Reklama
Rozwiń
Reklama

Trendy 2024 odchodzące do lamusa. "Wielu chwilowych mód nie da się przewidzieć"

Trendy z Tik-Toka, rozbudzające wyobraźnię internautów, zwykle znikają tak szybko, jak się pojawiły. O wielu z nich już dziś się nie pamięta. Tymczasem szersze zjawiska społeczno-ekonomiczne często rozwijają się w kierunkach innych niż prognozowane.

Publikacja: 30.12.2024 09:25

Monika Borycka: Trendy odchodzące do lamusa dotyczą głównie świata lifestyle i tzw. trendów krótkich

Monika Borycka: Trendy odchodzące do lamusa dotyczą głównie świata lifestyle i tzw. trendów krótkich, gdy moda, czy też tzw. hype na dane zjawisko szybko przemija.

Foto: Adobe Stock

Choć metod prognozowania trendów nie brakuje, a nowoczesne narzędzia technologiczne sprzyjają ich rozwojowi, to jednak nie każde zjawisko, które zyskuje gwałtowną popularność, można przewidzieć. Cieszące się zwykle ogromnym zainteresowaniem wśród internautów „trendy” zapoczątkowane przez użytkowników Tik-Toka znikają w błyskawicznym tempie, ustępując miejsca nowym zjawiskom, które rozbudzają wyobraźnię kolejnych odbiorców. Jakie trendy, mimo początkowej popularności, odeszły do lamusa w mijającym roku? Czy istnieją z kolei i takie, które zostały zapoczątkowane przed wieloma miesiącami i nadal prężnie rozwijają się w kierunkach, które zaskakują badaczy? Kwestie te omawia Monika Borycka, obserwatorka trendów, analityczka innowacji technologicznych i specjalistka futures studies, opiekunka merytoryczna studiów podyplomowych Trendwatching & Futures Studies na AGH.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Styl życia
Pokolenie Z zmienia definicję zaangażowania w pracę. Pracodawcy mają się czego bać?
Styl życia
Flamenco inkluzywne – wyjątkowy taniec i projekt, który pozwala przeformatować emocje
Styl życia
Polki nie wiedzą, czy mają oszczędności. Badanie dało niepokojący wynik
Styl życia
Starcie uczestniczki Miss Universe z dyrektorem konkursu: Brak szacunku wobec kobiety
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Styl życia
Bardzo odległe 70 punktów. Tak Polki widzą swój dobrostan finansowy
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama