Aktualizacja: 26.04.2025 06:13 Publikacja: 30.12.2024 09:25
Monika Borycka: Trendy odchodzące do lamusa dotyczą głównie świata lifestyle i tzw. trendów krótkich, gdy moda, czy też tzw. hype na dane zjawisko szybko przemija.
Foto: Adobe Stock
Choć metod prognozowania trendów nie brakuje, a nowoczesne narzędzia technologiczne sprzyjają ich rozwojowi, to jednak nie każde zjawisko, które zyskuje gwałtowną popularność, można przewidzieć. Cieszące się zwykle ogromnym zainteresowaniem wśród internautów „trendy” zapoczątkowane przez użytkowników Tik-Toka znikają w błyskawicznym tempie, ustępując miejsca nowym zjawiskom, które rozbudzają wyobraźnię kolejnych odbiorców. Jakie trendy, mimo początkowej popularności, odeszły do lamusa w mijającym roku? Czy istnieją z kolei i takie, które zostały zapoczątkowane przed wieloma miesiącami i nadal prężnie rozwijają się w kierunkach, które zaskakują badaczy? Kwestie te omawia Monika Borycka, obserwatorka trendów, analityczka innowacji technologicznych i specjalistka futures studies, opiekunka merytoryczna studiów podyplomowych Trendwatching & Futures Studies na AGH.
Obserwatorzy 27-letniej Carys Harding, mamy trojga dzieci, z zainteresowaniem śledzą jej wysiłki związane z... u...
W badaniu przeprowadzonym na potrzeby kampanii We Did It In Poland, mającej ma na celu skierowanie uwagi na pote...
Z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Dynamika czasu pracy” Fundacji WłączeniPlus wynika, że duża część Pol...
HomeGirl, najnowszy projekt fundacji SEXEDPL ma jeden główny cel – zwiększyć poczucie bezpieczeństwa kobiet w pr...
Zdaniem prawie 40 proc. Polaków wszyscy jesteśmy w równym stopniu narażeni na cyberataki, wynika z nowego badani...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas