Reklama

Trendy 2024 odchodzące do lamusa. "Wielu chwilowych mód nie da się przewidzieć"

Trendy z Tik-Toka, rozbudzające wyobraźnię internautów, zwykle znikają tak szybko, jak się pojawiły. O wielu z nich już dziś się nie pamięta. Tymczasem szersze zjawiska społeczno-ekonomiczne często rozwijają się w kierunkach innych niż prognozowane.

Publikacja: 30.12.2024 09:25

Monika Borycka: Trendy odchodzące do lamusa dotyczą głównie świata lifestyle i tzw. trendów krótkich

Monika Borycka: Trendy odchodzące do lamusa dotyczą głównie świata lifestyle i tzw. trendów krótkich, gdy moda, czy też tzw. hype na dane zjawisko szybko przemija.

Foto: Adobe Stock

Choć metod prognozowania trendów nie brakuje, a nowoczesne narzędzia technologiczne sprzyjają ich rozwojowi, to jednak nie każde zjawisko, które zyskuje gwałtowną popularność, można przewidzieć. Cieszące się zwykle ogromnym zainteresowaniem wśród internautów „trendy” zapoczątkowane przez użytkowników Tik-Toka znikają w błyskawicznym tempie, ustępując miejsca nowym zjawiskom, które rozbudzają wyobraźnię kolejnych odbiorców. Jakie trendy, mimo początkowej popularności, odeszły do lamusa w mijającym roku? Czy istnieją z kolei i takie, które zostały zapoczątkowane przed wieloma miesiącami i nadal prężnie rozwijają się w kierunkach, które zaskakują badaczy? Kwestie te omawia Monika Borycka, obserwatorka trendów, analityczka innowacji technologicznych i specjalistka futures studies, opiekunka merytoryczna studiów podyplomowych Trendwatching & Futures Studies na AGH.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Styl życia
Pada mit o roszczeniowości pracowników z pokolenia Z. Oto, do jakich poświęceń są gotowi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Styl życia
Budowanie poduszki bezpieczeństwa finansowego – słaba strona polskich rodziców. Badanie
Styl życia
W Niemczech nie opłaca się być matką. Oto, jak dotkliwa jest tam „kara za macierzyństwo”
Styl życia
Dyniowy concierge – w USA ten fach to żyła złota. Czy ma szanse zaistnieć w Polsce?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Styl życia
Nowy obiekt uwielbienia kobiet. Wydają na niego prawie o połowę więcej pieniędzy niż mężczyźni
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama