Suknie wybierane przez księżną Kate od chwili jej wstąpienia do brytyjskiej rodziny królewskiej natychmiast stawały się obiektem zainteresowania wielbicielek mody na świece. Ulubiona marka żony obecnego następcy tronu Wielkiej Brytanii – Reiss – produkująca takie modele sukien jak między innymi Nanette czy Shola, w których wówczas niespełna trzydziestoletnia wybranka księcia Williama występowała w trakcie spotkania z Barackiem i Michelle Obamami w pałacu Buckingham – odnotowała w 2011 roku niespotykany wcześniej wzrost zainteresowania, a wskazane modele wyprzedały się w zawrotnym tempie. – W przypadku sukni Shola sprzedawaliśmy jeden egzemplarz na minutę. W Stanach Zjednoczonych model zniknął z magazynów zanim nawet otworzyliśmy sklepy stacjonarne tego dnia, ponieważ klienci zamawiali suknie telefonicznie. Nasza strona internetowa została całkowicie zablokowana – wspomina założyciel marki, David Reiss.
Podobny efekt wywołują kreacje i akcesoria wybierane przez Meghan Markle. Biały, przewiązywany w talii płaszcz kanadyjskiej marki Line The Label, który ukochana księcia Harry’ego miała na sobie w dniu ogłoszenia zaręczyn, został nazwany na jej cześć „The Meghan”. Sprzedany w ciągu kilku minut po ukazaniu się zdjęć z ceremonii, wielokrotnie powracał do kolejnych kolekcji, a gwiazda serialu „Suits” nabyła go w kilku różnych kolorach. – Nosi go jak drugą skórę, a wybór, jakiego dokonała poruszył nas i bardzo miło zaskoczył – wyznał założyciel marki, John Muscat.
Czytaj więcej
Pierwsze produkty sygnowane logo marki lifestyle założonej przez Meghan Markle właśnie trafiły w ręce odbiorców. Kto je otrzymał i co kryło się w przesyłkach?
Mając świadomość „efektu Meghan”, żona młodszego syna brytyjskiego króla wyznała w jednym z ostatnich wywiadów dla „The New York Times”, że bardzo starannie dokonuje wyborów modowych, a marki, które promuje, selekcjonowane są w wyniku pieczołowitego procesu poszukiwań, rozmów, zapoznawania się z opiniami internautów oraz filozofią danej firmy. Co decyduje o jej wyborach i sprawia, że „efekt Meghan” zostaje zintensyfikowany, ilekroć 43-latka pojawia się publicznie?
Nowi projektanci z różnych rejonów świata
Księżna Sussex, która w ciągu minionych miesięcy wielokrotnie występowała publicznie i uczestniczyła u boku męża w podróży do Kolumbii, starannie dopracowuje swoje stylizacje, dostosowując je do charakteru danego wydarzenia. Jak wyznała w trakcie wywiadu dla „The New York Times”, jej wybory nie są przypadkowe i zwykle poprzedza je czasochłonny proces selekcji oraz analizy dostępnych wariantów. – Spędzam mnóstwo czasu poszukując odpowiednich marek i przeglądając ich kolekcje online. Staram się znaleźć świetnych nowych projektantów z różnych rejonów świata – podkreśliła w cytowanym wywiadzie.