Aktualizacja: 19.03.2025 06:29 Publikacja: 06.02.2024 17:36
Stosowanie kosmetyków nieprzystosowanych do rodzaju cery lub aplikowanie ich zbyt często może przynieść więcej szkód niż korzyści.
Foto: Adobe Stock
Dbałość o kondycję skóry to wprawdzie domena osób w każdym wieku, jednak to właśnie młodzież mierząca się z trudnościami okresu dojrzewania oraz znajdująca się pod silną presją rówieśników, ma tendencję do nadużywania kosmetyków, które nie tylko nie zawsze są konieczne, ale też, stosowane w nadmiarze, mogą młodej skórze wręcz zaszkodzić. – Na pewno jest to trend, który obserwuje się nie tylko u młodych osób, ale w każdym wieku – potwierdza dr Anna Kamm, kosmetolog, koordynator kierunku kosmetologia Wyższej Szkoły Zdrowia w Gdańsku. – U młodych osób może być to jednak szczególnie niebezpieczne. O ile stosowanie niektórych preparatów jest wskazane i konieczne, to jednak należy to robić z dużą ostrożnością i świadomie – podkreśla ekspertka
We Francji rozprzestrzenia się wśród dzieci niepokojące zjawisko. Mowa o salonach piękności i centrach spa przeznaczonych dla dziecięcych klientów. Miejsca te zyskują coraz większą popularność. Lekarze i psycholodzy biją na alarm.
Makijażystka i bizneswoman Pat McGrath, którą królowa Elżbieta II uhonorowała tytułem szlacheckim, w ciągu dwóch dekad dorobiła się przydomka „królowej branży beauty”, zbudowała też własne urodowe imperium. Teraz zaczyna współpracę z marką Louis Vuitton.
Od pewnego czasu wiele mówi się o niepokojącym zjawisku o nazwie „Beauty Kids”. Z tym potencjalnie niebezpiecznym dla zdrowia dzieci trendem postanowił zawalczyć jeden z kalifornijskich polityków. Zaproponował ustawę zakazującą sprzedaży kosmetyków dla dorosłych osobom nieletnim.
Okazuje się, że sposób aplikacji kremu, żelu czy innego produktu do stosowania na skórę może mieć duży wpływ na jego skuteczność. Międzynarodowy zespół naukowców doszedł do ciekawych wniosków na ten temat na podstawie badania popularnego kremu na opryszczkę, który można kupić w tubce lub w opakowaniu z pompką.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Służbowy dress code zazwyczaj dotyczy przede wszystkim odzieży, ale w wielu miejscach pracy zasady te mogą również obejmować makijaż i ogólny wygląd. O ile w pewnych firmach ekstrawagancja jest akceptowana, o tyle w większości biur obowiązuje umiar i dyskrecja w makijażu. Jak powinien on wyglądać?
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
W świecie finansów tworzy się zróżnicowane portfele (portfolia) inwestycyjne, po to, żeby zwiększyć szanse na duże zyski, jednocześnie minimalizując ryzyko strat. Na podobnej zasadzie opiera się dieta Portfolio, opracowana przez profesora nauk o żywieniu Davida Jenkinsa.
Znana marka odzieżowa Forever 21 ogłosiła bankructwo swojego oddziału w USA. Zamkniętych zostanie kilkaset sklepów. To już drugi raz, gdy Forever 21 bankrutuje, jednak te turbulencje nie obejmą sklepów poza Stanami Zjednoczonymi, te działają bez zakłóceń.
We Francji rozprzestrzenia się wśród dzieci niepokojące zjawisko. Mowa o salonach piękności i centrach spa przeznaczonych dla dziecięcych klientów. Miejsca te zyskują coraz większą popularność. Lekarze i psycholodzy biją na alarm.
Do premiery iPhone’ów 17 jeszcze daleko, ale w sieci pojawia się coraz więcej nieoficjalnych informacji na temat kolejnych modeli smartfonów Apple. Na początek ma się pojawić ultracienki model Air.
Zamożne osoby z pokolenia Z prezentują nieco inne podejście do życia niż ich bogaci rodzice. Nowy raport wskazuje na priorytety młodego pokolenia najbogatszych konsumentów.
Właściciel domu mody Versace ogłosił odejście Donatelli Versace ze stanowiska dyrektorki kreatywnej. Zastąpił ją były pracownik konkurencyjnego koncernu Prada Group.
Lepiej mieć jedną porządną marynarkę niż pięć poliestrowych – czyli jak kupować mądrze, świadomie, by rzeczy służyły nam na lata. Czym różni się marketing od prawdziwej wartości produktu? I dlaczego warto zawsze prać nowe ubrania, przed pierwszym założeniem – wyjaśnia Katarzyna Daniłko.
Tektoniczne zmiany dotyczące znanych marek zawsze przyciągają uwagę. Podobnie jest w tej sprawie – słynna włoska marka bieliźniarska La Perla trafi niebawem na sprzedaż. Od pewnego czasu firma, której udało się odnieść globalny sukces, mierzy się z problemami finansowymi.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas