „Suits” z pełną świadomością selekcjonuje mniej znanych projektantów, aby za sp

Była gwiazda serialu „Suits” z pełną świadomością selekcjonuje mniej znanych projektantów, aby za sprawą własnej popularności przyczynić się do rozwoju ich firm.

Foto: PAP/Abaca

Suknie wybierane przez księżną Kate od chwili jej wstąpienia do brytyjskiej rodziny królewskiej natychmiast stawały się obiektem zainteresowania wielbicielek mody na świece. Ulubiona marka żony obecnego następcy tronu Wielkiej Brytanii – Reiss – produkująca takie modele sukien jak między innymi Nanette czy Shola, w których wówczas niespełna trzydziestoletnia wybranka księcia Williama występowała w trakcie spotkania z Barackiem i Michelle Obamami w pałacu Buckingham – odnotowała w 2011 roku niespotykany wcześniej wzrost zainteresowania, a wskazane modele wyprzedały się w zawrotnym tempie. – W przypadku sukni Shola sprzedawaliśmy jeden egzemplarz na minutę. W Stanach Zjednoczonych model zniknął z magazynów zanim nawet otworzyliśmy sklepy stacjonarne tego dnia, ponieważ klienci zamawiali suknie telefonicznie. Nasza strona internetowa została całkowicie zablokowana – wspomina założyciel marki, David Reiss.

Podobny efekt wywołują kreacje i akcesoria wybierane przez Meghan Markle. Biały, przewiązywany w talii płaszcz kanadyjskiej marki Line The Label, który ukochana księcia Harry’ego miała na sobie w dniu ogłoszenia zaręczyn, został nazwany na jej cześć „The Meghan”. Sprzedany w ciągu kilku minut po ukazaniu się zdjęć z ceremonii, wielokrotnie powracał do kolejnych kolekcji, a gwiazda serialu „Suits” nabyła go w kilku różnych kolorach. – Nosi go jak drugą skórę, a wybór, jakiego dokonała poruszył nas i bardzo miło zaskoczył – wyznał założyciel marki, John Muscat.

Czytaj więcej

Meghan Markle ruszyła ze swoim biznesem. Rozesłała wyjątkowe przesyłki reklamowe

Mając świadomość „efektu Meghan”, żona młodszego syna brytyjskiego króla wyznała w jednym z ostatnich wywiadów dla „The New York Times”, że bardzo starannie dokonuje wyborów modowych, a marki, które promuje, selekcjonowane są w wyniku pieczołowitego procesu poszukiwań, rozmów, zapoznawania się z opiniami internautów oraz filozofią danej firmy. Co decyduje o jej wyborach i sprawia, że „efekt Meghan” zostaje zintensyfikowany, ilekroć 43-latka pojawia się publicznie?

Nowi projektanci z różnych rejonów świata

Księżna Sussex, która w ciągu minionych miesięcy wielokrotnie występowała publicznie i uczestniczyła u boku męża w podróży do Kolumbii, starannie dopracowuje swoje stylizacje, dostosowując je do charakteru danego wydarzenia. Jak wyznała w trakcie wywiadu dla „The New York Times”, jej wybory nie są przypadkowe i zwykle poprzedza je czasochłonny proces selekcji oraz analizy dostępnych wariantów. – Spędzam mnóstwo czasu poszukując odpowiednich marek i przeglądając ich kolekcje online. Staram się znaleźć świetnych nowych projektantów z różnych rejonów świata – podkreśliła w cytowanym wywiadzie.

Wśród wskazanych przez księżną marek znalazł się między innymi producent ręcznie tkanych toreb koszykowych z Rwandy i Włoch, Cesta Collective. Gdy w maju 2023 roku Meghan Markle pojawiła się publicznie z jedną z torebek sygnowanych logo marki, sprzedaż wzrosła lawinowo, a właścicielki firmy, Erin Ryder i Courtney Weinblatt Fasciano, wystosowały do żony księcia Harry’ego oficjalny list z podziękowaniami za niepodważalny wkład w rozkwit ich biznesu.

Czytaj więcej

Meghan Markle tłumaczy, dlaczego publicznie mówi o swoich problemach psychicznych

Jakość produktów i standardy etyczne

Nawiązana w ten sposób znajomość sprawiła, że rok później była aktorka postanowiła zainwestować finansowo w dalszy rozwój firmy, co w historii istnienia marki zdarzyło się po raz pierwszy. – Jakość produktów, standardy etyczne i praktyki stosowane przez założycieli i pracowników: te czynniki biorę pod uwagę przed dokonaniem inwestycji – podkreśliła małżonka księcia Harry’ego w cytowanym wywiadzie. – Założycielki Cesta Collective, Erin i Courtney, wykonują wspaniałą pracę, tworzą piękne produkty, a jednocześnie umożliwiają zatrudnienie wielu innym kobietom w swoim rejonie świata. Te wartości są mi szczególnie bliskie, więc bez zastanowienia mogłam wesprzeć działania firmy – dodała.

Założycielki Cesta Collective, w rozmowie z „The New York Times”, podkreśliły, że priorytetami w ich działalności są odpowiedzialna produkcja, szacunek dla pracowników oraz uczciwe płace. Dzięki współpracy z Meghan Markle mają nadzieję na rozszerzenie działalności w innych dziedzinach mody oraz na dalsze wsparcie dla kobiet w ich rejonie, poprzez umożliwienie im zatrudnienia wynikającego ze wzmożonego zainteresowania produktami sygnowanymi logo marki.

Czytaj więcej

Meghan Markle zakłada nową firmę i wraca na Instagram

Jedna z najważniejszych przysług Meghan Markle

Była gwiazda serialu „Suits” z pełną świadomością selekcjonuje mniej znanych projektantów, aby za sprawą własnej popularności przyczynić się do rozwoju ich firm. – Zdaję sobie sprawę, że światowe media poświęcają wiele uwagi temu, co mam na sobie. Intencjonalnie znajduję więc mniej znanych producentów ubrań i dodatków, wiedząc, że dotychczas nie uzyskali oni popularności, na jaką zasługują. Jest to jedna z najważniejszych przysług, jaką mogę im wyświadczyć, a dla mnie oznacza jedynie wybór odpowiedniego stroju – podkreśliła w rozmowie.

Założycielka marki American Riviera Orchard, oferującej między innymi artykuły wyposażenia wnętrz, tekstylia czy produkty spożywcze takie jak: galaretki, dżemy, marmolady i przetwory owocowe, ma jednak również słabość kreacji znanych projektantów i nie stroni od ubrań sygnowanych ich logo. Gdy na czele domu mody Givenchy stała Clare Waight Keller, księżna Sussex regularnie prezentowała się w ubraniach tej marki, decydując się również na suknię ślubną z jej kolekcji. Wśród jej stylizacji znajdowały się też stroje z atelier Oscara de la Renty, Caroliny Herrery czy Johanny Ortiz. Do historii rekordów sprzedażowych wywołanych „efektem Meghan” przeszła torebka Strathberry, którą ówczesna narzeczona księcia Harry’ego trzymała w dłoni podczas jednej z oficjalnych wizyt w Nottingham w 2017 roku. Jak podają producenci, model zaprezentowany przez serialową Rachel Zane, został wyprzedany w ciągu 11 minut. Jeśli każdy dodatek czy ubiór wyselekcjonowany przez założycielkę American Riviera Orchard cieszy się taką popularnością, jej staranny dobór garderoby nie powinien dziwić. Pozostaje mieć nadzieję, że mniej znani projektanci wskazani przez gwiazdę serialu „Suits” są gotowi na nagły wzrost popularności i zdołają dostarczyć każdy produkt zamówiony w rekordowo krótkim czasie.

Źródła:
https://www.nytimes.com/
https://fortune.com/

Suknie wybierane przez księżną Kate od chwili jej wstąpienia do brytyjskiej rodziny królewskiej natychmiast stawały się obiektem zainteresowania wielbicielek mody na świece. Ulubiona marka żony obecnego następcy tronu Wielkiej Brytanii – Reiss – produkująca takie modele sukien jak między innymi Nanette czy Shola, w których wówczas niespełna trzydziestoletnia wybranka księcia Williama występowała w trakcie spotkania z Barackiem i Michelle Obamami w pałacu Buckingham – odnotowała w 2011 roku niespotykany wcześniej wzrost zainteresowania, a wskazane modele wyprzedały się w zawrotnym tempie. – W przypadku sukni Shola sprzedawaliśmy jeden egzemplarz na minutę. W Stanach Zjednoczonych model zniknął z magazynów zanim nawet otworzyliśmy sklepy stacjonarne tego dnia, ponieważ klienci zamawiali suknie telefonicznie. Nasza strona internetowa została całkowicie zablokowana – wspomina założyciel marki, David Reiss.

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Styl życia
Polityka „zero social mediów” dla dzieci i nastolatków. Emocjonujący projekt
Styl życia
Rzeźbiarka Monika Osiecka o nowym pomniku Elżbiety II: To nie jest twarz królowej
Nauka
Polscy naukowcy sprawdzają, czy AI zastąpi lekarza. Kobiety odgrywają ważną rolę w projekcie
Styl życia
Solo dining - moda na jedzenie w pojedynkę opanowuje świat. Kto i jak na tym korzysta?
Styl życia
Brak przepisów sprawia, że szkoły nie radzą sobie z upałami? Rodzice muszą kupować wiatraki
Materiał Promocyjny
Jak wygląda auto elektryczne